رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دشمن نمی‌تواند به مرزهای کشور دست یابد

معاون هماهنگ ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روحیه جهادی و پای‌کار بودن مردم را رمز ماندگاری نظام اسلامی بیان کرد و گفت: دشمن امکان دستیابی به مرزهای کشور را ندارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان در اولین یادواره خلبان شهید امیر سرلشگر ابوالحسن ابوالحسنی درونکلاء ، در مسجد فاطمه الزهرا بابل، اظهارداشت: با نبوغ جوانان ایرانی امروز کشور ما در آموزش خلبانی، تجهیزات و ساخت هواپیما، پهباد و نیز موشک های نقطه زن که از جمله اقتدار هوایی است به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: امروز اقتدار هوایی ایران به جایگاه بلندی رسیده است که دوست و دشمن به این قدرت غبطه می خورد و مسیر تکامل همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگ کننده نهاجا اظهار داشت: ملت بزرگ ایران بداند که تجهیزات و تسلیحات هوایی بسیار پیچیده و حساس است و هر کشوری قادر به تامین این تجهیزات و قطعات نمی باشد ولی خوشبختانه فرزندان شما توانستند این امر را محقق کنند.

امیر هادیان گفت: در یک مقطعی از تاریخ کشورمان فرزندان ایران برای آموزش خلبانی ناچار بودند به آن طرف آب ها رفته و آموزش ببینند اما خوشبختانه امروز در آموزش خلبانی به مرز خودکفایی دست یافته ایم و به این موفقیت می بالیم.

وی اضافه کرد: شاید برای بسیاری از کشورها باور کردنی نبود که ایران بتواند هواپیماهای صاعقه، تندر و کوثر را تولید کند که این پرندگان نیازمند یک تکنولوژی بالاست و اگر کشورهای دیگر این امر را انجام می دهند با مشارکت چند کشور است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران اسلامی ما امروز در ساخت پهباد های مختلف دستاوردهای خیره کننده ای بدست آورده است که این پرنده با برد کوتاه و بلند و مدل های گوناگون در کشور تولید می شود.

امیر هادیان گفت: ملت ایران بدانند که در حال حاضر قدرت دفاعی ایران به هیچ عنوان با اوایل جنگ قابل قیاس نیست و امروز دشمنان ما به این امر آگاهی کامل یافتند و جرات تعرض به خاک میهن را ندارند.

وی اظهارداشت: سرلشگر شهید ابوالحسن ابوالحسنی درونکلاء جزء هفت خلبان برتر آموزش دیده در آمریکا بوده است که به عنوان یکی از هفت معلم خلبان انتخاب شده تا در همان جا بماند و به خلبانان ایران آموزش دهد اما این قهرمان نپذیرفت و به کشور بازگشت و در جنگ تحمیلی برای حفظ ناموس و خاک وطن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید امیر سرلشگر ابوالحسن ابوالحسنی درونکلاء در ۲۸ خرداد ۱۳۲۹ در بخش بابلکنار از توابع شهرستان بابل دیده به جهان گشود و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۷ به جمع هنرجویان آموزشگاه همافری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

وی جهت تکمیل دوره خلبانی رهسپار آمریکا شد و در سال ۱۳۵۳ موفق به اخذ نشان خلبانی گردید و سپس به ایران بازگشت و در جنگ تحمیلی با انجام بیش از دهها پرواز و انجام عملیات علیه دشمن در پنجم آذرماه ۱۳۵۹ بعد از بمباران بزرگترین تاسیسات برقی عراق در سد موصل در هنگام بازگشت به درجه رفیع شهادت نایل شد وهمچنان جزو شهدای جاویدالاثر است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.