رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نگاهی به عملکرد بازیکنان خارجی بسکتبال بانوان

نگاهی کوتاه به عملکرد بازیکنان خارجی بسکتبال بانوان نشان می‌دهد آنها تاثیر زیادی در افزایش سطح لیگ داشته‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، مسابقات بسکتبال بانوان امسال با وجود شیوع کرونا و تغییر در سیستم برگزاری از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. جذب بازیکنان خارجی از کشورهای مختلف و همین طور پخش زنده مسابقات از آپارات باعث شد تا به جذابیت لیگ برتر افزوده شود تا علاقمندان بتوانند شاهد رقابت زنده مسابقات باشند.

بعد از ماه‌ها رقابت، تیم‌های مهرام، نارسینا، گروه بهمن و پالایش نفت آبادان راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند تا سطح رقابت‌ها با وجود بازیکنان خارجی بیش از گذشته بالا برود.

نگاهی کوتاه به عملکرد بازیکنان خارجی نشان می‌دهد آنها نقش بسیار موثری در کسب امتیاز برای تیم خود داشته‌اند و در بیشتر مواقع امتیازآورترین بازیکن میدان بوده‌اند اما در کنار آنها بازیکنان ایرانی را نباید نادیده گرفت و در برخی از مسابقات به مراتب بهتر از خارجی‌ها توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.
در زیر نگاهی کوتاه به عملکرد بازیکنان خارجی ۴ تیم حاضر در نیمه‌نهایی می‌اندازیم:

نارسینا

نارسینا در لیگ امسال شوماری هریس از آمریکا، آجمبا بازیکن آمریکایی – نیجریه‌ای و کاتیا ورزشکاری روس را جذب کرد. اگرچه نارسینا در بازی رفت و برگشت نتیجه را به گروه بهمن واگذار کرد اما هریس و آجمبا ۲ بازیکن خارجی نارسینا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. هر دو بازیکن در دور رفت ۱۷ امتیاز کسب کردند اما در دور برگشت عملکرد بهتری داشتند به طوری که هریس ۳۷ و آجمبا ۲۰ امتیاز به دست آوردند.

گروه بهمن

تئالر دیر بازیکن تگزاسی گروه بهمن است که در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نارسینا در دور رفت و برگشت به ترتیب ۲۴ و ۲۳ امتیاز کسب کرد تا تاثیرگذاری خود را در برد تیمش نشان دهد. گروه بهمن با این پیروزی به مرحله فینال صعود کرد. این بازیکن سابقه بازی در اسلوونی و فنلاند را دارد.

آنا بهشتیان بازیکن اوکراینی گروه بهمن است که چندین سال قبل در ایران حضور داشته و بازی کرده است. وی بعد از ازدواج با یک ایرانی در کشورمان ساکن شده است. بهشتیان به دلیل بارداری ۲ سال از میادین دور بود و امسال با یک کودک در لیگ برتر بازی می‌کند.

بهشتیان همچون دیر در تیم گروه بهمن عملکرد خوبی داشت. وی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نارسینا ۲۲ امتیاز به دست آورد و دور برگشت نیز با ۲۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان تیم خود شد.

سوشا آفاناسیه‌وا دیگر بازیکن خارجی گروه بهمن است که از کشور اوکراین به تهران سفر کرده و در بین برترین‌های تیم خود مقابل نارسینا قرار داشت. این بازیکن در دور رفت ۱۶ امتیاز کسب کرد.

نفت آبادان

نفت آبادان با هدایت شایسته متشرعی در مرحله رفت و برگشت مقابل مهرام شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازبماند. نفت آبادان در این دوره از مسابقات یک بازیکن خارجی جذب کرد تا به گفته سرمربی تیم فرصت بیشتری برای بازیکنان ایرانی در داخل زمین فراهم شود.

آیا ترائوره متولد ۱۹۸۳ بازیکن ۱۸۳ سانتی‌متری و اهل داکار سنگال است که در لیگ بسکتبال ایران به میدان رفت. این بازیکن سابقه بازی در باشگاه‌های فرانسه، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و هلند را در کارنامه دارد. وی در ۳۷ دقیقه‌ای که برای نفتی‌ها به میدان رفت در بازی دور رفت موفق به کسب ۲۳ امتیاز شد. وی در بازی برگشت با ۳۹ دقیقه بازی ۸ امتیاز کسب کرد.

مهرام

الکساندرا بیگینیسیچ بازیکن خارجی مهرام است که با ۱۹۴ سانتی‌متر قد در لیگ ایران بازی کرد. این بازیکن متولد ۱۹۸۹ است که در آخرین بازی باشگاهی خود پیش از سفر به ایران برای باشگاهی از بوسنی به میدان رفته است. الکساندرا در بازی رفت مقابل نفت ۲۳ امتیاز و در دور برگشت ۱۵ ریباند کسب کرد.

ماریا آوتزی بازیکن یونانی مهرام است که قبل از سفر به ایران سابقه بازی در تیم‌های المپیاکوس و OA چین را داشته است. وی در بازی رفت مقابل نفت موفق به کسب ۱۸ امتیاز شد.

مهرام علاوه بر جذب بازیکنان خارجی از مربی یونانی نیز بهره می‌برد.

تیم‌های گروه بهمن و مهرام در فینال لیگ برتر به صورت رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.