رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سینمای ایران ۳۰۰ میلیاردی شد

شامگاه هشتم آذر که یک ملت در تب‌وتاب پیگیری بازی حساس ایران و آمریکا بودند، سینمای ایران توانست مرز روانی ۳۰۰ میلیارد تومان را پشت سر بگذارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سینمای ایران ۲۵۴ روز پس از تحویل سال ۱۴۰۱، موفق شد گیشه خود را از مرز ۳۰۰ میلیارد تومان عبور دهد و این برای نخستین‌بار است که میزان ریالی گیشه سینمای ایران، از این میزان فراتر می‌رود.

آخرین‌بار، در اسفندماه ۹۸ بود که سینمای ایران موفق شد با متوسط قیمت بلیت ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان بفروشد.

سینمای ما در سال ۹۹، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخت، در سال ۱۴۰۰ به فروش ۱۵۹ میلیارد تومانی نائل آمد و امروز که ۲۵۴ روز از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد، توانسته فروش خود را به ۳۰۰ میلیارد تومان برساند.

هرچند انتظار می‌رفت که با عادی‌شدن شرایط ناشی از ترس کرونا، سینمای ایران در حدفاصل خرداد تا مرداد امسال به این رقم برسد اما متاسفانه عدم‌مهندسی درست اکران که به سوخت شدن اکران نوروز و البته تابستان انجامید و البته طولانی شدن ناآرامی‌ها سبب شدند تا سینمای ایران در یک بازه ۲۵۴ روزه به گیشه ۳۰۰ میلیارد تومانی برسد.

البته در طول ۲۵۴ روز اخیر، رویدادهای دیگری نیز در سینما به وقوع پیوست که ازجمله آنها می‌توان به نمایش تئاترهای کمدی، اکران گروه هنر و تجربه، اکران فیلم خارجی، نمایش فوتبال و… اشاره کرد که اگر بخواهیم مجموع کلی گیشه سینمای ایران را در این مدت لحاظ کنیم، به عدد ۳۲۲ میلیارد تومان می‌رسیم.

پرفروش‌ترین فیلم امسال، کمدی انفرادی است که با جذب ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مخاطب، گیشه ۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلونی را برای خود رقم زد.

سگ‌بند با ۱ میلیون و ۳۰۱ هزار مخاطب، پسر دلفینی با ۷۱۴ هزار، تی‌تی با ۶۴۵ هزار، علف‌زار با ۶۳۳ هزار، ابلق با ۶۱۳ هزار و دوزیست با ۵۸۹ هزار مخاطب، جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال ۱۴۰۱ تا به امروز را تشکیل می‌دهند.

در این ۲۵۴ روز، ۹ میلیون و ۷۲۶ هزار نفر به سینما رفتند و توانستند در ۴۴۷ هزار سانس، گیشه ۳۰۰ میلیاردی را تا به اینجا رقم بزنند.

این امیدواری وجود دارد که با پایان یافتن رقابت‌های جام جهانی از انتهای این ماه، چند فیلم تازه‌نفس به ناوگان اکران کشور افزوده شوند تا حالا که گیشه سالیانه ۸۰۰ میلیاردی به یک رویای زیبا تبدیل شده، این سینما بتواند حداقل به فروش ۵۰۰ میلیاردی که کاملا قابل دسترس است، نائل آید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.