زمزمه حذف دامنه نوسان در بورس

بورس در حالی دومین روز هفته را نیز با کاهش شدید حجم معاملات، کاهش قیمت ها و افت شاخص ها پشت سر گذاشت که قفل شدن تعداد زیادی از سهم ها در صف فروش و افت نماگر نقدشوندگی به کمترین میزان یک سال اخیر نگرانی ها در خصوص وضعیت بازار و همچنین احتمال تغییر سیاست ها را افزایش داده است. همزمان مدیرعامل فرابورس نیز در مصاحبه ای تفصیلی از افزایش یا حتی حذف دامنه نوسان حمایت کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، دیروز شاخص کل بورس بیش از ۱۳ هزار واحد افت کرد. رقمی که بیشترین میزان افت روزانه طی حدود دو ماه اخیر (از ۱۸ بهمن ۹۹) تاکنون است. نکته مهم تر این که افت دیروز بیشترین افت روزانه شاخص بعد از ایجاد محدودیت در دامنه نوسان از ۲۵ بهمن است. پیش از این بیشترین میزان افت روزانه کمتر از ۱۲ هزار واحد بود. موضوعی که نشان می دهد در معاملات دیروز بیشترین فشار فروش در دو ماه گذشته وجود داشته است.

البته نکته مهم تر سقوط شدید حجم معاملات خرد است به نحوی که طبق محاسبات دنیای بورس، حجم معاملات خرد در بازار دیروز کمترین میزان ۱۵ ماه اخیر (از دی ماه ۹۸ تاکنون) بوده است. موضوعی که بر نگرانی ها در خصوص نقدشوندگی سهام افزوده است.در همین شرایط دیروز مصاحبه ای از مدیرعامل فرابورس منتشر شد که در آن به صراحت از افزایش یا حذف دامنه نوسان حمایت شده است.

هامونی از موافقت رئیس سازمان بورس با برنامه هایی گفت که در آن سیاست ها با عوامل بنیادین سازگار است. این اظهارات احتمال دسته بندی بازار و ایجاد دامنه نوسان های متفاوت در گروه های مختلف را تقویت می کند.به گزارش سنا، هامونی اظهار کرد: به لحاظ کارشناسی مدافع برداشته شدن دامنه نوسان هستم اما این اقدام باید در شرایط خاص رخ دهد تا فرصت بیشتری را به مردم برای تحلیل بدهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.