بهترین برند میکسر صدا

کد خبر : ۲۷۵۷۱۱
بهترین برند میکسر صدا

ترکیب چندین صدا و خلق صداهای جدید و باکیفیت اصلی‌ترین وظیفه یک میکسر صدا است. این محصول توانایی دریافت و ترکیب چند سیگنال و انتقال آن‌ها به بلندگوها را داشته و با تنظیم سطوح صدا، تقویت صدا توسط اکولایزرها و افکت‌ها، مدیریت صدا را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

ترکیب چندین صدا و خلق صداهای جدید و باکیفیت اصلی‌ترین وظیفه یک میکسر صدا است. این محصول توانایی دریافت و ترکیب چند سیگنال و انتقال آن‌ها به بلندگوها را داشته و با تنظیم سطوح صدا، تقویت صدا توسط اکولایزرها و افکت‌ها، مدیریت صدا را به بهترین نحو انجام می‌دهند. میکسرهایی که در بازار موجود هستند تنوع زیادی دارند. برخی از این محصولات گارانتی و خدمات پس از فروش دارند و مشتریان می‌توانند با آسودگی خاطر آن‌ها را تهیه کنند.

میکسر صدا

در این مطلب برخی از بهترین میکسرهای صدا برای اجراهای زنده را جهت شناخت بیشتر معرفی کرده‌ایم. در صورتی که جهت خرید این نمونه از تجهیزات صوتی نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، با تیم متخصص آوازک در ارتباط باشید.

نحوه انتخاب بهترین میکسر صدا

برای اینکه بهترین برند میکسر صدا را برای خرید تجهیزات صوتی مد نظرتان انتخاب کنید، لازم است ابتدا ویژگی‌هایی که از یک میکسر انتظار دارید و آنالوگ یا دیجیتال بودن آن را مشخص کنید. در قدم بعدی لازم است که نوع فعالیتتان را مشخص کنید. اگر قصد دارید برای پخش صدا به صورت زنده یا لایو از میکسر استفاده کنید، باید محصولات متفاوتی را نسبت به شرایط اجرای استودیویی در نظر داشته باشید.

در قدم بعدی باید این موضوع را در نظر بگیرید که قصد دارید چه تجهیزات صوتی را به میکسر اضافه کنید. اگر هدفتان از خرید میکسر این است که تجهیزات مختلف مانند باند و گیتار و… را به میکسر صدا اضافه کنید، قطعاً نوع میکسری که باید انتخاب کنید با شرایطی که نیاز به میکسرهای عادی دارید متفاوت خواهد بود؛ بنابراین با توجه به تجهیزاتی که می‌خواهید به میکسر صدا اضافه کنید می‌توانید یکی از انواع میکسرهای ۶ کانال، ۸ کانال یا بیشتر را برای خرید در نظر داشته باشید.

برندهای صوتی زیادی در زمینه تولید انواع میکسر صدا فعالیت می‌کنند و تجهیزات ارائه شده توسط هر کدام از آن‌ها قیمت مشخصی دارد. با توجه به قابلیت‌های میکسر صدا و انتظاراتی که از این دستگاه دارید و بودجه مد نظرتان می‌توانید یکی از محصولات بهترین برند میکسر صدا را برای خرید در نظر بگیرید؛ بنابراین تعیین دقیق نیازمندی‌ها و بودجه نیز برای خرید میکسر صدا ضروری خواهد بود.

میکسر صدا

معرفی بهترین برندهای میکسر صدا

در این بخش برخی از بهترین برندهای میکسر صدا را برای شناخت بیشتر معرفی کرده‌ایم. با توجه به شرایطی که در نظر دارید می‌توانید میکسر مد نظرتان را از بین تجهیزات صوتی این برندهای شناخته شده انتخاب کنید.

۱) میکسر صدا زیکو

میکسرهای صدای تولید شده توسط برند زیکو به عنوان بهترین تجهیزات صوتی برای ساختن صداهای لایو در مراسم‌های مذهبی مانند هیئت‌ها یا آهنگسازی و… استفاده می‌شوند. این میکسرها دارای گارانتی ۳ ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله هستند و آسوده‌خاطر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از جمله محصولاتی که توسط کمپانی تجهیزات صوتی زیکو تولید شده‌اند می‌توان به میکسر زیکو ZICO A8 با ۸ کانال اشاره کرد. این میکسر دارای فناوری بلوتوث است و می‌تواند صدا را از تجهیزات الکترونیکی دریافت کند. پورت USB، خط ورودی AUX و خروجی اختصاصی برای هدفون و امکان ترکیب صداها به بهترین نحو جهت تولید صداهای خروجی باکیفیت از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند.

۲) میکسر صدا بهرینگر

اولی بهرینگر که یک مهندس سوئیسی بود در سال ۱۹۸۹ شرکت تجهیزات صوتی بهرینگر را در آلمان تاسیس کرد. این کشور با وجود حضور متخصصان حرفه‌ای توانست در سال‌های بعد از آن در زمینه تولید انواع تجهیزات صوتی پیشرفت قابل توجهی کند و این روزها به عنوان بهترین برند میکسر صدا شناخته می‌شود. این روزها برند بهرینگر در بیش از ۱۲۰ کشور نمایندگی دارد و محصولات خودش را به بیشتر نقاط جهان صادر می‌کند.

