بی ام و هایپرکار مسابقه‌ای V8 LMDh M را معرفی کرد

بی ام و جدیدترین خودروساز مطرحی است که از پروتوتایپ مسابقه‌ای لمانز دیتونا رونمایی می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، این خودرو که با نام M هیبرید V8 شناخته می‌شود فعلاً با انتشار تصاویری پیش‌نمایش شده است. محصول الکتریکی شده باواریا از پوشش ویژه‌ای برای گرامی داشت ۵۰ سالگی بخش M سود می‌برد و درعین‌حال جزئیات نهایی آن نیز پنهان شده‌اند. نمای ظاهری این خودرو بیش از آن چیزی خواهد بود که می‌بینیم زیرا تصاویری مبهم از خودروهای افسانه‌ای بی ام و همچون ۱۹۷۶ ۳.۰ CSL و ۱۹۸۱ M1/C را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:

البته این پوشش استتاری نمی‌تواند شکل استثنایی M هیبرید V8 با آن چراغ‌های نرم و زیبا را پنهان کند. از اسپلیتر بزرگ جلو گرفته تا گلگیرهای عضلانی و بال و دیفیوزر عقب گیرا، M هیبرید V8 به اندازه دیگر خودروهای مسابقه‌ای LMDh جذاب و میخکوب کننده نشان می‌دهد. این خودرو از نسخه جدید آینه‌های جانبی M سود می‌برد و با کمی دقت می‌توانید متوجه نشان موتور اسپرت وینتیج در کنار چراغ‌های عقب غیرعادی شوید.

این خودروی مسابقه‌ای از شاسی دالارا سود می‌برد و جلوپنجره کلیوی شکل پهن آن جزو نقاط برجسته‌ای است که در خودروهای جاده‌ای بی ام و دیده نمی‌شود. قرار شده معرفی مسابقه‌ای این خودرو در مسابقات قهرمانی ایمسا سال ۲۰۲۳ صورت گیرد و تصمیم نهایی در خصوص حضورش در لمانز ۲۰۲۴ نیز طی ماه‌های آتی گرفته خواهد شد.

بی ام و درباره مشخصات M هیبرید V8 صحبت نمی‌کند اما با توجه به قوانین فیا درباره کلاس LMDh می‌توان ایده‌ای از آن به دست آورد. طول/عرض/ارتفاع خودروهای حاضر در این کلاس نباید بیشتر از ۵۱۰۰/۲۰۰۰/۱۰۶۰ میلی‌متر باشد و فاصله بین محوری نیز می‌تواند حداکثر ۳۱۴۸ میلی‌متر باشد. این پروتوتایپ ها بدون سوخت و راننده باید حداقل ۱۰۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

تأمین‌کنندگان سیستم‌های هیبریدی این خودروها نیز شرکت‌های مهندسی پیشرفته ویلیامز، بوش و Xtrac هستند. نکته جالب اینکه هزینه کامل ترمزها نباید بیشتر از ۲۶ هزار دلار باشد. دیگر قانون قابل‌ذکر به حداقل وزن پیشرانه درون‌سوز مربوط می‌شود که همراه با توربوها و اگزوز باید ۱۸۰ کیلوگرم باشد. بی ام و می‌گوید در آینده نزدیک تست‌های این خودرو را شروع می‌کند و در حال کار روی پوشش بدنه‌ای است که نشان دهنده پویایی و هیجان رقابت خودروهای هیبریدی خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.