با عجیب‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی آشنا شوید

فیلم‌های آخرالزمانی در حقیقت داستان‌هایی هیجان‌انگیز و باورنکردنی ندارند. اما این ژانر جذاب گاهی به سطوح تلخ و ناراحت‌کننده‌ای دست پیدا می‌کند که تحمل تاریکی آن برای هر تماشاگری ممکن نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، این روزها ویروس کرونا به یک بیماری مرگبار و باورنکردنی تبدیل شده که هر روز جان افراد بسیاری را در نقاط مختلف دنیا می‌گیرد. شیوع ویروس کرونا یک شرایط آخرالزمانی ایجاد کرده است و اندکی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. اگرچه فیلم‌های آخرالزمانی باورکردنی نیستند اما همیشه داستان‌های جذابی برای روایت‌کردن دارند. بنابراین به نظر نمی‌رسد ویروس کرونا توانایی آن را داشته باشد تا به اندازه یک رمان آخرالزمانی، میلیون‌ها انسان را به کام مرگ بکشاند. اما پرسش اصلی این است که آیا همه فیلم‌های آخرالزمانی فقط هیجان‌انگیز یا ترسناک هستند؟ نظر نمی‌رسد این پرسش پاسخ مثبتی داشته باشد.

بیشتر فیلم‌های آخرالزمانی نمی‌توانند فضای به بن‌بست‌رسیده‌ی خود را تشریح کنند. در چنین شرایطی به فیلم‌هایی فکر کنید که فضایی تاریک‌تر و ناامیدکننده از سایر آثار شناخته‌شده دارند. چنین فیلم‌هایی هم وجود دارند که ناامیدی و سیاهی خالصی به تماشاگرشان تقدیم می‌کنند.

در ادامه می‌توانید تاریک‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی را بررسی کنید. آثاری که با تماشاگرشان صادق هستند و سیاهی خالص را نمایش می‌دهند.

The Terminator | نابودگر

نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

تا پیش از اکران این فیلم، آرنولد شوارزنگر بیشتر به عنوان یک قهرمان بدنسازی شناخته شده بود تا یک بازیگر. او تا پیش از هنرنمایی در ترمیناتور، در ۹ فیلم دیگر هم حضور داشت اما هیچکدام به اندازه ساخته متفاوت جیمز کامرون، به شهرت او کمک نکرد. داستان فیلم که در سال ۲۰۲۹ می‌گذرد، روایتی آخرالزمانی از تسلط ربات‌ها بر سراسر کره زمین است. این فیلم محبوبیت بسیاری میان هواداران سینما پیدا کرد و بخش مهمی از فرهنگ عامه آمریکا در دهه ۸۰ میلادی شد.

خلاصه داستان: وقتی هوش مصنوعی قدرتمندی به نام اسکای‌نت متوجه می‌شود ربات‌ها برای نابودی انسان‌ها قدرت کافی را ندارند، تصمیم می‌گیرد روبات‌هایی به زمان گذشته بفرستد تا با کشتن مادر جان کانر، رهبر گروه مقاومت انسان‌ها، پایان نسل انسان را حتمی کند. اما مادر جان کانر نمی‌خواهد ربات‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند. بنابراین با سربازی به نام کاریل ریس (با بازی مایکل کانل بیهن) به مقابله با ربات تی۸۰۰ (با هنرنمایی آرنولد شوارزنگر) می‌رود.

Mad Max: Fury Road | مکس درمانده: جاده خشم

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

تقریبا همه آن‌چه از یک آخرالزمانی سیاه و به‌یادماندنی نیاز دارید در «جاده خشم» وجود دارد. یک عنوان نفس‌گیر، باورنکردنی، خارق‌العاده و هیجان‌انگیز که هر ثانیه‌اش اگر سرشار از انرژی و آدرنالین نباشد قطعا معنا و مفهوم خاصی را دنبال می‌کند. تفاوت اصلی «جاده خشم» با بیشتر اکشن‌های پیش و پس از خودش به لوکیشن‌های بکر و اکشن تقریبا بی‌مثالش محدود نمی‌شود. تماشاگر «مکس درمانده» با دنیایی مواجه می‌شود که نه تنها اوج قساوت انسانی را به تصویر می‌کشد بلکه از آینده تلخ و زهرآگین بشریت هم سخن می‌گوید.

این فیلم که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، توسط جرج میلر ساخته شده است. او پیش از کارگردانی این فیلم، سه فیلم «مکس درمانده» در سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را تولید کرده بود و اگرچه ستاره آن فیلم‌ها مل گیبسون بود اما در این فیلم با تام هاردی روبرو هستیم. او در نقش مکس حاضر می‌شود. «جاده خشم» یکی از هیجان‌انگیزترین، پیچیده‌ترین، تاریک‌ترین، خشن‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی است که فرصت تبدیل‌شدن به یک اکشن بی‌نظیر را پیدا می‌کند. شاید مدتی طولانی زمان نیاز باشد تا عنوانی شبیه به آن را پیدا کنید.

