وضعیت دمای هوای کشور طی زمستان

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت دمای هوا در کشور طی زمستان امسال گفت: بی‌هنجاری دمایی در کشور طی زمستان در همه نقاط یکسان نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره وضعیت دمای کشور در زمستان امسال اظهار کرد: دمای هوا طی زمستان در نیمه‌غربی کشور به‌ویژه جنوب‌غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بالاتر از نرمال و در شمال کشور، شمال شرق و نیمه شرقی کمتر از نرمال خواهد بود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بی‌هنجاری دمایی در کشور طی سه ماه آینده حدود ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود، تصریح کرد: این شرایط یعنی دمای هوا در نیمه غربی کشور حدود ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت و در نیمه شرقی و شمالی ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد کمتر از نرمال است.

وظیفه تاکید کرد: البته این بی‌هنجاری در همه نقاط یکسان نیست و ممکن است در برخی نقاط کمتر یا بیشتر باشد.

به گفته وی به‌طور کلی میانگین دمای هوای کشور در زمستان ۹۹، در محدوده نرمال خواهد بود و آنومالی یا بی‌هنجاری شدید دمایی نخواهیم داشت.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه بارش‌ها در کشور از ابتدای مهر ماه تاکنون در محدوده نرمال بوده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بارش‌ها در زمستان ۹۹ گرایش به کمتر از نرمال دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.