رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت نفت برنت بالا رفت

قیمت نفت اوایل معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر آماری که کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، صعودی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، نفت برنت با ۶۵ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۸ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با ۱۶ سنت کاهش و وست تگزاس اینترمدیت با ۹۶ سنت افزایش بسته شده بود.

عاملی که در معاملات روز جاری از افزایش شاخصهای قیمت نفت حمایت کرد، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که از کاهش حدود ۷.۹ میلیون بشکه ای ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ نوامبر، حکایت داشت. ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت، حدود ۲.۹ میلیون بشکه افزایش داشت و ذخایر سوخت‌های دیگر شامل دیزل حدود چهار میلیون بشکه افزایش پیدا کرد. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

اما بازار به نظاره دیدار آینده اوپک و متحدانش معروف به اوپک پلاس نشسته است. پنج منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: اوپک پلاس در نشست روز یکشنبه احتمالا سیاست خود را بدون تغییر نگه خواهد داشت اما دو منبع آگاه دیگر گفتند: کاهش بیشتر تولید احتمالا بررسی خواهد شد.

این گروه همزمان با متاثر شدن تقاضا برای نفت از کندی اقتصادها و قرنطینه کووید ۱۹ در چین و همچنین در آستانه اجرای ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا و فعال شدن مکانیزم سقف قیمت گروه هفت برای نفت روسیه، هفته آینده دیدار می کند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، فاتح بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی به رویترز گفت: این آژانس انتظار دارد تولید نفت روسیه تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.