تست سقوط گلکسی Z Fold3 را تماشا کنید + ویدیو

گلکسی زد فولد ۳ با تمهیدات جدیدی که سامسونگ برای مقاومت آن اندیشیده، بیشتر از هر گوشی تاشوی دیگری در برابر آسیب‌های مختلف مقاوم است. تست‌های سقوط زد فولد ۳ عیار واقعی آن را در برابر ضربه می‌سنجند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، این روزها که طراحان گوشی‌ هوشمند راهکارهای مختلفی برای مقاوم کردن این محصولات به کار می‌برند، تست‌ سقوط از تب‌وتاب گذشته افتاده‌ و تنها اتفاق هیجان‌انگیز آن‌، دیدن اندکی خرده‌شیشه‌ است. چنین سناریویی حداقل برای بیشتر گوشی‌های پریمیوم صادق است؛ اما یک گوشی تاشو مثل گلکسی زد فولد ۳ در تست‌های سقوط چقدر مقاومت می‌کند؟

سامسونگ می‌گوید ماده فلزی مخصوص به‌کاررفته در فریم زد فولد ۳ که سامسونگ آن را زره آلومینیومی می‌خواند، ۱۰ درصد مقاوم‌تر از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ به‌کاررفته در سایر گوشی‌های هوشمند است. قسمت‌های خارجی این گوشی هم با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

تست سقوط انجام‌شده توسط PhoneBuff در یوتیوب، نشان می‌دهد که زد فولد ۳ در حالت بسته، به لطف محافظ فلزی و لایه محافظ گلس، سقوط را به‌خوبی تاب می‌آورد؛ اما شاید چالش اصلی برای گوشی تاشوی سامسونگ، سقوط در حالت باز باشد که نمایشگر و بخش‌های متحرک متعدد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سامسونگ می‌گوید لایه محافظ PET نسبت به آنچه در زد فولد ۲ به کار رفته بود، ۸۰ درصد مقاوم‌تر است.

در جریان تست سقوط، به مدد حاشیه‌های بالاآمده کنار نمایشگر و البته لایه محافظ روی آن، گلکسی زد فولد ۳ عملکردی بهتر از سطح انتظارات به نمایش می‌گذارد. زد فولد ۳ حتی در سقوط به حالت نیمه‌باز هم مشکل خاصی را تجربه نمی‌کند.

با توجه به این عملکرد، PhoneBuff اشاره می‌کند که زد فولد ۳ احتمالا از گلکسی اس ۲۱ اولترا مقاوم‌تر طراحی شده است. البته گوشی پس از تست‌های سقوط، از نظر عملکرد مشکلی تجربه نمی‌کند؛ اما از لحاظ ظاهری اندکی صدمه می‌بیند. به همین خاطر توصیه می‌شود که کاربران برای زد فولد ۳ گلس و کیس محافظ تهیه کنند تا در صورت سقوط یا ضربه احتمالی، خیالشان از بابت صدمه ندیدن گوشی تاشوی ۱۸۰۰ دلاری‌شان راحت باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.