تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری موجب شکست آمریکایی‌ها شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سیاست های آمریکا را برای ایجاد بی ثباتی و ناامن کردن منطقه خنثی کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» امروز یکشنبه در همایش تبیین اندیشه های دفاعی فرمانده معظم کل قوا که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: باید با تببین اندیشه های دفاعی فرمانده معظم کل قول زمینه های اجرای آنها را فراهم کنیم.

این مقام عالی رتبه نظامی یادآور شد: باید اندیشه های دفاعی رهبری را برای آیندگان بازگو کنیم تا بدانند ما چگونه توانستیم از این فراز و فرودها عبور کنیم؛ اندیشه های دفاعی فرمانده معظم‌کل قوا بدون شک برای آیندگان چراغ راه و مایه افتخار و بالندگی خواهد بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه پس ‌از انقلاب فعالیت ارتش جمهوری اسلامی و ایجاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گامی اساسی برای مقابله با تهدیدات دشمنان محسوب می شد، ادامه داد: پس از رحلت امام خمینی (ره) بسیاری از مناطق کشور جنگ زده بودند و نیاز به ساماندهی داشتند، شرایط بلاتکلیفی بر نیروهای مسلح حاکم، تحریم ها پا برجا و بخشی از تسلیحات نیروهای مسلح دچار فرسودگی شده بودند.

امیر حاتمی با بیان اینکه رهبر انقلاب در آن زمان سیاست بازدارندگی را در پیش گرفت، گفت: ملت ایران با تکیه بر اندیشه های حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با اقتدار آن دوران را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه در آن دوران معماری نیروهای مسلح مشخص و ماموریت هر یک از نیروها تعیین شد، اظهارداشت: در آن دوران نیروهایی کاردان، با معنویت و حزب اللهی به واسطه اندیشه های ارزشمند رهبری سازماندهی شدند.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حضور آمریکا در منطقه گفت: آمریکایی ها پس از یازدهم سپتامبر برای ضربه زدن به ایران به افغانستان و عراق آمدند.

امیر حاتمی اضافه کرد: ایستادگی و اتخاذ تدابیر صحیح و راهبردی مقام معظم رهبری در این زمان خاص، موجب شکست آمریکایی ها و خروج آنها از منطقه شد.

امیر حاتمی به جنگ ۳۳ روزه در لبنان اشاره کرد و اظهارداشت: همراهی برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی یکی دیگر از استراتژی های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود که در نهایت موجب شکست ارتش رژیم صهیونیستی و نابودی افسانه شکست ناپذیری این رژیم شد.

وی ادامه داد: «سیدحسن نصرالله» رهبر شجاع حزب‌الله لبنان گفتند که «بارها در این ۳۳ روز حضرت آقا با من تماس گرفتند و گفتند که مقاومت کنید که پیروزی با شماست».

امیر حاتمی توضیح داد: حمایت ایران از دولت های قانونی این کشورها موجب شکست توطئه های دشمنان و ایجاد محور مقاومت شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از تهدید نظامی علیه ایران ناامید شده اند، گفت: لحظه ای از توان دفاعی نمی توان غافل شد و امیدواریم در دیگر حوزه ها هم مانند حوزه دفاعی با استفاده از اندیشه های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه بخش دفاعی کشور نگاهی به بیرون ندارد، افزود: وزارت دفاع اندیشه های رهبری را سرلوحه کار خود قرار داد و توانست خط تولید جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.