رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص توان ایران در ساخت پهپاد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخگویی به توان ایران در تولید پهپاد طفره رفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی خود زمانی که از وی در خصوص توان پهپادی کشورمان با وجود تحریم‌ها پرسیده شد، تلاش کرد تا از پاسخگویی به آن طفره رود.

طبق اعلام پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اثربخشی تحریم‌های اعمال شده در زمینه صادرات بر روسیه، گفت: در روز‌های گذشته شاهد این هستیم که روسیه پیگیر فناوری ساخت هواپیمای بی سرنشین از ایران است و این نشان می‌دهد که این کشور اساساً پذیرفته است که قابلیت بومی تولید این نوع هواپیما‌ها را ندارد و این بدان علت است که دست کم در بخش کنترل صادرات به روسیه اقدامات کنترلی ما اثرش را بر جای گذاشته است.

در ادامه خبرنگار از او پرسید: چگونه است که ایران با وجود اینکه بیش از روسیه تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشته، توانسته است به فناوری ساخت هواپیمای بی سرنشین (پهپاد) دست یابد؟ «ند پرایس» از پاسخ به این پرسش طفره رفت و گفت: آن‌ها (ایرانی ها) قطعاً تحت برخی فشار‌های تحریمی قرار داشته اند، اما یکی از وجوه تمایز کارزار تحریمی ما علیه روسیه برای پاسخگویی کردن این کشور، استفاده بی سابقه ما از عنصر کنترل صادرات به روسیه و موفقیتی بوده که ما در زمینه محدود کردن ورود مواد اولیه برای صنایع دفاعی روسیه داشته ایم.

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی گفته بود ایران به زودی به روسیه چند صد پهپاد تحویل می‌دهد.

همچنین چندی پیش سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد یک هیئت روسی برای بررسی پهپاد‌های ایرانی دو بار به پایگاه هوایی کاشان رفته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.