دلایل عجیب خروج باد از واژن | کوییف چیست؟ | همه آنچه باید درباره خروج باد از واژن بدانید

کد خبر : ۲۶۵۴۲۷
دلایل عجیب خروج باد از واژن | کوییف چیست؟ | همه آنچه باید درباره خروج باد از واژن بدانید

همه آنچه باید درباره خروج باد از واژن بدانید را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از نی نی سایت، آیا تا به حال با این سوال مهم که کوییف چیست برخورد کردید؟ در ابتدا برای پیدا کردن جواب مناسب برای این پرسش باید شرایطی را تصور کنید که در یک اجتماع دوستانه حضور پیدا کردید و ناگهان با صدای گاز واژن دچار شرمندگی شدیدی می‌شید! با این فضاسازی حالا می‌تونیم به راحتی به این پرسش که کوییف چیست؟ پاسخ بدیم. در واقع کوییف زمانی رخ می‌ده که هوا در داخل واژن گیر می‌کنه. در نهایت هوای گیر افتاده در داخل واژن تنها می‌تونه از مسیر ورودی واژن خارج بشه.

خارج شدن هوا از داخل واژن می‌تونه صدایی مثل نفخ معمولی که در رکتوم ( دستگاه گوارش و روده) رخ می‌ده ایجاد کنه. البته معمولا بروز گاز واژن در بدن بانوان یک پدیده کاملا طبیعیه و به ندرت می‌تونیم اون رو نشانه مشکل اساسی برای سلامتی بدونیم. گاهی هم می‌شه کوییف رو نشانه یک وضعیت پزشکی دونست که نیاز به درمان فوری داره.

بررسی برخی دلایل بروز کوییف در خانم‌ها
در زمان نگارش این مقاله کوتاه ما تمام تلاش خودمون رو کردیم تا برخی از دلایل اصلی بروز کویف و یا خروج باد از واژن را برای شما توضیح بدیم. دلایل زیادی وجود داره که می‌تونه باعث ایجاد کوییف در بدن خانم‌‌ها بشه. دونستن علت اصلی خروج باد از واژن بسیار اهمیت داره. زیرا گاهی نیازه تا ما برای رفع این مشکل از نظر پزشک متخصص خودمون بهره‌مند بشیم. در ادامه بعضی از دلایل اصلی بروز کوییف در بدن خانم‌ها را با شما عزیزان بررسی می‌کنیم.

فعالیت جنسی یکی از مهمترین دلایل بروز کوییف است. حرکت آلت تناسلی در داخل واژن می‌تونه عامل ورود هوا و سپس به دام افتادن آن در داخل واژن خانم‌ها باشه. در نهایت با انقباض عضلات واژن به دلیل ارگاسم و با خروج آلت تناسلی از داخل واژن این گاز از بدن ما آزاد می‌شه. بروز این پدیده می‌تونه احساس نا‌خوشایندی را در ما ایجاد کنه. همچنین انجام فعالیت‌های جنسی خشن هم می‌تونه یکی دیگه از عوامل بروز کوییف در بدن خانم‌ها باشه.

آیا ضعف عضلات لگن را می‌توان عامل بروز کوییف در خانم‌ها دانست؟

ما نمی‌تونیم به تنهایی اختلال و ضعف موجود در عملکرد عضلات لگن را عامل اصلی کویف در خانم‌ها بدانیم. اما بروز این نارسایی در بدن ما و در نهایت ضعف در عضلات لگن می‌تونه خودش یکی از دلایل اصلی خروج باد از واژن باشه. در نهایت می‌شه دلایل دیگه‌ای رو هم برای کویف یا همون پدیده خروج باد از داخل واژن نام برد. برخی از این دلایل شامل قاعدگی، معاینات پزشکی، کاربرد تامپون‌های قاعدگی و انجام ورزش‌های سنگین مثل یوگا و دویدن می‌شه.

فیستول واژینال چیه و چه نقشی در بروز این مشکل داره

فیستول واژن یکی دیگر از دلایل بروز گاز واژن است. در زمان بروز این نارسایی در بدن ما یک مجرای غیر‌طبیعی و توخالی بین واژن، اندام داخلی شکم و لگن ایجاد می‌شه. در نهایت بروز فیستول به عنوان یکی از دلایل اصلی خروج باد از واژن در نظر گرفته می‌شه. البته توجه به این امر الزامیه که ایجاد فیستول واژینال ارتباطی به فعالیت‌های جنسی شما نداره و گاهی تنها به دلیل یه نارسایی ممکنه در بدن ایجاد بشه. همچنین فیستول واژینال بر اساس موقعیت ایجاد شده به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شه. تعیین نوع فیستول واژینال کاملا به موقعیت پارگی ایجاد شده در واژن وابسته است. توجه کنید که ما زمانی که با این ناراحتی مواجه می‌شیم حتما باید برای درمان آن تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیریم. یکی از شایع‌ترین مدل‌های بروز فیستول واژینال نوع وزیکو‌واژینال است. در این نوع پارگی فیستول، بین واژن و مثانه ایجاد می‌شه.

فیستول رکتوواژینال که عمدتا در بدن خانم‌‌ها بعد از زایمان ایجاد می‌شه هم می‌تونه عامل خروج باد از واژن به شمار بره. معمولا هم محل ایجاد این نوع پارگی بین واژن و راست روده است. این پدیده بیشتر در خانم‌هایی که ساکن کشورهای در حال توسعه هستند و مراقبت مناسبی بعد از زایمان از آنها صورت نمی‌گیره اتفاق می‌افته.

آیا فیستول عامل ایجاد گاز واژن است؟

در نهایت با بررسی علائم رایج فیستول واژن متوجه می‌شیم که بروز گاز واژن یکی از نشانه‌های رایج در این نارسایه. حالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد بشه که برای جلوگیری از خروج باد از واژن چه کاری می‌شه انجام داد. در پاسخ به این پرسش می‌تونیم اینطور بگیم که برای جلوگیری از خروج باد از واژن نمی‌شه کار خاصی انجام داد. در نتیجه خروج باد از واژن نشانه بروز فعالیت طبیعی بدنه و یا در اثر فعالیت جنسی ایجاد می‌شه. البته ما می‌تونیم از روش‌های درمانی تهاجمی مثل جراحی هم برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده کنیم.

ما برای کنترل پدیده خروج گاز از واژن که در روابط جنسی ایجاد می‌شه می‌تونیم از روش‌های درمان غیر‌تهاجمی‌تر استفاده کنیم. البته ما با کاهش فعالیت‌های جنسی گاها خشن تا حد زیادی می‌تونیم بروز گاز واژن را در بدن خودمون کنترل کنیم. در نهایت توجه کنید که در صورت بروز پدیده خروج باد از واژن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. زیرا عامل اصلی بروز این پدیده می‌تونه فیستول واژن باشه که در اولین فرصت نسبت به درمان آن باید اقدام کرد. به خاطر داشته باشید که برای درمان بیماری فیستول واژن غالبا شما باید تحت درمان با روش‌های تهاجمی مثل جراحی قرار بگیرید. در نتیجه در صورت عدم درمان، این بیماری می‌تونه سبب بروز عوارض بسیار جدی‌تری در بدن شما بشه.

نظرات بینندگان