سهمیه بنزین 3 ماهه برخی مردم حذف شد

کد خبر : ۳۰۶۲۱۶
سهمیه بنزین 3 ماهه برخی مردم حذف شد

مدت زمان ذخیره بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومانی از ابتدای بهمن ۱۴۰۲ از ۹ ماه به ۶ ماه تغییر یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از رکنا، پس از اظهارات اخیر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، درباره تغییر در سقف ذخیره بنزین سهمیه ای با مبلغ ۱۵۰۰ تومان، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: از ابتدای بهمن ماه جاری، مدت زمان ذخیره بنزین سهمیه ای با مبلغ ۱۵۰۰ تومان از ۹ ماه به ۶ ماه کاهش یافته است.

در تاریخ چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اظهار داشت: "ستاد کرونا در ایام کرونا تصمیماتی درباره سهمیه بندی بنزین گرفته بود، چرا که ممنوعیت‌هایی برای سفر وجود داشت و پس از پایان دوره کرونا و عادی شدن شرایط، این ستاد کار خود را ادامه نداد. در حالت عادی قبل از کرونا بنزین ۶ ماه ذخیره می‌شد و الان همین است."

لازم به ذکر است که از زمان شروع طرح سهمیه بندی بنزین، سقف مدت زمان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت به ۶ ماه تعیین شده بود که از اردیبهشت ماه ۹۹ به دلیل شرایط کرونا به ۹ ماه افزایش یافت و حالا به دلیل اعلام سخنگوی دولت در ۴ بهمن ماه، به ۶ ماه بازگشت.

این تغییرات اتفاق افتاده است در حالی که در سال‌های گذشته هرگونه تغییر در سهمیه یا قیمت بنزین با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم انجام می‌شد تا افراد فرصت داشته باشند سهمیه قبلی خود را مصرف کنند. این بار، بدون اطلاع‌رسانی عمومی، مقدار ۳ ماه ذخیره بنزین افرادی که بنزین سهمیه ای را مصرف نکرده بودند، سوخته شد.

سوال اینجاست که چرا باید سهمیه بنزین این افراد حتی در شرایط خاص مانند مسافرت سوخته شود؟ این افراد با هدف مصرف بنزین در شرایط خاصی مانند مسافرت آن را ذخیره کرده بودند و با این تصمیم، یک شبه حقوق آنها کاهش یافته است. در نهایت، مدت زمان ذخیره بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومانی از ابتدای بهمن ۱۴۰۲ از ۹ ماه به ۶ ماه کاهش یافته است.

نظرات بینندگان