خلاصه داستان: مکس، مردی که در دوران خشکسالی و قحطی باید به تنهایی در دنیای خشن پیرامونش زنده بماند اندکی بدشانس است. چراکه توسط گروهی از سربازان قدرتمند یک دیکتاتور بیش از حد نفرت‌انگیز دستگیر می‌شود. با این حال مکس این فرصت را پیدا می‌کند تا به همراه چند تن از زنان حرمسرای دیکتاتور نفرت‌انگیز داستام فرار کند. این فرار به معنای پیروزی نیست چراکه مکس در امان نیست.

Snowpiercer | برفی

نمره منتقدان: ۹۵ از ۱۰۰

فیلم‌های اکشن‌ آخرالزمانی بیش از حد خسته‌کننده و تکراری هستند اما «برفی» شاید بزرگترین استثنای این زیرژانر تقریبا محبوب باشد. شاید دلیل اصلی تمایز «برفی» به کارگردان آن بازمی‌گردد. امروزه بیشتر هواداران سینما بونگ جون هو را برای کارگردانی فیلم‌ «انگل» می‌شناسند. او پیش از این فیلم که جوایز اسکار بسیاری را برنده شد، به واسطه فیلم «اوکجا» به شهرت رسیده بود. با این حال برای منتقدان سینما، «برفی» که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، شهرت بیشتری دارد.

بونگ جون هو که این روزها به دلیل ساخت فیلم «انگل» شهرت بسیاری دارد، چندین سال پیش با ساخت فیلم «برفی» شانس خودش برای ساخت یک فیلم آخرالزمانی را امتحان کرد و اگرچه ساخته او فیلم بی‌نظیری به نظر می‌رسید اما به دلیل مشکلاتی که در اکران داشت، به اندازه‌ای که باید دیده نشد. حدود هفت سال پس از ساخت این فیلم که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، شبکه تی‌ان‌تی تصمیم گرفته سریال تلویزیونی این عنوان متفاوت را بسازد که تماشای آن هم خالی از لطف نیست.

خلاصه داستان: در دورانی نامشخص در آینده وقتی تلاش‌های دانشمندان برای مقابله با گرمایش جهانی نتیجه نمی‌دهد، فاجعه عظیمی رخ می‌دهد؛ سراسر کره زمین وارد عصر یخبندان می‌شود. بیشتر جمعیت کره زمین به دلیل این سرمای کشنده جان خود را از دست می‌دهند و تنها بازماندگان، مسافران قطاری هستند که باید برای آینده گونه‌ی انسان تصمیم‌گیری کنند.

Terminator 2: Judgment Day | نابودگر ۲: روز داوری

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

بهترین قسمت مجموعه فیلم‌های ترمیناتور، بدون شک «روز داوری» لقب می‌گیرد. موفقیت این فیلم محدود به گیشه‌ها نشد و کسب چهار جایزه اسکار (از جمله بهترین گریم و بهترین جلوه‌های ویژه) به جیمز کامرون ثابت کرد آنچه او ساخته صرفا یک فیلم علمی تخیلی نیست. این فیلم انقلابی بزرگ در جلوه‌های ویژه سینمایی بود چرا که یک گروه ۲۶۱ نفره برای ساخت صحنه‌های ویژه آن در تلاش بودند. قسمت دوم موفق شد بیش از ۵۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد. این فیلم هنوز هم پرافتخارترین و پرفروش‌ترین فیلم مجموعه ترمیناتور است.

خلاصه داستان: این بار هوش مصنوعی اسکای‌نت تصمیم می‌گیرد جان کانر را به قتل برساند اما او با هک کردن ربات تی۸۰۰ مقابل او ایستادگی می‌کند.

Children of Men | فرزند انسان‌ها

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

در لیست تاریک‌ترین و وحشتناک‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی نام فیلم «فرزند انسان‌ها» می‌درخشد. این فیلم در سال ۲۰۰۶ اکران شد و داستانش را بیست و یک سال بعد روایت می‌کند. «فرزند انسان‌ها» یکی از بهترین فیلم‌های آلفونوسو کوارون است که براساس رمانی به همین نام نوشته فیلیس دوروتی جیمز ساخته شد و با بودجه‌ای ۷۶ میلیون دلاری تنها ۷۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. رقمی که اگرچه برای این فیلم اندک به نظر می‌رسد اما نمی‌تواند افتخارات باورنکردنی آن را انکار کند.

امانوئل لوبتزکی، فیلم‌بردار شناخته‌شده مکزیکی، به دلیل مدیریت فیلمبرداری این فیلم موفق شد جوایز مختلفی را برنده شود که از آن مهم‌ترین آن‌ها باید به جایزه بفتای بهترین فیلمبرداری اشاره کرد. کلایو اوون، جولیان مور، مایکل کین و چیدول اجیفور از مهم‌ترین بازیگران فیلم «فرزند انسان‌ها» هستند.

