اسفناج خام بهتر است یا پخته؟

کد خبر : ۲۹۰۰۸۶
اسفناج خام بهتر است یا پخته؟

اسفناج یک غذای کم کالری است و حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که به هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ریمینو، اسفناج یک غذای کم کالری است و حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که به هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند. اسفناج به ثابت نگه داشتن قند خون و پایین نگه داشتن سطح کلسترول بد خون کمک می کند. اسفناج ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و خواص و فواید زیادی دارد. توصیه می شود با توجه به ذائقه خود از آن در رژیم غذایی استفاده کنید. بهترین زمان برای مصرف اسفناج در میان وعده ها است زیرا سبک، مغذی و آسان هضم است.

در این مطلب ویژگی های اسفناج خام و پخته و هر آنچه که باید در مورد اسفناج بدانید را گرد هم می آوریم و با شما به اشتراک می گذاریم، با ما همراه باشید.

اسفناج خام بهتر است یا پخته؟

پاسخ به این سوال با آنچه ممکن است از مواد مغذی و ویتامین های اسفناج انتظار داشته باشید متفاوت است، یعنی اسفناج خام ارزش غذایی متفاوتی نسبت به اسفناج پخته دارد. شما می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید که چگونه غذا بخورید. با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد اسفناج و نظرات محققان باید بگوییم که اسفناج پخته دارای ویژگی ها و فواید بیشتری است.

خوردن اسفناج پخته سطح بتاکاروتن و آنتی اکسیدان را افزایش می دهد. این مواد از سرطان ریه و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. اسفناج پخته به جذب لوتئین کمک می کند که به جلوگیری از آب مروارید کمک می کند. اسفناج پخته شده حاوی فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به اسفناج خام است. علاوه بر این، مقدار برخی از ویتامین ها و مواد معدنی سالم تر از اسفناج خام است.

اسفناج پخته یا خام استخوان ها را تقویت می کند اما اسفناج پخته به دلیل این ویژگی قوی تر است. ویتامین K موجود در اسفناج تاثیر زیادی بر سلامت استخوان دارد. اسفناج سرشار از کلسیم است، پختن اسفناج باعث افزایش جذب کلسیم و افزایش منیزیم و آهن موجود در آن می شود.

اسفناج خام حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، ویتامین E و ویتامین B6 است. بهتر است مقداری سبزیجات مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم را به صورت خام مصرف کنید، اما در مورد اسفناج بهتر است با توجه به اطلاعات بالا، اسفناج پخته شده را توصیه کنید.

بهترین روش مصرف اسفناج چیست؟

بخارپز کردن اصولی و صحیح سبزیجات یکی از بهترین روش های مصرف سبزیجات است. مواد مغذی گیاه در روش بخارپز از بین نمی رود. آب بزرگترین دشمن سبزیجات هنگام پختن است زیرا بیشتر مواد مغذی و ویتامین های موجود در سبزیجات محلول در آب هستند.

از اسفناج چی درست کنم؟

می توانید انواع سالاد و سوپ را با اسفناج تهیه کنید. لازانیا اسفناج، املت اسفناج، کیک اسفناج، انواع دسرها و پیش غذاها از رایج ترین موارد مصرف اسفناج هستند.

چه کسانی باید اسفناج بخورند؟

اسفناج به جلوگیری از ریزش مو، جوانسازی پوست صورت، پیشگیری از آسم، درمان سلامت کبد و کبد چرب، درمان افسردگی، درمان بی خوابی و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

چه کسانی باید از خوردن اسفناج اجتناب کنند؟

اسفناج برای بدن ضرر چندانی ندارد اما در صورت مصرف زیاد حتما دچار مشکل خواهید شد. مصرف زیاد اسفناج از جذب برخی مواد مغذی جلوگیری می کند. مصرف زیاد آن می تواند باعث ناراحتی های شکمی مانند اسپاسم معده، نفخ روده، یبوست و ورم معده شود.

نظرات بینندگان