​اصلاح‌طلبی و اصولگرایی کارکرد خود را از دست داده است

کد خبر : ۲۷۰۷۸۹
​اصلاح‌طلبی و اصولگرایی کارکرد خود را از دست داده است

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، دبیر سابق جامعه وعاظ تهران و نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی از شهرهای سمنان و تهران است.

به گزارش اینتیتر به نقل از آرمان ملی،‌ اکرمی معتقد است:«واقعیت این است که اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر در کشور کارکرد خود را از دست داده و معنای سیاسی و فکری ندارد و تنها عبارت‌هایی است که گروه‌های سیاسی در مورد خود به کار می‌برند.اگر امروز از کسانی که قصد دارند در انتخابات مشارکت کنند این سوال پرسیده شود که اصلاح‌طلب هستند یا اصولگرا اغلب آنها به این سوال پاسخی نمی‌دهند و عنوان می‌کنند نسبت به این عبارات بی‌اهمیت هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که جریان‌های سیاسی دیگر مانند گذشته تأثیرگذار نیستند و بلکه تأثیرگذاری خود را از دست داده‌اند». در ادامه ماحصل این گفت وگو را می‌خوانید.

*جریان‌های سیاسی به چه میزان از این توانایی برخوردار هستند که بتوانند در ماه‌های آینده شرایط را برای مشارکت بیشتر در انتخابات به وجود بیاورند؟

در شرایط کنونی برخی اقدامات باید صورت بگیرد که شرایط برای مشارکت بالای مردم در انتخابات به‌وجود بیاید. نخست اینکه باید این موضوع را با افکار عمومی جامعه در میان بگذاریم که انتخابات آینده مهم است و به همین دلیل اقشار مختلف جامعه باید در این انتخابات حضور پیدا کنند.همه مردم از هر نوع گرایش و طرز تفکری هستند باید نسبت به سرنوشت کشور و جامعه حساس باشند که بهترین وجه این حساسیت حضور در انتخابات است.اولین انتخاباتی که پس از انقلاب در فروردین۱۳۵۸ برگزار شد همراه با۹۸ درصد مشارکت مردم بود. به همین دلیل ما باید تلاش کنیم شرایطی را به وجود بیاوریم که زمینه مشارکت مردم در انتخابات به وجود بیاید و شاهد یک انتخابات باشکوه در کشور باشیم.نکته دیگر انتخاب افراد صالح و شایسته برای حضور در انتخابات است. در شرایط کنونی عده‌ای در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. با این وجود مردم باید تحقیق و بررسی کنند و بهترین افراد را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند. تنها در چنین شرایطی است که می‌توان نسبت به شکل‌گیری یک مجلس کارآمد خوش‌بین بود.نکته دیگر اینکه همه ما موظف هستیم با تشریح شرایط کشور برای دیگران آنها را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم.در واقع نباید نسبت به انتخابات آینده بی‌تفاوت باشیم.

نظرات بینندگان