رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هر آنچه باید درباره سلفون بدانید!

همه ما در هنگام خرید مواد غذایی به نوع بسته بندی آن توجه و دقت می‌کنیم، زیرا کیفیت و سلامت مواد غذایی رابطه مستقیمی با کیفیت بسته‌بندی آن دارد. بسته‌بندی مناسب از ورود انواع حشرات، گرد و غبار و رطوبت به مواد غذایی جلوگیری کرده و مانع از فساد مواد غذایی خواهد شد.

به گزارش اینتیتر، یکی از موارد پر کاربرد در بسته‌بندی محصولات، سلفون است که در این مقاله با تاریخچه، انواع مختلف و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنین در این مطلب به شما خواهیم گفت بزرگترین متراژ سلفون که سلفون ۱۰۰ متری است را با مناسب‎‌ترین قیمت و بهترین کیفیت از کجا می‌توانید بخرید.

سلفون چیست؟

سلفون ورقی نازک و شفاف است و از لحاظ ساختاری از سلولز آلی تشکیل شده است. شاید جالب باشد بدانید سلفون تجزیه‌پذیر است، زیرا از چوب گیاهان ساخته شده است. نام این محصول از دو کلمه سلولوز و دیافین (به معنی شفاف) نشات گرفته و از اواسط دهه ۳۰ به صورت دائمی در حال تولید است.

مواد اولیه این محصول به عنوان یک پلیمر طبیعی از خمیر کاغذ و خرده پنبه تشکیل شده است. همچنین ماده‌ای به نام ویسکوز که از سلولز، سودای تند و کربن دی سولفید تشکیل شده، برای تولید سلفون استفاده می‌شود. سلفون در قیمت‌ها و متراژهای گوناگونی ساخته و به بازار عرضه می‌شود که بهترین آن سلفون ۱۰۰ متری است.

سلفون

تاریخچه ساخت سلفون

ایده اولیه ساخت این محصول به فرانسه باز می‌گردد. در سال ۱۹۰۸ زمانی که جکوئیس برندربرگ در یک رستوران نشسته بود متوجه شد شخصی در میز کناری از ریختن نوشیدنی‌اش بر روی میز ناراحت است. بنابراین تصمیم گرفت پوشش بسازد تا مانع از جذب مایعات شود. او برای این منظور، مکانیزمی طراحی کرد که توسط آن پودر ضد آب روی پارچه پاشیده می‌شد.

برای این کار نیز از الیاف ویسکوزی استفاده کرد. پس از ساخت این فیلم ویسکوزی، وی تصمیم گرفت آن را امتحان کندو البته نتیجه چندان راضی‌کننده نبود، زیرا فیلم ضد آب ساخته شده به دلیل سخت بودن جنس آن، به راحتی از پارچه جدا می‌شد.

سرانجام وی تصمیم گرفت اقدام به ساخت مواد جدیدی کند که بعدها سلفون نام گرفت. نرم شدن ورق سلفون به دلیل استفاده از گلیسیرین در ترکیبات آن است. در نهایت براندربرگ توانست در سال ۱۹۱۲ اولین ماشین ساخت فیلم‌های سلفونی را به مرحله تولید برساند. حق اختراع سلفون همان سال به نام وی ثبت شد. اکنون سلفون با ضخامت‌های مختلف و متراژهای متنوع از جمله سلفون ۱۰۰ متری در بازار به فروش می رسد.

