سوالات متداول درباره عفونت پروتز سینه

کد خبر : ۱۹۸۲۸۰
سوالات متداول درباره عفونت پروتز سینه

پاسخ های سوالات متداول درباره عفونت پروتز سینه را در این گزارش بخوانید.

آیا بزرگ کردن سینه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد؟

به گزارش اینتیتر، این یکی از سوالات متداول زنانی است که قصد انجام این جراحی را دارند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که زنانی که پروتز سینه انجام می دهند در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه نیستند. علاوه بر این، ایمپلنت ها تشخیص سرطان سینه را به تاخیر نمی اندازند.

مطالعات متعدد و همچنین شواهدی از موسسه ملی سرطان نشان می‌دهد که کاشت ایمپلنت مانعی برای بیمار یا پزشک او در یافتن تومورهای سینه نمی‌کند. در نهایت، بیماران ایمپلنت سینه که به سرطان سینه مبتلا می شوند، شانس بهبودی یا رهایی از سرطان به مدت ۵ سال را دارند، مانند زنان بدون ایمپلنت.

آیا من برای جراحی سنم بالاست؟

بسیاری از زنان در ۴۰ تا ۵۰ سالگی تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار گرفته اند که نتایج خوبی داشته است. شایع ترین بیمار برای این جراحی زنی حدودا ۳۰ ساله با دو فرزند است که سال هاست به این عمل فکر می کند. در هر مرحله ای از زندگی شما، ما شما را تشویق می کنیم تا برای یافتن بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف زیبایی خود، یک مشاوره برنامه ریزی کنید.

آیا باید منتظر بمانم تا بچه دار شدنم تمام شود تا عمل پروتز سینه انجام شود؟

بارداری اندازه و شکل سینه‌ های خانم را تغییر می‌دهد، چه ایمپلنت داشته باشد یا نه. این تغییرات ممکن است بر ظاهر زیبایی هر سینه بزرگ شده تأثیر منفی بگذارد. معمولا توصیه می شود که بارداری تا ۶ ماه پس از جراحی به تعویق بیفتد. شیردهی با ایمپلنت هنوز امکان پذیر است و نشان داده شده است که برای نوزاد و مادر بی خطر است.

آیا احساس یا احساس نوک پستان من تغییر می کند؟

اکثر خانم ها بعد از جراحی بزرگ کردن سینه، حس سینه خود را از دست خواهند داد. برای اکثر آن ها، این ۶-۱۲ ماه قبل از بازگشت به حالت عادی طول می کشد. ۱۵ درصد از زنان، با این حال، تغییرات دائمی در حس نوک پستان دارند.

چقدر می توانم انتظار درد داشته باشم؟

درد ناشی از جراحی بزرگ کردن سینه معمولاً در حد متوسط است و به طور کلی می‌توان آن را با دارو در ۱-۲ هفته اول بعد از جراحی کنترل کرد. توجه به این نکته ضروری است که درد شدید یا غیر قابل درمان پس از جراحی می تواند به معنای عفونت یا عارضه دیگری باشد.

سوزش سینه بعد از پروتز ممکن است به سراغتان بیاید. اگر فکر میکنید دچار این عارضه هستید میتوانید به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید.

چه زمانی می توانم ورزش کردن را از سر بگیرم؟

توصیه می شود که بیماران بلافاصله پس از جراحی راه رفتن را شروع کنند. با این حال، زنان نباید به مدت شش هفته پس از عمل، ورزش شدید بدنی انجام دهند. ورزش‌ های فیزیکی از جمله وزنه‌ برداری، دوچرخه ‌سواری، آهسته دویدن و سایر اشکال فعالیت‌ های شدید ممکن است باعث تغییر موقعیت ایمپلنت‌ ها یا ایجاد مشکلاتی در بهبود زخم شود که ممکن است ظاهر سینه ‌ها را پس از جراحی تغییر دهد.

چه زمانی می توانم به سر کار برگردم؟

این به شغل شما و نیازهای فیزیکی آن بستگی دارد. برخی از دستورالعمل های کلی عبارتند از: حرکات بالای بازو، مانند دست زدن، باید در ۱-۲ هفته اول اجتناب شود. تا ۶ هفته پس از عمل باید از بلند کردن وزنه های سنگین خودداری کرد. این محدودیت ممکن است برخی از زنان را از بازگشت به کار باز دارد.

