سخت‌گیری مسئولان بلای جان صنعت گردشگری کشور

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران سهم بسیار ناچیزی از صنعت گردشگری جهانی دارد که بخش عمده آن ناشی از سخت گیری مسئولان و دستگاه ها در این حوزه است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، عبدالرضا عزیزی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانگردی و تجلیل از برترین های گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: از ۱.۵ میلیارد نفر گردشگر سال گذشته جهان، ایران تنها پنج میلیون نفر نصیب داشته است.

وی با بیان اینکه ایران از نظر غنای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در شمار ۱۰ کشور برتر جهان است، افزود: هم اکنون آمریکا، اسپانیا و تایلند مهمترین مقاصد گردشگری در جهان هستند.

وی بر مطالعه و بررسی دلیل اقبال گردشگران به سایر کشورهای گردشگرپذیر تاکید کرد و گفت: باید واکاوی شود که چرا گردشگران به ایران سفر نمی کنند.

عزیزی بابیان اینکه خروج سالانه گردشگر از ایران نیز ۱۰ میلیون نفر است، اظهار داشت: از این تعداد حدود چهار میلیون نفر به عربستان و امارات و مابقی به دیگر کشورها سفر می کنند. نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گردشگر باید از امنیت و احترام برخوردار باشد اما متاسفانه در برخی از شهرها با آنان رفتار مناسبی ندارند و بعضا حتی آنان را کتک نیز زده اند.

عزیزی گفت: متاسفانه برخی تفکری داعشی وار دارند و برای توریست ها مزاحمت ایجاد می کنند و حال آنکه اگر حتی اقدام منفی کوچکی صورت گیرد در فضای مجازی بزرگ نمایی خواهد شد.

وی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت های حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه منطقه گلیل شیروان می تواند در چهار فصل سال پذیرای گردشگر باشد مشروط بر اینکه امکانات لازم فراهم شود.

نماینده بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس نیز در این آیین بر استفاده از ظرفیت گردشگری کشور و نیز خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: ورود هر ۱۰ گردشگر برای یک نفر شغل ایجاد می کند.

علی قربانی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، رونق بخش گردشگری بر اقتصاد ما بسیار موثر خواهد بود و ضرورت دارد تمام دستگاه ها در این حوزه ورود کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز گفت: صنعت گردشگری قابلیت آن را دارد که جایگزین صنعت نفت شود.

حبیب یزدان پناه بر استفاده از فضای مجازی برای معرفی حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: اکنون خراسان شمالی به عنوان معبر گردشگران مطرح است که باید آنرا به مقصد تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه و افق ۱۴۰۴ بر حوزه گردشگری بسیار تاکید شده است که باید این امر را عملیاتی کنیم.

آیین بزرگداشت روز جهانگردی و تجلیل از برترین های گردشگری استان خراسان شمالی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه در هتل داریوش بجنورد برگزار شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.