انواع سلفون چه کاربردی دارند؟

سلفون یکی از پر مصرف‌ترین و پر کاربردترین محصولات مورد استفاده در صنایع گوناگون به خصوص صنعت بسته بنید مواد غذایی است و این کاربرد از زمان اختراع تاکنون به شدت مورد توجه می‌باشد. سلفون به طور کلی به سه شکل سلفون شفاف، سلفون متالایز و سلفون صدفی تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها کاربردهای مخصوص خود را دارند که در ادامه به طور مختصر به هرکدام از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سلفون شفاف

برخی مواد غذایی هرچقدر هم در مقابل نور خورشید قرار بگیرند فاسد نمی‌شوند. به طور مثال ماکارونی و یا حبوبات پس از بسته بندی هر چقدر در معرض نور خورشید باشند به هیچ عنوان دچار فساد نمی‌شوند و شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. برای بسته بندی این دسته از مواد غذایی می‌توان از سلفون شفاف استفاده کرد. مزیت این نوع سلفون قابل مشاهده بودن محتویات آن است.

سلفون متالایز

برخی مواد غذایی اگر در برابر نور خورشید قرار بگیرند دچار فساد خواهند شد. چیپس و پفک از این دسته خوراکی هاست. به همین دلیل برای بسته بندی این نوع مواد غذایی از سلفون متالایز استفاده می‌شود. آلومینیوم موجود در سلفون متالایز موجب حفظ مواد غذایی از فساد می‌شود.
از سلفون متالایز جهت بسته بندی انواع تنقلات مانند چیپس، پفک و سایر مواد فساد‌پذیر در برابر نور خورشید استفاده می‌شود تا کیفیت و سلامت مواد غذایی حفظ شود.

سلفون صدفی

دسته‌ای دیگر از مواد غذایی برای فاسد نشدن نیازمند سرما می‌باشند به همین جهت آن‌ها را در سردخانه‌ها و یخچال‌ها نگهداری می‌کنند. برای بسته بندی این دسته مواد غذایی از سلفون صدفی استفاده می‌شود. انواع سوسیس و کالباس، گوشت، مرغ و … با این سلفون بسته بندی می‌شوند.

البته در کنار این ۳ مدل، نوع دیگری از سلفون به نام سلفون نایلون وجود دارد که در سطح بازار به فروش می‌رسد و می‌توان از آن در بسته بندی مواد غذایی استفاده نمود. این سلفون در متراژهای مختلفی در بازار به فروش می‌رسد که بهترین آن سلفون ۱۰۰ متری است. همچنین چنان چه در جستجوی بهترین برند سلفون در ایران هستید، به شما ۳ برند خوشنام سلفون ثابت رپ، سلفون رپید رپ و سلفون سان رپ را معرفی می‌نماییم که جزء با کیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار هستند.

کاربرد سلفون محافظ، جلوگیری از ورود گرد و غبار به مواد غذایی، جلوگیری از جذب رطوبت توسط مواد غذایی خشک و تازه ماندن مواد خوراکی است. از این نوع سلفون علاوه بر صنعت بسته بندی مواد غذایی، در بسته بندی صنعتی مانند بسته بندی پوشاک، مبل، ظروف و … نیز استفاده می‌شود. سلفون محافظ خاصیت کشسانی دارد و با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود و شما می‌توانید در هنگام خرید سلفون ضخامت مورد نظر را انتخاب نمایید.

سلفون مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از خرید سلفون بهتر است به این نکات مهم توجه نمایید تا بتوانید سلفونی با جنس و ضخامت مناسب انتخاب نمایید.

● نرمی و لطافت سلفون
● میزان چسبندگی سلفون ( هرچه چسبندگی سلفون بیشتر باشد امکان ورود هوا و رطوبت به داخل آن کمتر است.)
● شفافیت زیاد
● خاصیت کشسانی
● قیمت سلفون
● ابعاد مناسب سلفون
● استقامت در برابر دمای بالا و یا پایین
● قابلیت دوخت پذیری بالا

سلفون

آیا سلفون موجب خراب شدن مواد غذایی می‌شود؟

شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده باشد که یک خوراکی یا غذا را در ظرفی می‌گذارید و روی آن را با سلفون می‌پوشانید و در یخچال می‌گذارید، اما پس از چند ساعت که به سراغ آن می‌روید، می‌بینید که غذا خراب شده است. این موضوع باعث می‌شود که به این شک نمایید که آیا سلفون باعث خرابی مواد خوراکی می‌شود؟ یا اصلا سلفون چنین خاصیتی در خود دارد که بتواند مواد غذایی را خراب کند؟

در پاسخ به این موضوع باید به شما بگوییم که هیچ نوع سلفونی، حتی نوع نامرغوب آن هم باعث آسیب یا خرابی غذا و خوراکی‌ها نمی‌شود. بلکه نحوه‌ی نگهداری شماست که این موضوع را ایجاد می‌نماید.

