شنبه تعطیل شد؟

کد خبر : ۳۱۱۶۵۰
شنبه تعطیل شد؟

شایعاتی درباره اعلام میان تعطیلی شنبه ۵ اسفندماه به دلیل برگزاری جشن نیمه شعبان منتشر شده است که هنوز مقامات رسمی درباره آن توضیحی ندادند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اعتمادآنلاین، شایعاتی درباره اعلام تعطیلی رسمی روز شنبه ۵ اسفندماه به دلیل برگزاری جشن نیمه شعبان منتشر شده است، اما هنوز مقامات رسمی درباره این موضوع توضیحی ارائه نداده‌اند.

این امر در حالی است که روز ۶ اسفند ۱۴۰۲ به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) تعطیل رسمی اعلام شده است. با توجه به اینکه روز قبل از این تعطیلی رسمی روز شنبه است، شایعاتی درباره تعطیلی روز شنبه ۵ اسفندماه به دلیل برگزاری جشن نیمه شعبان منتشر شده است. تاکنون هیچ توضیح رسمی از سوی مقامات دولتی در این خصوص ارائه نشده است.

باید یادآور شد که روز گذشته، احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد که دولت برنامه‌ای برای تدوین لایحه تغییر ساعت کار رسمی کشور ندارد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت این اختیار را دارد که ساعت دستگاه‌های زیرمجموعه خود را به گونه‌ای تنظیم کند که استفاده بهینه از انرژی محقق شود.

همچنین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره تعطیلی روز شنبه‌ها اظهار کرد که هنوز در دولت این موضوع مطرح نشده است و تصمیم نهایی درباره روزهای تعطیلی به عهده دولت است.

او افزود که مجلس فقط تصمیم گرفته است که دو روز در هفته تعطیل باشد و اینکه کدام روزها باشد به دولت واگذار شده است. در این زمینه، در کمیسیون اجتماعی مجلس دو نظر وجود داشته است؛ برخی می‌گفتند روز شنبه و برخی دیگر نظرشان بر تعطیلی روزهای پنجشنبه بوده است.

لازم به ذکر است که طرح تعطیلی روز شنبه به جای روز پنجشنبه به دلیل هماهنگی با تقویم جهانی از مدت‌ها قبل مطرح شده است، اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

نظرات بینندگان