از جمله پرفروش‌ترین محصولات تولید شده توسط این کمپانی می‌توان به میکسر بهرینگر مدل Behringer- XENYX 1002FX، میکسر بهرینگر مدل BEHRINGER- XENYX 502 و میکسر بهرینگر مدل BEHRINGER- XENYX 802 اشاره کرد. انواع میکسر صدا تولید شده توسط این برند معمولاً دارای اکولایزر، ورودی میکروفون و خروجی هدفون هستند.

۳) میکسر صدا دایناکورد

آلمانی‌ها در زمینه تولید محصولات باکیفیت همیشه حرف اول را می‌زنند. میکسر دایناکورد که جزء تولیدات یک کمپانی آلمانی است می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد. میکسرهای تولید شده توسط دایناکورد به چند دلیل به عنوان محبوب‌ترین تجهیزات صوتی شناخته می‌شوند. از جمله این مورد می‌توان به افکت‌های دیجیتالی دستگاه، بالا بودن کیفیت صدای تولید شده توسط میکسر و تعداد کانال‌های متعدد دستگاه جهت اتصال به ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد و تولید یک صدای باکیفیت و حرفه‌ای به صورت زنده اشاره کرد.

از جمله محصولات تولید شده توسط این برند می‌توان به میکسر دایناکورد مدل DYNACORD CMS 1000-3 آلمان اشاره کرد. اکولایزر گرافیکی، ۶ کانال Mic/Line و ۴ کانال Mic/Stereo-Line، پردازنده دارای ۱۰۰ حالت پیش‌فرض و ۲۰ حالت قابل تنظیم توسط کاربر، دو پردازنده FX از جمله ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شوند.

۴) رکوردر صدا و میکسر برند زوم

برند زوم نیز به عنوان بهترین برند میکسر صدا شناخته می‌شود. این برند ژاپنی در سال ۱۹۸۳ میلادی کار خودش را شروع کرد و از آن زمان تا به امروز تجهیزات حرفه‌ای زیادی را وارد بازار کرده است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره محصولات برند زوم جلب توجه می‌کند، ساده بودن کار با این تجهیزات صوتی است؛ یعنی حتی افرادی که آماتور و تازه‌کار هستند نیز می‌توانند از محصولات زوم برای پخش صدا و خلق صدا استفاده کنند.

رکوردر صدا و میکسر زوم مدل Zoom LiveTrak L-12 به عنوان یکی از میکسرهای شناخته شده این برند دارای پری امپ ورودی ۸، خروجی دیجیتال USB، اکولایزر ۱۶ افکت داخلی، ۳ باند پارامتریک، ۱۲ کانال و قابلیت اتصال است. برای اجراهای زنده و شرایطی که لازم است یکی از تجهیزات الکترونیکی خاص مانند لپ‌تاپ به میکسر متصل شده و امکان پخش صداهای خروجی باکیفیت و خاص را برای آهنگسازان، دی جی‌ها و افراد فعال در زمینه ساخت و تولید موسیقی فراهم می‌کند.

میکسر صدا

۵) میکسر صدا برند مایداس

سال ۱۹۷۰ بود که شرکتی با نام مایداس (Midas) در لندن فعالیت خودش را در زمینه تولید تجهیزات صوتی مانند گیتارهای ترانزیستوری، انواع تقویت‌کننده صوتی (آمپلی‌فایر) و کابینت بلندگو شروع کرد. این برند اروپایی نیز مانند سایر برندهای مطرح جهانی به مرور کیفیت محصولاتش را افزایش داد و این روزها نام مایداس نیز به عنوان بهترین برند میکسر صدا شنیده می‌شود.

از جمله محصولات تولید شده توسط این شرکت می‌توان به میکسر دیجیتال مایداس MIDAS M32R Live اشاره کرد.

این میکسر دیجیتالی دارای ۸ خروجی AUX و ۱۶ خروجی Busses/Groups است. با کمک USB می‌توانید این محصول را به کامپیوتر متصل کرده و امکان اتصال هدفون را نیز به این دستگاه دارید. با وجود ۴۰ کانالی که برای این میکسر برند مایداس در نظر گرفته شده می‌توانید از آن برای ساخت صداهای باکیفیت استفاده کنید.

سخن پایانی

میکسر صدا که به عنوان میکسر صوتی نیز شناخته می‌شود این امکان را برای کسانی که نیاز به پخش صدای لایو یا زنده دارند فراهم می‌کند که صداهای ورودی از منابع مختلف مانند میکروفون، فلش و … را ترکیب کرده و صدای باکیفیت مد نظرشان را تولید کنند. میکسرهای صدا در نمونه‌های مختلف تولید شده‌اند و هر کدام از آن‌ها برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. برای انتخاب بهترین برند میکسر صدا با توجه به نیازتان می‌توانید از مشاورین تیم آوازک کمک بگیرید. کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰ تماس بگیرید.

سؤالات متداول+ جواب

۱) بهترین برند میکسر صدا کدام است؟

از جمله بهترین برندهای تولید کننده میکسر صدا می‌توان به برند زیکو، برند زوم، برند دایناکورد و برند بهرینگر اشاره کرد.

۲) برای خرید میکسر صدا باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

حتماً باید برای خرید میکسر صدا به تعداد کانال‌های ورودی و خروجی محصول، آنالوگ یا دیجیتال بودن دستگاه و قیمت میکسر توجه داشته باشید.

نظرات بینندگان