رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ترک فعل‌های گذشته برای مقابله با آلودگی هوا باید توسط دستگاه قضایی پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ترک فعل‌هایی که در دوره‌های گذشته در حوزه مقابله با آلودگی هوا انجام شده باید توسط دستگاه قضایی پیگیری شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دستور جلسه‌های امروز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در این جلسه با توجه به سالگشت شهادت سردار قاسم سلیمانی یکی از نزدیکان و همکاران ایشان به عنوان مهمان در صحن علنی شورا حاضر می‌شود و توضیحاتی را در مورد ایشان ارائه خواهیم داد. همچنین نطق پیش از دستور این جلسه نیز در مورد سردار شهید سلیمانی است.

وی افزود: امروز یک نامگذاری نیز در دستور کار قرار دارد و انتخاب چند عضو شورا برای قانون جدید و مصوبه جدید در ارتباط کمیسیون باغات در شهرداری‌های مناطق نیز انجام خواهد شد. در دستورالعمل جدید یکی از اعضای شورا باید در کمیسیون حضور داشته باشد. همچنین بررسی گزارش حسابرسی نیز به همراه بحث کمیسیون ماده ۵ را در دستور کار داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سهم مدیریت شهری در موضوع مقابله با آلودگی هوا و اظهار نظر افراد مختلف در رسانه‌ها گفت: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند باید نگاهی به قانون هوای پاک داشته باشند. هر یک از دستگاه‌ها سهم‌شان در این قانون مشخص است و سهم مدیریت شهری نیز مشخص شده است. افرادی که اظهار نظر می‌کنند اگر انصاف دارند و اظهار نظر آنها و نگاهشان آلوده به مسائل سیاسی نباشد و تخصصی باشد و از سوی دیگر هم به قانون هوای پاک نگاهی بیندازند، می‌توانند در مورد سهم مدیریت شهری صحبت کنند.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست باید بر اجرای این قانون توسط دستگاه‌های مختلف نظارت می‌کرد. امروز مشکلاتی که با آن روبرو شده‌ایم یک روزه نبوده و سال‌هاست که ادامه دارد. باید ترک فعل‌هایی که در گذشته انجام شده مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. امروز نه تنها تهران که شهرهای دیگری همچون مشهد، تبریز، قزوین و … نیز با این مشکلات دست به گریبان شدند. بی تردید اینکه مشکلات را به گردن شهردار تهران بیندازیم کاری از روی بغض و کینه است. باید نقش مدیریت شهری در قانون هوای پاک را بار دیگر مطالعه کنند.

چمران تاکید کرد: وزیر کشور برای اجرای صحیح همین قانون سه جلسه با حضور معاونان وزرای مربوطه برگزار کرده است. در حوزه حمل و نقل عمومی وسایل حمل و نقل عمومی از کجا باید تهیه شود؟ بنزینی که باید یورو۵ باشد از کجا باید تامین شود؟ البته در این حوزه‌ها وزارتخانه‌ها کارهایی را انجام داده‌اند از جمله اینکه وزارت نیرو نباید در اطراف تهران مازوت بسوزاند. کاری که اعلام کردند در تهران سال‌هاست که متوقف شده و مازوت سوزانده نمی‌شود؛ اما در مورد مصرف گازوئیل نیز که بر عهده وزارت نفت است گازوئیل بالای ۵۰۰ ppm در تهران توزیع نمی‌شود اما در سایر شهرها، بالای ۱۰۰۰ ppm هم توزیع می‌شود و خودروها این گازوئیل را در هنگام عبور از تهران می‌سوزانند و هوا را آلوده می‌کنند که باید به این نکته توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

باید خود را به آب و آتش بزنیم و اتوبوس تامین کنیم

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: محیط زیست باید بر اجرای قانون هوای پاک نظارت و پیگری داشته باشد و مدیریت شهری نیز باید مطالبه گر باشد. اگر اتوبوس نداریم باید خود را به آب و آتش بزنیم و اتوبوس تامین کنیم. اگر می‌خواهیم اتوبوس‌ها در داخل ساخته شود باید موضوع به صورت جدی پیگیری شود. معاینه فنی و جنگل کاری‌های اطراف تهران بر عهده مدیریت شهری است که بیش از وعده‌ها و پیش بینی‌ها این اقدامات انجام شده است.

وی در خصوص اظهار نظر برخی اعضای دوره پیشین شورای اسلامی شهر تهران گفت: من با اعضای شورای قبلی صحبت و بحثی نمی‌خواهم داشته باشم. ما باید کار کنیم و کار خوبمان را نشان دهیم که چیست؟ و ترک فعل‌های گذشته را نیز دستگاه‌های قضایی باید بررسی کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.