عمر رنو توئینگو در نسل کنونی به پایان می‌رسد

رنو ۵ قرار است پس سال‌ها غیبت دوباره بازگردد. این هاچ‌بک کوچک که در سال ۱۹۹۶ از خط تولید کنار رفت، به‌عنوان بخشی از حملهٔ سبز رنو، بازگشتی الکتریکی خواهد داشت؛ اما بازگشت رنو ۵ با خبری غم‌انگیز همراه است زیرا از سوی دیگر، هاچ‌بک کوچک توئینگو در پایان عمر این نسل از خط تولید رنو خارج خواهد شد آن‌هم علیرغم اینکه در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۳ هزار دستگاه فروش داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، این خبر رسماً توسط رییس رنو «لوکا دومئو» اعلام شده است. وی در بیانیه‌ای گفته است که رنو از سگمنت A خارج می‌شود زیرا معتقد است که خودروهای کوچک با پیشرانه‌های درون‌سوز به دلیل استانداردهای سخت‌گیرانهٔ اروپا نهایتاً از بین خواهند رفت.

محدودیت‌های مختلف، سودآوری خودروهای کوچک را دشوار کرده‌اند خصوصاً با توجه به مالیات‌های اضافی که برای خودروهای غیر الکتریکی وضع شده است. علاوه بر این، با پایان یافتن همکاری دایملر و رنو برای تولید توئینگو و اسمارت فورفور در اسلوونی، توسعه و تولید نسل بعدی این هاچ‌بک کوچک فرانسوی هزینه‌بر خواهد بود. به همین دلیل، دایملر هم برای توسعهٔ محصولات آیندهٔ اسمارت به سمت چینی‌ها رفته و جوینت ونچری ۵۰-۵۰ را با جیلی ایجاد کرده است.

با این اوصاف، توئینگو پس از حدود سی سال و سه نسل، سرانجام به‌زودی با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. البته با حذف توئینگو، سازندهٔ فرانسوی می‌تواند روی رنو ۵ جدید تمرکز کند که در همین سگمنت قرار می‌گیرد. در همین حال، رنو می‌تواند از محبوبیت نام توئینگو استفاده کند و روزی آن‌را به‌عنوان مدلی کاملاً جدید و به‌احتمال‌زیاد الکتریکی بازگرداند یعنی دقیقاً همان کاری که با رنو ۵ انجام داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.