نکته‌ی مهم در این خصوص این است که هر ماده‌ی خوراکی که می‌خواهید برای مدتی در یخچال نگهداری کنید، باید حداقل به دمای محیط رسیده باشد و سپس روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید.

اگر زمانی که غذا داغ است سریعا روی آن را سلفون بکشید، موجب می‌شود قسمت زیرین شروع به عرق کردن نموده و رطوبت آن باعث خرابی مواد غذایی گردد.

با سلفونی که چسبندگی مناسبی ندارد چه کنیم؟

چسبندگی سلفون از جمله نکات بسیار مهمی است که باید در خرید آن این نکته را در نظر بگیرید. چسبندگی زیاد موجب جمع شدن سلفون بر روی ظرف می‌شود و چسبندگی کم سلفون باعث شده که که شما هرچقدر هم آن را بر روی ظرف فشار دهید، باز هم از گوشه‌ای شروع به کنده شدن کند.

نکته‌ای که درمورد چسبندگی کافی سلفون‌ها لازم است بدانید این است که، در ابتدا باید تاریخ مصرف سلفون را ببینید. اصولا سلفون‌هایی که قدیمی هستند خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهند.

دومین مورد برندی است که از آن سلفون می‌خرید. برندهای معتبر در بازار هستند که در حجم انبوهی اقدام به تولید سلفون می‌کنند که با خرید آن‌ها می‌توانید محصولی امن و بسیار کاربردی در دسترس داشته باشید.

سلفون

سلفون یا نایلون؟

برخی افراد تصمیم می‌گیرند که به جای سلفون کشیدن، از نایلون برای محفوظ ماندن مواد غذایی استفاده کنند و تصور می‌نمایند که این دو با هم تفاوتی ندارد. اما لازم است بدانید که هر کدام از این دو محصول کاربردهای خاص خودشان را دارند.

• نایلون برای جابه جایی مواد غذایی مناسب است، اما سلفون به دلیل نازک بودن فقط برای پوشش استفاده می‌شود.
• سلفون به مواد غذایی می‌چسبد اما نایلون اصلا خاصیت چسبندگی ندارد.
• سلفون کاملا شفاف است اما نایلون اغلب به شفافیت سلفون نیست
• سلفون بسیار سبک‌تر از نایلون است که در مواقع ضروری برای انواع مواد غذایی کارساز است
• سلفون‌های آماده که در اندازه‌های مشخص در بازار موجود هستند آنقدر استفاده‌ی راحتی دارند که گوی سبقت را در بسیاری مواقع از نایلون می‌گیرند…

راهنمای خرید سلفون ۱۰۰ متری

در این مطلب کاربرد و مزایای انواع سلفون را شرح دادیم و شما را با بهترین برندهای سلفون موجود در بازار آشنا نمودیم. چنان‌چه برای خرید سلفون ۱۰۰ متری به دنبال مکان معتبری هستید، فروشگاه … با سال‌ها تجربه در زمینه تولید انواع سلفون و ابزار بسته‌بندی در خدمت شماست تا شما بتوانید انواع سلفون مورد نیاز خود از جمله سلفون ثابت رپ، سلفون رپید رپ و سلفون سان رپ را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه نمایید. جهت اطلاع از قیمت سلفون و خرید سلفون کافیست به وب سایت ما به آدرس … مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.