دفاع پیشکسوت پرسپولیس از کنعانی‌زادگان؛ مگر حمید سوریان مجوز خودروی خارجی از احمدی‌نژاد نگرفت؟ | فوتبال ورزش خطرناکی است؛ مدافع استقلال فلج شد!

کد خبر : ۲۷۵۷۲۵
دفاع پیشکسوت پرسپولیس از کنعانی‌زادگان؛ مگر حمید سوریان مجوز خودروی خارجی از احمدی‌نژاد نگرفت؟ | فوتبال ورزش خطرناکی است؛ مدافع استقلال فلج شد!

حمید درخشان در واکنش به ماجرای درگیری کنعانی‌زادگان با ورزشکاران دیگر رشته‌ها به‌خصوص کشتی گفت: سؤال من این است که مگر چند سال پیش حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی کشورمان پس از اهدای مدالش به آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، مجوز واردات خودروی خارجی نگرف

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، چند شب پیش مصاحبه ای که کنعانی‌زادگان با شب‌های فوتبالی انجام داد، که با واکنش یکی از قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد همراه شد. ماجرا از این قرار است که پس از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، به تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال مجوز واردات خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی، با عوارض پایین گمرکی داده شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. ۳۲ بازیکن ملی‌پوش توانستند خودروهایی با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار آزاد وارد کشور کنند.

زمانی که این بازیکن اعلام کرد که یک رنجرور وارد کشور کرده، مجری برنامه از او پرسید که آیا این خودرو سر همان داستان‌های پاداش تیم ملی از جام جهانی است؟ که کنعانی در پاسخ می‌گوید: «بله سر همان مجوزهای جام جهانی است.»

کنعانی‌زادگان در این مصاحبه گفت: «باشگاه پرسپولیس به قدری بزرگ است، باید با ماشین‌های خیلی خوبی به آنجا رفت.» مدافع پرسپولیس سپس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت آن خودرو ۱۰۰ میلیارد بوده است، گفت: ـ«نه آن خودرویی که با آن به باشگاه رفتم، گذر موقت بود. ولی ارزش یکی از خودروهایم ۱۰۰ میلیارد تومان است.»

در ادامه اما امیرمحمد یزدانی کشتی گیر ملی‌پوش کشورمان، ویدیویی میکس شده از ترکیب صحبت‌های پژمان درستکار با گفته‌های کنعانی را در صفحه شخصی خود استوری کرده است. جایی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: «تبعیض آمیز عمل نکنیم، خواسته‌ام این است. بچه‌های ما برای کسی کیسه ندوخته اند، کشتی گیر برای کسی کیسه ندوخته است. ولی وقتی یک چیزی هست، به یک رشته ای و به یک تیمی که در طول تاریخ موفق‌تر بوده است و افتخارات بیشتری برای کشورمان به دست می‌آورد، حتما باید نگاه بهتر و بالاتری باشد. عدالت یعنی این.»

او با انتشار این ویدیو در صفحه شخصی خود نوشته است: «خوبه‌ها، ببازی جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی ندارد. باز هم خدا را شکر ندوییدم دنبال تی شرت کسی. دم همتون گرم بابت حمایتتون.»

یزدانی البته قبلا هم در مصاحبه ای نسبت به وضعیت پاداش‌های کشتی و دستمزد فوتبالیست انتقاد کرده بود. «تیم ملی فوتبال در بین آسیایی‌ها بدترین عملکرد را در جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت و از گروه خودش صعود نکرد. آنها فقط یک برد داشتند و با دو باخت کارشان تمام شد، اما کشتی همیشه مدال‌آور بوده و از این لحاظ ورزش اول کشور است. این همه بی‌توجهی و تبعیض اصلا عادلانه نیست.»

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس در این رابطه به " خبرورزشی" گفت: امیرمحمد یزدانی یک کشتی گیر تکنیکی و ملی‌پوش ایرانی است که همه ما به او علاقه داریم. دوست هم داشتیم در مسابقات جهانی طلا بگیرد اما واقعا خوب کشتی گرفت. در اینکه او و سایر ملی‌پوشان کشتی زحمت زیادی می‌کشند شکی نیست ولی نمی‌توان دستمزدهای کشتی را با فوتبال مقایسه کرد. در تمام دنیا فوتبالیست‌ها دستمزد بالاتری نسبت به کشتی گیران می‌گیرند و این یک امر طبیعی است.

وی ادامه داد: فوتبال رشته بسیار خطرناکی است و ممکن است شما با یک مصدومیت برای همیشه مجبور به خداحافظی شوید. چند سال پیش لئوناردو پادووانی مدافع برزیلی استقلال با یک مصدومیت برای همیشه فلج نشد؟ در جریان بازی استقلال با فولاد پس از برخورد با هم‌تیمی‌اش به هنگام بلند شدن به هوا برای ضربه سر زدن به زمین خورد و همین مسیر زندگی و دوران حرفه‌ای‌اش را تغییر داد. مصدومیتی که این مدافع برزیلی در آن بازی دچار شد، باعث شد تا او دچار ضایعه نخاعی و تا پایان عمر فلج شود. همه فقط پول فوتبال و دستمزد بازیکنان را می‌بینند اما این موارد را نمی‌بینند.

سرمربی سابق پرسپولیس افزود: محمدحسین کنعانیزادگان همه می‌دانند چقدر پسر صاف و صادقی است و به همین خاطر روراست عنوان کرد که مجوز خودرو گرفته است. سؤال من این است که مگر چند سال پیش حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی کشورمان پس از اهدای مدالش به آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، مجوز واردات خودروی خارجی نگرفت؟ چرا آن روز صدای دوستان درنیامد؟ البته حق سوریان بود چون ۷ مدال طلای جهانی و المپیک دارد اما حالا دولت یک امتیازی به تیم ملی فوتبال داده و حسین کنعانی هم از روی سادگی آن را عنوان کرده و این همه حمله برای چیست؟ همه ریختند سر کنعانی‌زادگان، طوری که انگار قتل کرده است!

حمید درخشان همچنین در خصوص دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان گفت: استقلال تاجیکستان قطعا تیم خوبی است که به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است. نباید با غرور وارد این بازی شد چون ممکن است همین تیم دردسرساز شود. شاید برخی‌ها بگویند که تاجیکستان مگر فوتبال دارد؟ مگر هنگ کنگ فوتبال دارد که ما را در بازی‌های آسیایی تاجیکستان شکست داد؟ غرور و از پیش برنده دانستن پرسپولیس اصلا منطقی و درست نیست و اتفاقا پرسپولیس باید با برنامه و کاملا تاکتیکی باید جلوی استقلال تاجیکستان بازی کند و انشالله به برتری و ۳ امتیاز برسد.

نظرات بینندگان