رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نظرخواهی سید ابراهیم رییسی از اصلاح طلبان کم‌سابقه بود

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نظرخواهی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی از اصلاح طلبان را کم سابقه خواند و گفت: کمترین نتیجه این نظرخواهی در جامعه این است که نوعی نشاط اجتماعی ایجاد کرده و مانع از بروز تنش و اضطراب در جامعه می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محمدرضا خباز با اشاره به تماس دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با برخی فعالان اصلاح‌طلب گفت: این اقدام فی نفسه خوب است. به هر حال در هر دو جناح سیاسی افراد لایقی وجود دارند که می‌توانند مورد نظرخواهی و مشورت رییس‌جمهور قرار گیرند. این اقدام بسیار خوبی بود که ضمن اینکه نوعی نشاط اجتماعی و اعتماد بوجود می‌آورد، نشان می‌دهد که رییس‌جمهور منتخب علاقمند است دیدگاه دیگرانی که به وی رای ندادند، را در اداره کشور بداند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: حداقل نتیجه این نظرخواهی این است که به آرامش کشور کمک می‌کند و مانع اضطراب‌ها و تنش‌ها می شود، البته باید ببینیم رییس جمهور منتخب، نیروهای کابینه را هم براساس همان دیدگاه فراجناحی می‌چیند و از افراد شایسته استفاده خواهد کرد یا نه. اگر بتواند بر همین روشی که داشته عمل کند، به نظر می‌رسد مشکلات کشور زودتر حل شود.

این فعال سیاسی اولویت‌های دولت سیزدهم را رفع مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: دولت سیزدهم از ۱۲مرداد ماه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف کار خود را به صورت رسمی شروع می‌کند و وارث وعده‌ها و تعهداتی است که قبل از انتخابات به مردم داده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم منتظر اقدام دولت جدید برای رفع مشکلات معیشتی هستند، گفت: اگر دولت درسال ۱۴۰۰ در اجرای تعهداتش موفق شود،طبیعتا ارتباط بین دولت، مردم و حاکمیت افزایش پیدا می‌کند و ساختارهای کشور را هم تقویت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل ازبرگزاری انتخابات ریاست جمهوری، همه جریان‌ها بر مبنای نگاه سیاسی وارد کارزار انتخابات شدند، اما بعد از انتخابات باید نگاه‌های حزبی و سیاسی به نگاه حاکمیتی تغییر یابد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد:همه ما مدیون مردم هستیم. بعد ازاعلام نتایج انتخابات، بحث‌های قبل از انتخابات معنا ندارد، همه باید کمک کنند تا دولت برای تحقق وعده‌هایش موفق شود زیرا موفقیت دولت، موفقیت مردم است.

خباز رفع مشکلات اقتصادی کشور را تابع مولفه‌های متعدد دانست وعنوان کرد: پیشنهاد من به دولت سیزدهم این است که ساخت و ساز مسکن را در اولویت قرار دهد چون به تبع رونق ساخت مسکن، حدود ۱۲۰ صنعت وابسته رونق می‌گیرد.

نماینده ادوار مجلس رکود تورمی را از معضلات مهم کشور عنوان کرد و گفت: برای اینکه کشور از حالت رکورد خارج شود باید ساخت مسکن در اولویت قرار گیرد و دولت با در اختیار گذاشتن زمین برای متقاضیان مسکن، بانک‌های دولتی را موظف کند تا تسهیلات با سود کم در اختیار مردم قرار دهند. این دو اقدام می تواند تاثیر مثبتی در اقتصاد داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته دولت برای تسریع در ساخت مسکن باید به استان‌ها اختیارات بدهند و استاندار در راس امور باشد، وام مسکن را هر چه زودتر در اختیار مردم قرار دهند و با اجرایی شدن اقدامات، وعده دولت در سال اول عملیاتی می‌شود.

نماینده ادوار مجلس تسریع در امر واکسیناسیون کرونا را از دیگر اقدامات مهم دولت قلمداد کرد و اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا موجب امید و دلگرمی در جامعه می‌شود، دولت آینده باید به این موضوع توجه جدی کند.

خباز پیگیری مذاکرات برجامی را برای بهبود وضعیت اقتصادی مهم دانست و گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی نرخ دلار و ارز در کشور پایین می آید و به بهبود وضعیت معیشتی مردم و زیست بهتر کمک می کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند با آغاز فعالیت این کارخانجات، بخشی از کارگران مشغول بکار شده و بخشی از مشکل اشتغال در کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری قوه قضاییه با دولت برای شروع فعالیت کارخانه‌های تعطیل شده مهم است، یادآورشد: بانک‌ها با کمک دستور قضایی واحدهای تولیدی که قادر به پرداخت تسهیلات خود نبودند را تعطیل و تحت تملک خود قرار دادند. اکنون قوه قضاییه می‌تواند بانک‌ها را موظف کند که این کارخانه‌ها را بصورت اجاره به شرط تملیک به افراد بدهند و یا استعلام عمومی کند تا دوباره به مدار تولید و اشتغال برگردند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به یکدستی و هماهنگی بین سه قوه اظهار کرد: اگرمسوولان مصالح و منافع ملی کشور را در نظر بگیرند و نگاه‌های سیاسی و جناحی را کنار بگذارند این یکدستی می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد. از این جهت که قوای سه گانه فرصت را مغتنم بشمارند چون عمر مجلس و دولت به زودی پایان می‌پذیرد و باید بدون نگاه سیاسی به رفع مشکل مردم فکر کنند و گرنه خود یکدست بودن ممکن است مضر باشد چون احساس می کنند همه قدرت به دست یک جناح افتاده و نیازی به مشاوره با نخبگان و مردم نیست.

خباز افزود: اگر اصولگرایان از این فرصت استفاده کنند موجبات سربلندی خود و همفکرانش را فراهم می کند واین ظرفیت، فرصت مغتنمی برای خدمت به خودشان و مردم است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.