رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واتس‌اپ در اروپا دوباره اخطار گرفت

کمیسیون اروپا به واتس‌اپ تا ژوییه فرصت داد توضیح دهد به‌روزرسانی سیاست حریم خصوصی این پیام رسان، مطابق با قانون مصرف کننده اتحادیه اروپاست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سازمان مصرف کننده اروپایی و مقامات شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده اعلام کردند واتس‌اپ تغییرات شرایط استفاده از سرویس خود را به شکل روشن و به زبان قابل فهم توضیح نداده است و این رفتار، نقض قانون مصرف کننده اتحادیه اروپا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

مقامات اجرایی کشورهای اروپایی از این اختیار برخورداند تا شرکتهایی که قوانین مصرف کننده را نقض می کنند را مجازات کنند.

شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده که متشکل از دیده بانهای مصرف کننده ملی و تحت حمایت کمیسیون اروپاست، در ژانویه نامه ای به واتس‌اپ ارسال و از این سرویس پیام رسان خواسته بود در خصوص سیاست حریم خصوصی به روزشده خود شفاف سازی کند.

رگولاتورهای اروپایی اعلام کردند پاسخ این شرکت در مارس، آنها را قانع نکرد و باعث شد روز چهارشنبه نامه دومی را ارسال کنند.

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: واتس‌اپ باید اطمینان دهد که کاربران، آنچه را که با آن موافقت می کنند و چگونگی استفاده واتس‌اپ از دیتای آنها برای اهداف تجاری به خصوص برای عرضه خدمات به شرکای تجاری را درک می کنند.

واتس‌اپ اعلام کرد در زمان مناسب، به این نامه پاسخ خواهد داد.

کاربران واتس‌اپ در ژانویه درباره به‌روزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیام رسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این به‌روزرسانی به اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک منتهی می شود که اکنون “مِتا” نامیده می شود. بسیاری از کاربران تصور کردند مخالفت با شرایط جدید استفاده از سرویس، به مسدود شدن حساب کاربری آنها منجر می شود. در واقع تغییر چندانی روی نداد. با این حال واتس‌اپ مجبور شد تغییراتش را به تاخیر بیاندازد و ماه‌ها تلاش کرد دیدگاه عمومی را در این باره تغییر دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی واتس‌اپ گفت: به‌روزرسانی سال ۲۰۲۱ واتس‌اپ، تعهد این پیام رسان به حریم خصوصی کاربر یا نحوه اداره سرویس از جمله نحوه پردازش اطلاعات کاربران را تغییر نداده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.