شکایت یک میلیارد دلاری علیه رونالدو

کد خبر : ۲۸۷۰۲۰
شکایت یک میلیارد دلاری علیه رونالدو

کریستیانو رونالدو به دلیل مشارکت در فعالیت‌های تجاری و غیرقانونی بایننس و تبلیغ برای این صرافی با شکایت دسته جمعی یک میلیارد دلاری مواجه شده است. رونالدو در نوامبر 2022 با صرافی بایننس یک قرارداد بلندمدت امضا کرد تا Web3 و توکن‌های غیرقابل تعویض NFT را به پایگاه هواداران چند صد میلیونی خود معرفی کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از کاماپرس، رونالدو توسط گروهی از مالباختگان صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به تبلیغ و اغوای شهروندان متهم شده است. شاکیان مدعی هستند که رونالدو با داشتن ۸۵۰ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در افزایش محبوبیت صرافی بایننس داشته و تبلیغ او برای این صرافی به شدت موفقیت آمیز بوده است.

به‌گونه‌ای که یک هفته پس از معرفی این صرافی توسط رونالدو، جست‌وجو برای بایننس تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین، آنها معتقد هستند که با تبلیغ غیرقانونی رونالدو دچار ضرر و زیان مالی بزرگی شده‌اند و خواستار غرامت بیش از یک میلیارد دلار از این پرونده هستند.

گفتنی است که هفته گذشته بنیانگذار بایننس، چانگ‌پنگ ژائو به اتهام نقض قوانین پولشویی و فعالیت به عنوان یک نهاد بدون مجوز ۴.۳ میلیارد دلار جریمه شد و از سمت خود به عنوان مدیرعامل استعفا داد.

نظرات بینندگان