ساخت فیلم سینمایی "خط قرمز" در اردبیل آغاز شد

کد خبر : ۲۹۰۰۹۳
ساخت فیلم سینمایی "خط قرمز" در اردبیل آغاز شد

تهیه کننده فیلم سینمایی "خط قرمز" از آغاز تصویربرداری این اثر با موضوع وقایع روزهای پر التهاب انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از موج، عباس جاهد اظهار کرد: خط قرمز به نقش اهالی روستای نیارق اردبیل و شهدای آن در روزهای نخست انقلاب اسلامی و سپس همراهی مردم استان می‌پردازد و تصویربرداری فیلم خط قرمز در مناطقی از شهرستان‌های اردبیل و گرمی در حال انجام است.

وی پیش بینی کرد تصویربرداری این اثر سینمایی حدود ۲۰ روز طول بکشد و بعد از تکمیل بقیه کارهای هنری و فنی لازم، در دهه فجر امسال از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش شود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: نویسنده و کارگردان خط قرمز، محمد باقر باقری نیکو از کارگردانان باتجربه و مطرح تهران است و سال‌های قبل در استان اردبیل فیلمی به عنوان "سوها" را کارگردانی کرده است.

جاهد، شمار بازیگران خط قرمز را ۲۵ نفر، تعداد هنروران یا سیاهی لشگران آن را ۳۰ نفر و مجموع عوامل دخیل در مراحل تصویربرداری، تولید، تدارکات، عکاسی و غیره را ۳۰ نفر اعلام کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی خط قرمز گفت: این فیلم به سفارش صدا و سیمای مرکز استان اردبیل و با هدف احیا و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توجه به جریانات و تحولات خودجوش و مردمی استان در وقایع انقلاب ساخته می‌شود.

جاهد ادامه داد: تهیه و تولید فیلم سینمایی "مرحمت بالازاده" نوجوان شهید شهرستان انگوت را نیز در دستور کار داریم و بعد از خط قرمز، مراحل ساخت آن را پیگیری خواهیم کرد تا گام دیگری برای ثبت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان برداشته باشیم.

تهیه کننده فیلم خط قرمز درباره سوابق هنری خود اظهار کرد: از حدود ۲۵ سال قبل به بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی در تئاتر، سینما و تلویزیون مشغول هستم و قبلا سه فیلم کوتاه تهیه کرده ام و در چند تئاتر نیز به عنوان کارگردان و بازیگر نقش داشته ام.

نظرات بینندگان