رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اپل به دنبال ساده‌سازی نام گذاری محصولات خود

طبق شایعات اخیر، اپل به‌دنبال ساده‌سازی نام گذاری محصولات خود با عرضه دستگاه‌هایی ازجمله مک بوک و آیمک پرو در سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ترنجی، اعتقاد بر این است که اپل درحال آماده شدن برای عرضه پنج مدل مک جدید برای سال ۲۰۲۲ می‌باشد، ازجمله یک آیمک جدید رده‌بالا، یک مک بوک ایر بازطراحی‌شده، یک مک مینی به‌روزشده، یک مک بوک پرو سطح پایه و مک پرو با تراشه سفارشی اپل.

درحالی‌که گزارشات متعدد حاکی از آن است که اپل درحال کار بر روی جانشین مستقیم مک بوک ایر ۲۰۲۰ می‌باشد، در شایعه‌ای که اخیراً از سوی افشاگر معروف به Dylandkt منتشر شده، وی ادعا می‌کند که این مدل جدید ممکن است با نام «مک بوک ایر» شناخته نشده و درعوض، به‌سادگی «مک بوک» نام گیرد.

این اولین باری نیست که اپل یک مدل مک بوک ارائه می‌دهد. این شرکت یک سری از لپ‌تاپ‌های خود با نام مک بوک را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ و دوباره از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ فروخت. آخرین مدل یعنی مک بوک ۱۲ اینچی همان طراحی جمع‌وجور ساده با پشتیبانی از تنها یک پورت USB-C و بدون فن خنک‌کننده را در مک بوک ایر بعدی ارائه کرد، بنابراین آن‌ها به‌وضوح به‌عنوان دستگاه‌های مشابه قرار گرفتند.

در جای دیگری از خط تولید، ممکن است برعکس این موضوع با iMac اتفاق بیفتد. در سال‌های اخیر، اپل دو مدل اصلی iMac را فروخته است: یک مدل ۲۱.۵ اینچی و یک مدل قدرتمندتر ۲۷ اینچی. در اوایل سال جاری، مدل ۲۱.۵ اینچی با یک مدل کاملاً جدید ۲۴ اینچی با تراشه M1 جایگزین شد. مدل ۲۷ اینچی اما، هنوز طراحی جدید یا بروزرسانی با تراشه سفارشی اپل را دریافت نکرده است، اما شایعه دیگری از Dylandkt ادعا می‌کند که مدل جدید درواقع می‌تواند «آیمک پرو» نام گیرد.

اپل پیش‌تر یک آیمک پرو در رنگ Space Grey را از سال ۲۰۱۷ به‌اضافه دو مدل دیگر iMac ارائه کرده بود، اما این دستگاه در اوایل سال ۲۰۲۱ توقف تولید شد. انتظار می‌رود مدل رده‌بالای iMac که سال آینده عرضه می‌شود، طراحی متفاوتی داشته و دارای پورت‌ها و تراشه‌های قدرتمندتر در مقایسه با مدل ۲۴ اینچی باشد. نام «آیمک‌ پرو» می‌تواند برای مشتریان روشن کند که آیمک بزرگ‌تر و رده‌بالا، دستگاهی حرفه‌ای است که تفاوت قابل‌توجهی با برادر کوچک‌تر خود دارد، نه اینکه اپل هر دو مدل را مانند سال‌های گذشته «آیمک‌» بنامد.

این تغییرات به این معنی است که ازنظر لپ‌تاپ‌های اپل، «مک بوک» و «مک بوک پرو» و برای رایانه‌های رومیزی همه‌کاره اپل، «آیمک‌» و «آیمک‌ پرو» وجود خواهد داشت. این نحوه نام‌گذاری همچنین مطابقت بیشتری میان مک و آیفون ایجاد خواهد کرد، جایی‌که در درجه اول تنها دو نوع “iPhone 13” و “iPhone 13 Pro” وجود دارند.

به‌عنوان دستگاه‌هایی که انتظار می‌رود تغییرات اساسی دریافت کنند، به‌نظر می‌رسد که اپل بتواند از راه‌اندازی «MacBook» و «‌iMac‌ Pro» برای ساده‌سازی نام‌گذاری کامپیوترهای مک خود استفاده کند. اپل زمانی درنظر داشت یک «اپل واچ پرو» را نیز عرضه کند، اما هیچ نشانه‌ای از ورود برچسب «پرو» به اپل واچ در سال ۲۰۲۲ وجود ندارد، حتی اگر مدل جدیدی با بدنه «مقاوم» که برای محیط‌های ورزشی و چالش‌برانگیز طراحی شده است، در این ساعت دیده شود.

از سوی دیگر، سری آیپد به‌دلیل نام‌گذاری آیپد ایر که مدل میانی آیپد سطح ابتدایی و آیپد پرو سطح‌بالا ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که اپل هنوز می‌تواند راهی برای دستیابی به ثبات در نام‌گذاری محصولات اصلی خود داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.