منابع کلسیم را بشناسیم

همه ما ارزش غذایی کلسیم را می‌دانیم و با آمدن اسم کلسیم یاد خوردن شیر می‌افتیم که متاسفانه این روزها با افزایش قیمت آن ممکن است مصرف ما کاهش جدی داشته باشد؛ در حالی که بدن مان نیاز جدی به کلسیم دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، خیلی از مواد غذایی دیگر هستند که کلسیم دارند اما به اندازه شیر معروف نیستند. در ادامه به معرفی این منابع می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

پرتقال | ویتامین C موجود در پرتقال برای سیستم ایمنی بدن مفید است، علاوه بر آن، یک عدد پرتقال، ۶ درصد از کلسیم روزانه‌ مورد نیاز یک فرد معمولی را داراست.

دانه‌های چیا| دانه‌‌ چیا خواص متعددی از جمله کاهش فشار خون، کاهش درد آرتروز و سرعت بخشیدن به کاهش وزن دارد اما باید بدانید که چیا، منبع غنی کلسیم است. فقط یک قاشق سوپ‌خوری از آن، ۸ درصد ارزش توصیه ‌شده‌ روزانه از کلسیم مورد نیاز برای تقویت استخوان‌ها را تأمین می‌کند.

اسفناج خام | اسفناج خام سرشار از ویتامین A، ویتامین K، فیبر، پتاسیم و کلسیم است و تقریبا برای هر جنبه از سلامتی شما، یک غذای مفید محسوب می‌شود.

شیر سویا| شیر سویا به اندازه‌ شیر ۲ درصد چربی و شیر چرب، کلسیم دارد اما سویای موجود در آن مزایای دیگری را نیز به همراه دارد، از جمله جلوگیری از سرطان‌های خاص، سرعت بخشیدن به کاهش وزن و پایین آوردن کلسترول. سویا همچنین می‌تواند جذب کلسیم را سرعت ببخشد.

لوبیای سفید| فقط نصف فنجان لوبیای سفید حدود ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد که برای تأمین ۱۰ درصد از میزان توصیه‌‌شده‌ روزانه کافی است. لوبیاها متنوع و خوشمزه هستند، بنابراین ترکیب آن ها با هر غذایی آسان است.

انجیر خشک | فقط دو عدد انجیر خشک شیرین و سالم، ۵۵ میلی‌گرم از کلسیم بدن شما را تأمین می‌کند که تقریبا ۶ درصد نیاز روزانه‌ یک فرد معمولی است.

کلم بروکلی| کلم بروکلی برای سلامت استخوان‌ها عالی است، زیرا حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین K است. بنابراین برای سلامت استخوان‌ها و تقویت آن‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. افزودن کلم بروکلی به رژیم غذایی، می‌تواند
فشار خون، سیستم ایمنی و سلامت قلب را بهبود بخشد.

کینوآ | کینوآ یک غذای عالی است که باید آن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، به ویژه اگر تأمین کلسیم کافی از یک منبع غیرلبنی برای‌تان مهم است. یک فنجان کینوآ ۸۰ میلی‌گرم کلسیم ضروری یا حدود ۸ درصد از کلسیم روزانه‌ مورد نیاز یک فرد معمولی را تأمین می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.