رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تولید تویوتا و ولوو کاهش یافت

بحران‌های مالی و کاهش میکروچیپ‌ها، سبب شده است تا خودروسازان در دو سوی جهان تولید خود را کاهش دهند. ولوو و تویوتا به طور همزمان از کاهش تولید خودرو خبر دادند، اقدامی که با دلایل یکسان اما اهداف متفاوت صورت گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودروبانک،‌ نخست به ولوو می‌پردازیم. خودروساز سوئدی به شرکت مالک خود یعنی جیلی اعلام کرده است که به دلیل کاهش ریزتراشه‌ها، تولید خود را به صورت موقتی کاهش خواهد داد. کاهش تولید ولوو تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی ادامه خواهد داشت. کاهش تولید ولوو به دلیل کمبود نوع خاصی از مواد نیمه رسانا اتفاق افتاده است و همین مساله ولوو را ناچار کرد تا اهداف کوتاه مدت خود برای سال ۲۰۲۲ را اصلاح کند. خودروساز سوئدی اکنون انتظار دارد رشد اندکی را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر تویوتا نیز تولید خود را به دلیل کمبود مواد اولیه کاهش داده است. منطقه توهوکو در ۱۶ مارس امسال بر اثر زلزله آسیب دید و از آن‌جایی‌که بسیاری از تامین‌کنندگان تویوتا در این منطقه قرار دارند، تهیه مواد اولیه تولید خودرو برای تویوتا دشوار شده است. کاهش تولید تویوتا از ۲۱ مارس آغاز شده است و تا روز ۲۶ مارس ادامه خواهد داشت.

۱۱ کارخانه از ۱۴ کارخانه تویوتا در ژاپن تحت تاثیر کمبود مواد اولیه قرار گرفته‌اند. مدل‌هایی که تولید آن‌ها کاهش یافته است نیز عبارتند از: تویوتا راو ۴، تویوتا راو ۴ هیبریدی، تویوتا یاریس GR، تویوتا یاریس کراس، تویوتا میرای و تمامی مدل‌های لکسوس.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.