رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ یمن طی ۲۰۲۱

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، خواستار پایان کامل درگیری ها در یمن طی سال ۲۰۲۱ شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مارتین گریفیث، میانجی سازمان ملل در یمن در بیانیه ای گفت که سال ۲۰۲۰ با ادامه خونریزی ، آوارگی ، رکود اقتصادی و گسترش COVID-۱۹ سال دشوار دیگری برای یمنی ها بود.

به گزارش روسیا الیوم، وی اظهار داشت که به تلاشهای خود برای دستیابی به توافقی که طرفین درگیر یمنی را ملزم به توقف درگیری ، پایان محاصره و از سرگیری فوری روند سیاسی می کند، ادامه خواهد داد.

گریفیث تأکید کرد که “زمان آن رسیده که طرفین دیدار و درباره اختلافات خود گفتگو کنند و در مورد راهی واقع بینانه به توافق برسند.”

میانجی سازمان ملل عنوان داشت:”در سال ۲۰۲۱ ، دوست دارم که طرفین جدیت خود را در مورد از سرگیری روند سیاسی فراگیر برای پایان دادن به درگیری جدی نشان دهند. مایلم ببینم طرفین درگیر یمنی نیازهای یمنیان را به چشم اندازهای محدود برای دستیابی به اهداف منطقه ای اولویت و در از سرگیری روند سیاسی جامع برای پایان دادن به درگیری ها به صورت جامع جدیت نشان می دهند.”

نماینده سازمان ملل ابراز امیدواری کرد طرفین در احترام و محافظت از حقوق و آزادی های کلی در یمن تلاش بیشتری کنند.

از ابتدای سال ۲۰۲۰، گریفیث چندین جلسه با طرفین در یمن برگزار کرده است تا آنها را برای پذیرش پیش نویس سازمان ملل درباره آتش بس، از سرگیری رایزنی های سیاسی و اتخاذ اقدامات اقتصادی و انسانی متقاعد کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.