برانکو بهتر از یحیی نیست!

کد خبر : ۲۹۰۱۷۶
برانکو بهتر از یحیی نیست!

پرسپولیس پس از شکست مقابل الدیل توانست در اولین بازی خود مقابل هوادار در لیگ برتر پیروز شود و کمی از بار انتقادات بکاهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ریمینو، پرسپولیس پس از شکست مقابل الدیل توانست در اولین بازی خود مقابل هوادار در لیگ برتر پیروز شود و کمی از بار انتقادات بکاهد. یحیی که این روزها مورد انتقاد قرار گرفته است. ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است که چند سالی است که بین فوتبال ایران و سایر تیم های آسیایی فاصله وجود دارد و به همین دلیل معتقد است که بعد از باخت پرسپولیس و حذف این تیم، نباید ضربه سر بزند. مربی تیم او برونکو ندارد، بنابراین معتقد است هیچکس بهتر از سرمربی فعلی پرسپولیس نیست..

* پرسپولیس پس از ۶ بازی بدون برد مقابل هواداران به برتری رسید

پرسپولیس بعد از باخت مقابل الدحیل و حذف از آسیا به این برد نیاز داشت. یحیی و شاگردانش توانستند بازی را به خوبی کنترل کنند و سه امتیاز را به دست آورند. گل محمدی قطعا از نظر روحی و روانی روی تیم کار کرده است و بازیکنان به خوبی به سرمربی تیم پاسخ داده اند.

*حوادث الدحیل و بعد از بازی؟
باید این را در نظر بگیریم که فوتبال ایران ده سال است که در رکود است، بنابراین سال ها نه تیم ملی و نه تیم های باشگاهی نتوانسته اند کار خاصی انجام دهند و موفقیت هایی هم داشته اند. این فقط موقتی است. در مورد بازی پرسپولیس هم می‌خواهم بحثم را این‌گونه شروع کنم و نمی‌خواهم پرسپولیسی‌ها از من ناراحت شوند، اما من به‌عنوان کسی که سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ام و بیش از سی سال در همه سطوح مربیگری کرده‌ام. این را بگویم بازیکنان پرسپولیس بیشتر از فوتبالیست ها فوتبالیست هستند و اساساً مهارت های آنها به اندازه کافی برای انجام کار در زمینه های مهم نیست، بنابراین مربی را خراب می کنند. مثلاً در بازی با الدیل دیدیم که در حضور بیش از ۷۰ هزار تماشاگر بازی را واگذار کردند. الان هم عده ای روی برونکو تمرکز کرده اند اما معتقدم برونکو چیزی جز یحیی ندارد و نباید بی جهت سرمربی ایرانی را شکست دهیم. من یک مثال عینی از این موضوع دارم. برانکو تیم پرسپولیس را به فینال آسیا رساند، یحیی با پرسپولیس همین کار را کرد یا یحیی قهرمانی سه گانه برونکو با پرسپولیس را تکرار کرد. به همین دلیل فکر نمی کنم برونکو چیز جدیدی برای پرسپولیس و فوتبال ما داشته باشد و در بازی های آسیایی هم در تیم ملی ما موفق بود، از گذشته است و حالا نمی تواند کار خاصی برای فوتبال ما انجام دهد. درست مثل کی روش. ببینید بعد از ۸ سال که در عرصه صعود به آسیا و حتی خارج شدن از گروه ما در جام جهانی به هیچ نتیجه ای دست پیدا نکرد، به کلمبیا، مصر و قطر رفت و در نهایت از قطر اخراج شد چون ثابت شد همه چیز خاصی برای اضافه کردن به فوتبال قطر ندارد. با کنار هم گذاشتن این مضامین به این نتیجه می رسم که مخاطبانی که پس از پیروزی یحیی را بت کردند و به او لقب امپراتوری دادند، نباید علیه او روی بیاورند و به سوی او بطری پرتاب کنند..

* شعارهایی علیه یحیی سر داده شد و حتی یک بطری به سمت تیم و سرمربی پرتاب شد
به نظر من تقصیر یحیی نبود که همه چیز را به بازیکنان گفت اما بازیکنان خوب دستورات و خواسته های تاکتیکی او را اجرا نکردند و مهمتر از همه با وجود سانترها و موقعیت های زیاد نتوانستیم موقعیت های خود را به گل تبدیل کنیم. و اینجا هم نبود گل واقعا ما را آزار می داد. البته به یقین به شما می گویم که اگر پرسپولیس پیشرفت می کرد شانسی برای قهرمانی نداشت و در نهایت یکی از تیم های عربستانی یا در نهایت تیمی از شرق آسیا قهرمان می شد. من معتقدم هیچ تیم ایرانی شانس قهرمانی در آسیا را ندارد زیرا بین فوتبال باشگاهی و ملی ما با توجه به رشد کشورهای عربی و آسیای شرقی با توجه به سرمایه گذاری آنها در فوتبال که از سال ها قبل شروع شده و به سرعت ادامه دارد، ما به هیچ وجه قادر به رقابت با آنها نیستند. به همین دلیل است که می گویم ما زیرساخت فوتبالی نداریم و برخلاف گذشته که استعدادهای ناب زیادی داشتیم، دیگر بازیکنانی مثل علی کریمی، باقری، مهدوی کیا، ناصر محمدخانی و استعدادهایی از این دست نداریم که در آنها زیاد بود. فوتبال ما ستاره هایی که می توانستند در لحظات حساس به ما کمک کنند و حداقل حرفی برای گفتن با آنها داشته باشند چرا که در حال حاضر فوتبال ما خالی از چنین بازیکنانی است..

* مراسم آشتی یحیی و دراویش را چگونه ارزیابی می کنید؟
این نسخه قطعا به نفع پرسپولیس خواهد بود، اما یحیی در این نسخه به موضوعات زیادی از جمله خرید باشگاه و بسیاری از حقایق دیگر پرداخته است که به اعتقاد من درست است. علاوه بر این باید بپذیریم که صندلی رهبری در پرسپولیس اصلاً ثابت نبوده، شاید در چهار دهه اخیر ۲۴ بار مدیرعامل را عوض کرده ایم، البته این را مد نظر قرار داده ام از جمله استعفای مدیرعامل فعلی..

یعنی هم سرمربی و هم مدیرعامل باید بروند؟
این اصلا نظر من نیست یحیی باید بماند و کارش را در پرسپولیس امسال تمام کند که در این مقطع هیچ مربی نمی تواند معجزه کند. ضمن اینکه تغییر سریع مدیرعامل در این مقطع اصلا به نفع پرسپولیس نیست و اگر قرار است کاری انجام شود باید بعد از پایان فصل باشد..

نظرات بینندگان