وزیران قطعی دولت مسعود پزشکیان مشخص شدند | کابینه مسعود پزشکیان را چه کسانی تشکیل می دهند؟

کد خبر : ۳۵۷۵۵۲
وزیران قطعی دولت مسعود پزشکیان مشخص شدند | کابینه مسعود پزشکیان را چه کسانی تشکیل می دهند؟

در این مطلب مشاهده می کنید: وزیران قطعی دولت مسعود پزشکیان مشخص شدند | کابینه مسعود پزشکیان را چه کسانی تشکیل می دهند؟

به گزارش اینتیتر، مسعود پزشکیان فردا در مجلس حاضر می شود و لیست کابینه خود را تقدیم نمایندگان مجلس می کند.

قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی شد

یک منبع آگاه از معرفی غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خبر داد. 

غلامرضا نوری قزلجه دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

وی از دهه هفتاد در استخدام وزارت جهاد کشاورزی است و در دوره‌ای نیز به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بود.

وی که هم‌اکنون عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است طی سه دوره نمایندگی مجلس نیز همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشته است.

علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو شد 

یک منبع آگاه : با تصمیم آقای پزشکیان، آقای عباس علی‌آبادی وزیر فعلی صمت، به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی خواهد شد.

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه است. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مدیرعاملی گروه مپنا را دارد. 

علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت چهاردهم شد

شنیده‌ها حاکی از آن است، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دولت حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی به مجلس معرفی می‌شود

سفیر ایران در چین، کارشناس رسمی دادگستری، عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی در زمان حسن روحانی به مدت 5 سال، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس شورای عالی بیمه و مسئول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی از جمله سوابق اجرایی همتی محسوب می‌شود

صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ شد

یک منبع آگاه خبر داد که با نظر رئیس‌جمهور، آقای عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی خواهد شد.

ستار هاشمی گزینه نهایی پزشکیان برای تصدی وزارت ارتباطات

در فهرست هیئت وزیرانی که مسعود پزشکیان فردا (۲۱ مرداد ماه) به مجلس معرفی خواهد کرد «ستار هاشمی» به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی می‌شود.

او یکی از اسامی فهرست هشت نفره گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارت ارتباطات بود که بیشترین امتیاز را در میان افراد این لیست داشت.

در کنار هاشمی، نام «محمدرضا پاکروان» نیز دیده می‌شد اما براساس اطلاعاتی که به دست  زومیت رسیده، انتخاب نهایی مسعود پزشکیان برای وزارت ارتباطات ستار هاشمی است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد