از کدام واکسن کرونا بیشتر استفاده می شود؟ + اینفوگرافیک

کد خبر : ۸۹۸۳۱
از کدام واکسن کرونا بیشتر استفاده می شود؟ + اینفوگرافیک

رسانه خبری اینتیتر | چند ماهی است که واکسیناسیون کرونا در جهان آغاز شده است و برخی از کشورها در حال تولید واکسن هستند.

به گزاش اینتیتر به نقل از استاتیستا ، تاکنون بیش از ۱۷۲ میلیون نفر، اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در حال حاضر هشت واکسن در سراسر جهان در حال استفاده است که همه آنها به دو بار تزریق نیاز دارند. به احتمال زیاد، طی هفته های آینده واکسن یکبار مصرف جانسون و جانسون برای استفاده در ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد. طبق اطلاعاتی که توسط نیویورک تایمز گزارش شده است، این واکسن، اولین واکسن مجاز برای استفاده در ایالات متحده همچنین پرمصرف ترین واکسن در سراسر جهان است.

فایزر یکی از دو واکسن mRNA است. این واکسن در آزمایشات فاز III به اندازه ۹۵ درصد موثر است.

اسرائیل و ایالات متحده از ۶۱ کشوری هستند که از واکسن فایزر استفاده می کنند و همچنین اتحادیه اروپا و عربستان سعودی نیز از این واکسن بهره می برند. واکسن mRNA دیگری که توسط Moderna تولید می شود، به میزان ۹۴ درصد در آزمایشات مرحله III موثر و در ۲۷ کشور در حال استفاده است.

امید زیادی هم به واکسن Oxford/AstraZeneca به دلیل کم هزینه بودن و سهولت ذخیره سازی آن است. هرچند استفاده از این واکسن به دلیل کمبود اطلاعات در خصوص اثربخشی آن در سالمندان در برخی از کشورها بحث برانگیز است. با این حال، این واکسن در ۴۱ کشور در حال توزیع است.

مطالعه ای در The Lancet نشان داده است که Sputnik V روسیه با ۹۱.۶ درصد کارایی بسیار موثر است. این رقم، در کنار هزینه کم، آن را برای دولت ها جذاب کرده است و اکنون ۹ کشور از آن استفاده می کنند.

در این میان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت که همه واکسن های کرونا پس از تأیید، در اتحادیه اروپا مورد استقبال قرار می گیرند.

مترجم: آواسپهر

از کدام واکسن کرونا بیشتر استفاده می شود؟

نظرات بینندگان