چه زمانی می توانم رانندگی کنم؟

زنان ممکن است یک هفته پس از جراحی شروع به رانندگی با ماشین کنند تا زمانی که هیچ داروی ضد درد مصرف نکنند.

آیا ایمپلنت های جدید بر عملکرد فیزیکی من تأثیر می گذارد، آیا می توانم اجسام سنگین را بلند کنم؟

بعید است که تغییرات طولانی مدت در عملکرد فیزیکی را تجربه کنید. بسته به اندازه ایمپلنت، اکثر زنان پس از جراحی هیچ مشکلی در انجام بیشتر فعالیت های بدنی ندارند. وزنه برداری یا بلند کردن اجسام سنگین پس از بهبودی ناحیه ایمپلنت تاثیری بر ایمپلنت نخواهد داشت.

آیا می توانم بعد از پروتز شیردهی کنم؟

بله. قرار دادن ایمپلنت در زیر بافت سینه، مانند قرار دادن زیر غده ای، بر توانایی سینه برای تولید شیر تأثیری ندارد. به طور مشابه، قرار دادن زیر عضلانی پروتز، یا قرار دادن ایمپلنت در زیر یکی از عضلات قفسه سینه، عملکرد مناسب سینه را حفظ می کند. با برش اطراف آرئول، خطر افزایش مشکلات شیردهی ممکن است وجود داشته باشد. در یک مطالعه، ۷/۸ بیمار مشکلات مربوط به شیردهی را پس از جراحی بزرگ کردن سینه دور آرئولار گزارش کردند. برای زنانی که برش زیر پستانی یا ترانس زیر بغل (برش های زیر پستان و زیر بغل) را انتخاب می کنند، معمولا شیردهی مشکلی ایجاد نمی کند. در طول مشاوره، حتماً در مورد نیازهای بارداری شیردهی بعد از پروتز سینه ،خود با جراح خود صحبت کنید.

تفاوت بین ایمپلنت سینه صاف و بافت دار چیست؟

تفاوت در ظاهر و احساس پوسته است. ایمپلنت ‌های صاف پوسته‌ ای نرم و یکنواخت دارند و به دلیل رشد نکردن کپسول، تمایل بیشتری به حرکت دارند. ایمپلنت‌ های بافت دار دارای پوششی هستند که در سطح بزرگ‌ تری ایجاد می‌کنند که باعث رشد کپسول و حرکت کمتر می‌شود.

چه عوارضی با خود ایمپلنت ها ممکن است رخ دهد؟

عوارض موضعی شامل انقباض کپسولی، ناهنجاری و پارگی است. برخی افراد نیز درد سینه، چین و چروک، عدم تقارن، جای زخم و عفونت را تجربه می کنند.

چه شرایطی با کاشت ایمپلنت سینه مرتبط است؟

لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان و موجودی به نام بیماری ایمپلنت پستان.

خانمی که ایمپلنت سینه دارد در رابطه با BIA-ALCL باید به چه نکاتی توجه کند؟

پاسخ: BIA-ALCL معمولاً ۲ تا ۲۸ سال پس از قرار دادن ایمپلنت پستان به صورت تورم سینه ایجاد می شود. معمولاً به صورت مایع جمع آوری شده در اطراف ایمپلنت ظاهر می شود. همچنین می تواند به صورت توده ای در سینه یا زیر بغل ظاهر شود. اگر زنی با ایمپلنت متوجه شود که فقط یک سینه در حال بزرگ شدن است، این نشانه ای است که برای ارزیابی به جراح پلاستیک مراجعه کند.

آیا کاشت ایمپلنت غربالگری سرطان سینه زنان را تغییر می دهد؟

خیر. همچنان توصیه می‌شود که زنان در سن ۳۵ سالگی یک ماموگرافی غربالگری اولیه را انجام دهند و سپس ماموگرافی سالانه را در سن ۴۰ سالگی شروع کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

نظرات بینندگان