رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واکنش کرملین به احتمال گفت‌و‌گوی بایدن و پوتین

سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت در حال حاضر برنامه ای برای گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رهبران روسیه و آمریکا وجود ندارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، او به خبرنگاران اظهار کرد: ما تهدیداتی که پیوستن این چنینی به این سازمان در بردارد را بررسی خواهیم کرد. بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بعد از آن برای زیرساخت‌های نظامی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بعد از آن برای مربیان نظامی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای پایگاه های خارجی ناتو خواهد افتاد؟ این ها مسائل مهم هستند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد، در حال حاضر برنامه ای برای هماهنگ کردن یک گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رهبران روسیه و آمریکا وجود ندارد.

پسکوف به خبرنگاران بیان کرد: تا کنون برنامه‌ای در خصوص گفتگوی بین پوتین و بایدن وجود نداشته است.

از سوی دیگر به گفته پسکوف، کرمین اثری از آمادگی غرب برای دادن امتیاز به روسیه در قبال وضعیت در اوکراین نمی‌بیند.

او در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا کرملین تغییری در موضع غرب در قبال جنگ اوکراین مشاهده می کند گفت: نه آنها چنین تغییری را نمی بینند.

با وجود مطرح شدن توافقنامه های اخیراً امضا شده بر سر مساله صادرات غلات و کود، که به نظر می رسد بن بست بین مسکو و کی یف را در زمینه صادرات تجاری مواد غذایی از طریق دریای سیاه شکسته است، مذاکرات صلح بین دو کشور از اواخر ماه مارس متوقف مانده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که کرملین با این موضع شی جینپینگ، رئیس جمهور چین مبنی بر این که به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد غیرقابل قبول بودن مداخله در امور تایوان هشدار داده، موافق است.

پسکوف به خبرنگاران اظهار کرد: ما به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام می‌گذاریم و معتقدیم که هیچ کشوری در جهان نباید این حق را داشته باشد که آنها را زیر سوال ببرد یا گامی در راستای تشدید تنش بردارد…و ما متقاعد شده ایم که چنین رفتاری در عرصه بین المللی تنها می تواند باعث تنش بیشتر شود. وی افزود که جهان در حال حاضر غرق درگیری های مختلف است.

روز پنجشنبه، کاخ سفید گفت جو بایدن تاکید کرده که سیاست آمریکا در مورد تایوان تغییر نکرده است و واشنگتن همچنان به مخالفت با هرگونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود ادامه می دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.