ثبت رکورد جدید بستری‌های هفتگیِ آنفلوآنزا در آمریکا

بر اساس داده های منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، در هفته گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند که بالاترین آمار بستری‌های هفتگی آنفلوآنزا از سال ۲۰۱۰ میلادی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در این باره گفت: موارد ابتلا به آنفلوآنزای فصلی در سراسر کشور افزایش یافته است.

در هفته منتهی به ۱۹ نوامبر، پنج مورد مرگ و میر کودکان مرتبط با آنفلوآنزا در آمریکا گزارش شد. همچنین طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، در مجموع ۱۲ مورد مرگ ناشی از شیوع اخیر آنفلوآنزا در کودکان در این کشور گزارش شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تخمین می زند که تاکنون حداقل ۶.۲ میلیون مورد ابتلا به آنفلوآنزا، ۵۳ هزار مورد بستری شدن در بیمارستان و ۲۹۰۰ مورد مرگ ناشی از این بیماری در آمریکا وجود داشته است.

از ویروس های آنفلوآنزای A که در این فصل شناسایی شدند، ۷۸ درصد آنفلوآنزای (H۳N۲) و ۲۲ درصد آنفلوآنزای (H۱N۱) بوده است.

به گفته کارشناسان، تجمعات شیوع ویروس هایی مانند آنفلوآنزا، کرونا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) را تقویت کرده است.

همچنین مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در این باره گفت: ما در برخی مناطق مشاهده کرده‌ایم که تعداد مبتلایان به ویروس سین‌سیشیال تنفسی شروع به کاهش کرده است با این حال تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا هنوز در حال افزایش است. ما نگران هستیم که به دلیل تجمعات شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ نیز باشیم.

“آنتونی فائوچی”، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده نیز هشدار داد که ویروس سین‌سیشیال تنفسی ممکن است به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در این کشور تبدیل شود. فائوچی همچنین اظهار کرد که سیستم بیمارستانی ایالات متحده در بخش کودکان تحت فشار شدید قرار دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرد که واکسن سالانه آنفلوآنزا بهترین راه برای محافظت در برابر این بیماری است. واکسیناسیون به جلوگیری از عفونت کمک کرده و همچنین می تواند از پیامدهای جدی آن نیز جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این مرکز توصیه می کند که همه افراد بالای شش ماه سالانه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.