رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

در طول برنامه هفتم، رابطه با روسیه چند برابر خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد و گفت: سیاستمداران سوئدی نمی توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: هتک حرمت بی شرمانه قرآن کریم در کشور سوئد را شدیدا محکوم می کنیم. این قبیل اقدامات و جسارت به مقدسات دینی احساسات مسلمانان و موحدان سراسر جهان را جریحه دار کرده است و سیاستمداران سوئدی نمی توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

وی در ادامه یادآور شد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی با هدف برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی پارلمانی، میزبان آقای والودین رئیس دومای روسیه و هیات همراه بود. روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به دلایل مختلف از جمله همسایگی دریای خزر و دغدغه ها و مشترکات منطقه ای و همچنین همکاری های مشترک بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پارلمان های دو کشور باید تلاش کنند با برگزاری نشست های عملیاتی مستمر و با تسهیل گری از بعد تدوین قوانین و نظارت برای حرکت بهتر دولت ها برای کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم اقدام کنند.

قالیباف در تشریح جلسه روز گذشته با رئیس دومای روسیه بیان کرد: در این جلسه که در قالب کمیسیون عالی پارلمانی ایران و روسیه برگزار شد، با تمرکز بر روی مسائل اصلی توسعه همکاری های دو کشور هیات های ایرانی و روسی پیشنهادات اجرایی و عملیاتی خود را برای افزایش همکاری های فیمابین مطرح کردند و تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات دو طرف اتخاذ شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: از اولویت هایی که در روز گذشته مورد بحث قرار گرفت در حوزه نفت و گاز، سرمایه گذاری ها در این حوزه برای عملیات مبادله ای با رویکرد قطب گازی بود. یکی دیگر از نکات مهمی که مورد توجه طرفین قرار داشت موضوع راه ارتباطی شمالی- جنوبی بود که نه تنها فدراسیون روسیه بلکه همه کشورهای اوراسیا و آسیای میانه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با اولویت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن تا بنادر از جمله بندرعباس و با سرمایه گذاری مشترک هر دو کشور ان شاءالله به نتیجه خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی در زمینه تجارت غلات و استفاده از فناوری های جدید گفت و گو شد، عنوان کرد: همچنین در موضوعات حمل و نقل نیز بحث های مهمی صورت گرفت. در خصوص رسیدگی به امور بازرگانان به ویژه تسهیل در رفت و آمد و رفع موانع گمرکی و روادید و نیز کنترل های الکترونیکی باربری پیگیری های خوبی صورت گرفت تا تجار در مرزهایمان دچار مشکل نشوند.

قالیباف یادآور شد: موضوع دیگر مورد بحث که در راس همه مباحث قرار دارد، همکاری های پولی و بانکی بین دو کشور است که بتوانیم در تبادل بین روبل و ریال و همچنین مسائل ارتباطی بین دو بانک مرکزی اقداماتی انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یک سال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشته اند و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.