اولین اطلاعات از هاچبک کوچک و الکتریکی فولکس واگن

سبد محصولات الکتریکی فولکس واگن که با شاخه خودروهای ID شناخته می‌شوند، تا سال ۲۰۲۵ توسعه پیدا می‌کند. این کمپانی آلمانی اعلام کرده که در حال طراحی مدلی جدید و ارزان‌تر از ID.3 است که از سال ۲۰۲۵ روانه خط تولید می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، فولکس واگن دیگر هیچ اطلاعات اضافه‌ای درباره این خودرو منتشر نکرده است. البته خبر عرضه مدلی جدید از خانواده ID را پیش‌تر هم شنیده بودیم و اکنون چندان شگفت زده نیستیم.

در گزارشی که ماه مارس سال گذشته منتشر شد، گفته شده بود که مدل ID.1 مراحل تحقیق و توسعه را می‌گذراند. آن طور که شنیده شده، این خودرو با دو پکیج باتری ۲۴ و ۳۶ کیلو وات ساعتی که بشینه برد حرکتی آنها، ۲۹۸ کیلومتر است، وارد بازار می‌شود. در ماه نوامبر، گزارشی جدید، گزارش ماه مارس را تایید کرد.

به گفته یک منبع آگاه از داخل شرکت فولکس واگن، خانواده ID با دو مدل دیگر افزون بر ID.3، گسترش پیدا می‌کند. احتمالا کوچک‌ترین عضو این خانواده یا ID.1، جانشین فولکس آپ خواهد شد. اما نسخه بزرگتر یا ID.2، احتمالا جای مدل پولو را می‌گیرد.

گزارش‌های قبلی شایعه کرده بودند که ID.1 از ۲۰۲۵، آماده عرضه به بازار است. اکنون با بیانیه رسمی فولکس واگن، شایعات پیشین به تایید رسید. ID.1 احتمالا با قیمت کمتر از ۲۰,۰۰۰ یورو (معادل با ۲۳,۸۰۰ دلار) به دست خریداران اروپایی می‌رسد که می‌تواند بازار خودروهای شهری را زیر و رو کند. فولکس واگن همچنین گفته که در حال سرمایه گذاری برای بهینه سازی پلت فرم MEB است. همان پلت فرمی که زیر ساخت تمام خودروهای EV نشان VW و زیر مجموعه‌های فولکس واگن است. نو رسیده این گروه، یعنی ID.1 هم از همین پلت فرم بهره خواهد گرفت.

ID.1 یا هر چیزی که فولکس واگن آن را صدا می‌زند، در کنار پروژه جدید این شرکت که Trinity نام دارد و یک سدان تمام الکتریکی است، مراحل توسعه را طی خواهد کرد. این سدان الکتریکی هم قرار است با سطح خود ران ۴ و نسل جدید باتری‌های پیشرفته لیتیوم یونی عرضه گردد. البته تا ۲۰۲۶ خبری از عرضه این سدان برقی به بازار نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.