اگر این 6 علامت را دارید، معتاد به کافئین هستید!

کد خبر : ۲۸۷۱۳۳
اگر این 6 علامت را دارید، معتاد به کافئین هستید!

مصرف کافئین ما را به خود معتاد می کند. در واقع، اگر شش علامت زیر را دارید، مطمئن باشید که به کافئین معتاد هستید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ریمینو، مصرف کافئین ما را به خود معتاد می کند. در واقع، اگر شش علامت زیر را دارید، مطمئن باشید که به کافئین معتاد هستید.

۱. سردرد صبحگاهی

کافئین خاصیت انقباض عروقی دارد و رگ های خونی شما را کمی باریک می کند. این ویژگی برخی از افراد را وادار به استفاده از کافئین برای درمان سردرد می کند. با این حال، اگر به کافئین معتاد شوید و یک روز بدون کافئین بگذرانید، دچار سردردهای آزاردهنده خواهید شد.

۲. بدخلقی صبحگاهی

نداشتن روحیه خوب قبل از نوشیدن چای یا قهوه در صبح نشانه اعتیاد شما به کافئین است. کافئین به مغز شما احساس خوبی می دهد، در حالی که فقدان آن باعث می شود احساس ناراحتی کنید.

۳. مصرف بیشتر کافئین

وقتی متوجه می‌شوید که بیشتر و بیشتر هوس نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه می‌کنید، به آن معتاد می‌شوید. در این صورت می توانید در زمان های معینی چنین نوشیدنی هایی را درخواست کنید.

۴. عدم تمرکز

با مصرف کافئین اول از همه احساس تناسب اندام می کنید و ذهنتان فعالتر می شود و بهتر می توانید روی کارتان تمرکز کنید. با این حال، زمانی که به این ماده معتاد می‌شوید، هر زمان که کافئین مصرف می‌کنید، توانایی تمرکز شما افزایش می‌یابد و زمانی که نوشیدنی کافئین‌دار در دست نداشته باشید، توانایی تمرکز شما کاهش می‌یابد.

۵. احساس سردرگمی

هنگامی که بدون نوشیدنی کافئین دار در دستتان احساس خستگی و اضطراب می کنید، بدانید که به این ماده معتاد هستید و اگر آن را نخورید، بدن شما علائم ترک را تجربه می کند.

۶. مشکل در ترک کافئین

اگر متوجه شدید که نمی توانید نوشیدنی های کافئین دار را به راحتی کنار بگذارید، معتاد هستید. اگر قصد ترک کافئین را دارید، می توانید به تدریج میزان نوشیدنی های کافئین دار مصرفی خود را کاهش دهید تا تحمل خود را افزایش دهید و پس از مدتی اعتیاد شما به این مواد برطرف شود.

نظرات بینندگان