هوندا تا سال ۲۰۲۹ فناوری پیشرفته خودران را توسعه می‌دهد

خودروسازی هوندا تلاش می‌کند تا سال ۲۰۵۰ مرگ و میر ناشی از تصادف رانندگی محصولات خود را به صفر برساند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد تا نیمه دوم سال ۲۰۲۰ فناوری‌هایی را توسعه می‌دهد که توانایی سطح ۳ خودران این شرکت را قادر می‌سازد تا با هر سرعتی کمتر از حد مجاز در بزرگراه‌ها کار کند. زیرا شرکت هوندا تلاش می‌کند مرگ و میر ناشی از تصادفات که وسایل نقلیه آن‌ها در آن دخیل هستند، حذف کند.

شرکت هوندا موتور در مارس ۲۰۲۱ اولین خودروساز جهان شد که خودرویی با فناوری سطح ۳ خودران را به فروش رساند.

سطح ۳ خودران که همچنین به عنوان اتوماسیون رانندگی مشروط شناخته می‌شود، شامل فناوری است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا در هنگام رانندگی و پشت فرمان فعالیت‌هایی مانند تماشای فیلم یا استفاده از تلفن‌های هوشمند را بتوانند انجام دهند، اما فقط در برخی شرایط محدود.

سیستم “Traffic Jam Pilot” سطح ۳ هوندا می‌تواند با سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) در ساعت در بزرگراه‌ها وارد شود و تا زمانی که سرعت خودرو به ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد، فعال باقی می‌ماند.

ماهیتو شیکاما، مهندس هوندا گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم با دنبال کردن فناوری سطح ۳ که در اصل مربوط به خودرو‌هایی است که تصادف نمی‌کنند، به کاهش تصادفات کمک کنیم.

هوندا درصدد است تا سال ۲۰۵۰ نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی خودرو‌ها و موتورسیکلت هایش را در سطح جهان به صفر برساند.

شیکاما از اعلام اینکه هوندا چه زمانی تولید انبوه وسایل نقلیه خودران سطح ۳ خود را آغاز خواهد کرد، خودداری کرد. زمانی که خودروساز ژاپنی سدان Legend خود را با فناوری اتوماسیون سطح ۳ در سال گذشته عرضه کرد، تولید آن تنها به ۱۰۰ دستگاه محدود شد.

گفتنی است در میان رقبای شرکت هوندا، مرسدس بنز در اواخر سال گذشته موفق شد برای سیستم رانندگی سطح ۳ خود، تأییدیه ناظر اتومبیل KBA آلمان را کسب کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.