با حمیده جعفری، جوان ترین CTO ایران آشنا شوید

کد خبر : ۲۸۸۱۴۹
با حمیده جعفری، جوان ترین CTO ایران آشنا شوید

کنفرانس خبری حمیده جعفری، جوان ترین CTO ایران امروز با حضور جمعی از خبرنگاران امروز در سالن کنفرانس هتل قلب تهران برگزار شد.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ حمیده جعفری نوجوان ۱۷ ساله و جوان ترین CTO ایران امروز با حضور در جمع خبرنگاران درباره تجربیات و چالش هایی که به عنوان مدیر فنی پروژه های شرکت ره وب داشته است، سخن گفت.

حمیده جعفری نوجوانی است که در نه سالگی مدرسه را رها کرده و به دنبال علاقه اش در حوزه برنامه نویسی و تکنولوژی رفته است. او به واسطه کار پدر و مادرش به این حوزه علاقه مند شده و اکنون نیز به عنوان مدیر فنی پروژه های شرکت ره وب فعالیت دارد. این نوجوان رویاهای بزرگی را برای آینده در سر دارد و می خواهد که به سمت مدیرعاملی شرکت ره وب دست پیدا کند و چندین شعبه از این شرکت را راه اندازی کند.

در ابتدای نشست امروز حمیدهجعفری درباره مسیری که از ۹ سالگی تا به امروز طی کرده گفت که در ادامه می خوانیم.

جعفری تجربیاتی که در اول مسیر پیشرفت داشته، بیان می کند: از ۹ سالگی که ترک تحصیل کردم، تلاشم این بود که در حوزه کاری‌ ام به‌ عنوان برنامه‌نویس پیشرفت کنم اما خیلی‌ ها قصد همکاری با ما را نداشتند چون می‌ گفتند که این فرد سن کمی دارد و درس هم نخوانده است. برای همین، در ۱۳ سالگی در اولین دوره برنامه‌ نویسی react native دانشگاه تهران ثبت‌ نام کردم و مدرک آن را گرفتم. قبل از آن هم کار در حوزه مشاوره را در آموزشگاه متخصصان آینده شروع کرده بودم. چون نمی‌خواستم محدود شوم، حوزه کاری‌ ام را گسترش دادم و در ۱۴ سالگی توانستم مدیر پروژه بشوم.

وی درباره حوزه علاقه مندی های خود اشاره می کند: ابتدا کار را با یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی شروع کردم و پس از آن به سمت فرانت‌ اِند رفتم. بعد از مدتی متوجه شدم که علاقه‌ام حوزه بک‌ اِند است و بخش‌ های محاسباتی و حل مسئله برایم جذاب‌ تر هستند.

جعفری درباره ترک تحصیل اش می گوید: مسیر زندگی هر کسی متفاوت است و من دیگران را به ترک تحصیل تشویق نمی‌ کنم اما درباره خودم ترجیح می‌ دهم که در حوزه کاری‌ ام متخصص شوم و توسعه فردی را تجربه کنم. برای همین هم هست که با وجود مشکلات و چالش‌هایی که درس نخواندن برایم به وجود آورده و بی‌ اعتمادی مشتریان را دیده‌ام، از درس نخواندن پشیمان نیستم و سعی کرده‌ ام با انجام یک کار باکیفیت،‌ اعتماد مشتریان را جلب کنم و کیفیت کارم را بالاتر ببرم.

وی درباره پروژه هایی که تاکنون انجام داده بیان می کند: تا به امروز ۲۰۰ وب‌ سایت ایرانی و ۵۰ سایت بین‌ المللی را با کدنویسی اختصاصی طراحی کرده ام. روان رشد، شایان بهجتی، نرم‌افزار گستر آپادانا، همگامان، علی ویترین، پویا احراز و دکتر فلز نمونه سایت هایی است که تاکنون طراحی کرده ام.

جعفری درباره تجربه اش در حوزه بازاریابی نیز اضافه می کند: در کمپین‌ های تبلیغاتی شرکت‌هایی چون تاژ، سایپا، سن‌ایچ و تی‌سی‌ال و فروش دوره‌های زبان انگلیسی شایان بهجتی نیز فعالیت داشتم و در حوزه بازاریابی آنها کار کردم.

در پایان نشست از تجربیات مشتریان شرکت ره وب و رضایتی که آنها از مدیریت حمیده جعفری داشتند، شنیدیم. همچنین نظرات برخی از کارمندان این شرکت درباره نحوه مدیریت موفقیت آمیز این نوجوان ‍۱۷ ساله بیان شد.

نظرات بینندگان