رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی آپشن‌های اتومبیل‌های الکتریکی

خودروسازان جهان اقدام به طراحی و تولید خودرو‌های برقی به منظور کاهش وابستگی به موتور احتراق داخلی و سوخت‌های فسیلی کرده اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، با وجود اینکه در سال ۲۰۲۰ اتفاقات متفاوتی رخ داد و شاهد بلایای طبیعی مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا و هرج و مرج مالی بودیم اما با این حالا هیچ یک از این چالش‌ها نتوانسته صنعت اتومبیل را از پا بیاندازد و خودروسازان تلاش مستمر در زمینه توسعه این صنعت داشته اند.

خودروسازان جهان اقدام به طراحی و تولید خودروهای برقی به منظور کاهش وابستگی به موتور احتراق داخلی و سوخت‌های فسیلی کرده اند. تنوع زیادی در وسایل نقلیه برقی در بازار وجود ندارد، در حالی که هیبرید‌های استاندارد و پلاگین (PHEV) به طور گسترده در دسترس هستند، اما همه خودرو‌های الکترونیکی در همه‌ی کشور فروخته نمی‌شوند. علاوه بر این، بخش دیگری از خودرو‌های الکتریکی که از هیدروژن استفاده می‌کنند به دلیل کمبود جایگاه‌های سوخت محدود شده است.

هیبرید‌های استاندارد: متداول‌ترین وسایل نقلیه برقی، هیبریدی‌های استاندارد هستند، مدل‌هایی که از موتور بنزینی، یک باتری و حداقل یک موتور الکتریکی برای تأمین نیروی محرکه یا پر کردن باتری استفاده می‌کنند. در اواخر دهه ۱۹۹۰، هوندا اینسایت و تویوتا پریوس اولین خودرو‌های هیبریدی بودند که وارد شدند.

هیبرید‌های استاندارد معمولاً بین گاز و انرژی الکتریکی جابجا می‌شوند و از مصرف سوخت عالی اطمینان حاصل می‌کنند، هیبرید‌های استاندارد همه کاره‌ترین گزینه‌های ترکیبی هستند، زیرا فقط با برق کار نمی‌کنند و گزینه های دیگری برای حرکت دارند.

هیبرید‌های خفیف: جنرال موتورز پیشگام وسایل نقلیه هیبریدی خفیف بود و شورولت مالیبو و بیوک لاکروس از اولین مدل‌ها بودند. در این دسته از خودروها، بسته‌های کوچک باتری جاگذاری شده بود که کمک چندانی به صرفه جویی در مصرف سوخت نکرد.

این روز‌ها، سیستم هیبریدی توسط یک سیستم باتری ۴۸ ولتی قوی هدایت می‌شوند که سیستم معمولی ۱۲ ولت را جایگزین یا مکمل می‌کند. یک سیستم ۴۸ ولت نه تنها وظیفه بهتری در مدیریت لوازم جانبی و فناوری پیشرفته‌ای دارد که به طور معمول از موتور استفاده بهتری می کند، یعنی آن‌ها می‌توانند برای کمک به شتاب دادن، قدرت را نیز تقویت کنند. آئودی Q۷ SUV و Ram ۱۵۰۰ eTorque دو نمونه فعلی از خودرو‌های هیبریدی خفیف هستند.

پلاگین هیبرید‌ها: هنگامی که شورولت در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد، اغلب آن را با یک خودروی الکتریکی اشتباه می‌گرفتند. به این دلیل که ولت از پیشرانه الکتریکی و سیستم باتری برای حرکت اولیه و یک موتور کوچک گازی، برای تأمین نیروی پشتیبان استفاده می‌کند. مزیت پلاگین هیبریدی (PHEV) نسبت به هیبریدی استاندارد این است که قبل از تحویل گرفتن موتور بنزینی، ابتدا نیروی الکتریکی خود را تخلیه می‌کند.

یک خروجی استاندارد خانگی ۱۲۰ ولت نیرو را تأمین می‌کند، اما یک سیستم ۲۴۰ ولت ارتقا یافته کار را سریعتر انجام می‌دهد، بنابراین هنگام خرید یکی از این موارد، موضوع قابلیت شارژ را در نظر بگیرید. هنگامی که PHEV کاملاً شارژ می‌شود، می‌تواند از ۴۰ تا بیش از ۱۰۰ کیلومتر انرژی الکتریکی را تحویل دهد، مدل‌های فعلی شامل مینی ون Chrysler Pacifica Hybrid و هاچ بک Hyundai Ioniq PHEV است.

وسایل نقلیه خالص الکتریکی: با کمال تعجب، توسعه خودروی الکتریکی به اواخر دهه ۱۸۰۰، قبل از برنده شدن موتور احتراق داخلی برمی گردد. ماشین‌های الکتریکی امروزی پیچیده‌تر هستند و طیف گسترده‌ای را تأمین می‌کنند، موتور‌های الکتریکی که فقط توسط باتری تغذیه می‌شوند چرخ‌ها (گاهی اوقات هر چهار) را برای شتاب بیشتر تحریک می‌کنند.

نیسان لیف، شورولت بولت و تمام مدل‌های تسلا نمونه‌های فعلی خودرو‌های الکتریکی هستند. تازه واردانی مانند وانت Rivian R۱T به زودی بهترین آن‌ها را به چالش می‌کشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.