خلاصه داستان: کره‌ی زمین در سال ۲۰۲۷ دچار بحران بزرگی شده است. بحرانی که می‌تواند هویت و زندگی تمدن بشری را برای همیشه نابود کند. هیچ زنی در سراسر جهان نمی‌تواند حامله شود و این ویروس کشنده، بقای نسل انسان‌ها را در آستانه‎ی نابودی قرار داده است. اما در این روزهای تاریک، زنی به نام کِی به شکلی کاملا معجزه‌آسا حامله می‌شود. با این حال او امنیت جانی ندارد. اما تئودور، مردی است که همه تلاشش را می‌کند تا این مادر، از فرزند درون شکمش مراقبت کند.

Delicatessen | اغذیه‌فروشی

نمره منتقدان: ۸۹ از ۱۰۰

ژان پیر ژونه کارگردانی است که بیشتر برای کارگردانی فیلم «امیلی» شناخته می‌شود اما این عاشقانه متفاوت و متمایز تنها فیلم مهم کارنامه کارگردانی او نیست. فیلم «اغذیه‌فروشی» به‌عنوان متفاوت‌ترین و عجیب‌ترین ساخته ژان پیر ژونه فیلمی تاریک و تلخ است که سیاه‌نمایی‌های فانتزی آن آهسته آهسته نگران‌کننده می‌شوند. این فیلم به‌عنوان یک کمدی فانتزی ترسناک و تیره یکی از خاص‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی تاریخ سینما است.

خلاصه داستان: یک آپارتمان مخروبه که مرکز ویرانی است در اختیار یک قصاب قرار گرفته که ویژگی‌های شیطان‌گونه‌ای دارد. او در اقتصادی که تنها واحد پول آن دانه‌های غلات هستند، بهتر از همه مردم می‌داند که هیچ حیوانی برای تامین گوشت مورد نیاز انسان ها وجود ندارد. اما این قصاب بی‌رحم همیشه گوشت تازه برای فروش دارد!

The Road | جاده

نمره منتقدان: ۷۳ از ۱۰۰

فیلم «جاده» براساس کتابی به همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی ساخته و در سال ۲۰۰۹ اکران شد. داستان فیلم در آینده‌ای دور رخ می‌دهد. این فیلم نخستین بار در جشنواره ونیز اکران شد و پس از آن به سینماهای انگلیس و ایالات متحده هم رسید. فیلم «جاده» که توسط جان هیلکات ساخته شده، فیلمی تلخ، تاریک و دردناک به نظر می‌رسد که در لیست تاریک‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی هم قرار می‌گیرد. ویگو مورتنسن، شارلیز ترون و گای پیرس از شناخته‌شده‌ترین بازیگران فیلم «جاده» هستند.

خلاصه داستان: روزگاری که کره زمین به زباله‌دانی تبدیل شده و هیچ منبعی برای تغذیه انسان باقی نمانده است. گیاهان نابود شده‌اند و هیچ غذایی برای خوردن یافت نمی‌شود. در این شرایط وحشتناک، پدری به همراه پسرش در جاده‌های آمریکا سرگردان هستند. آن‌ها به سوی سرزمین‌های جنوبی حرکت می‌کنند تا نشانی از زندگی را پیدا کنند. اما مسیر دشواری‌های بسیاری دارد.

Bird Box | جعبه پرنده

نمره منتقدان: ۶۳ از ۱۰۰

سینماگران دنیای علمی تخیلی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا عناوینی را تولید کنند که بیشتر روی مفهوم «بیگانه‌بودن» موجودات فضایی مانور می‌دهد. فیلم «جعبه پرنده» یکی از آن‌ها لقب می‌گیرد که شاید بیشتر از آن‌که روی بعد فیزیکی فیلم‌های درباره موجودات فضایی مانور دهد روی بعد معنوی داستان کار می‌کند. این فیلم پس از انتشار در سرویس استریم نتفلیکس، به شدت مورد استقبال هواداران سینمای علمی تخیلی قرار گرفت. فراموش نکنید که «جعبه پرنده» نشانه‌های از ژانر ترسناک را هم درون خودش جای داده است و یکی از تاریک‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی هم لقب می‌گیرد.

خلاصه داستان: در آینده‌ای دور موجوداتی ناشناخته به کره‌ی زمین نفوذ کرده‌اند و حالا سیاره انسان‌ها به آن‌ها تعلق دارد. در چنین شرایطی، این موجودات می‌توانند هر موجودی که پیرامونش را نگاه می‌کند، به راحتی بکشند. بنابراین انسان‌ها برای زنده‌ماندن در محیط‌های آزاد، نیاز دارند تا چشم‌های خود را بسته نگه دارند. چراکه کوچک‌ترین نگاهی می‌تواند زندگی آن‌ها را به پایان برساند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.