رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویژگی‌های یک گواهی ssl با کیفیت ولی ارزان قیمت

خرید گواهی ssl ارزان قیمت، به عنوان یکی از پیش نیاز های راه اندازی سایت های مختلف، اعم از فروشگاهی، شرکتی، شخصی و …، امروزه بسیار مورد توجه افراد و مدیران وبسایت قرار گرفته است.

به گزارش اینتیتر، گواهی ssl برای اهداف امنیتی و حفظ اطلاعات کاربران یک وبسایت یا سرور، مورد استفاده قرار می گیرد که می توان بهترین آن را از یک شرکت هاستینگ معتبر و با کیفیت خریداری کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های بهترین گواهینامه امنیتی sslمی پردازیم.

گواهی ssl چیست؟

گواهی ssl مخفف کلمه Secure Sockets Layer است که در سال ۱۹۹۵ با رمزگذاری داده‌ها، به‌منظور حفظ حریم خصوصی، احراز هویت، امنیت تراکنش‌های مالی آنلاین، انتقال داده‌ها و ورود به سیستم و همچنین امنیت وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند. این گواهی با نصب شدن وب سرور، کلید https را فعال می‌کند و یک اتصال امن را بین وب سرور و مرورگر ایجاد می‌کند. به این صورت که از اطلاعاتی که بین سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده تبادل می‌شود محافظت می‌کند و از هک شدن و تغییر اطلاعات مانند مشخصات کارت اعتباری یا دیگر اطلاعات شخصی و مالی جلوگیری می‌کند.

برای اینکه به‌راحتی تشخیص دهید چه وب‌سایتی از گواهی ssl استفاده می‌کند، می‌توانید به آدرس URL سایت نگاه کنید که با HTTPS شروع می‌شود که S انتهای این پروتکل به معنی اتصال بین سایت و دستگاه از امنیت کامل برخوردار است.

انواع گواهی ssl

خرید بهترین گواهی ssl ارزان قیمت، در انواع مختلفی امکان پذیر می باشد و شامل اطلاعاتی مانند (نام دامنه که گواهی بر آن صادرشده، اسم شخص یا سازمان، سازمان صادرکننده گواهینامه، تاریخ صدور و انقضاء گواهی، کلید عمومی (Public Key)) است که به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • گواهی اعتبار سنجی دامنه DV
  • گواهی اعتبار سنجی سازمانی OV
  • گواهی اعتبار سنجی پیشرفته EV
  • گواهی اعتبار سنجی ایمنی دامنه اصلی WV
  • گواهی اعتبارسنجی چند دامنه MDC
  • گواهی اعتبارسنجی چند دامنه UCC

گواهیssl

ویژگی های بهترین گواهی ssl با قیمت مناسب

  • با تمام مرورگرهای اصلی سازگاری رادارند.
  • از سرورهای نامحدود محافظت می‌کنند.
  • قابلیت ارائه برای تمام دامنه رادارند.
  • قابلیت نمایش قفل امنیتی در وب‌سایت
  • نمایش نوار سبزرنگ به بازدیدکننده‌ها
  • رعایت قوانین و مقررات تأییدشده توسط انجمن CA
  • سازگار بودن با تمام مدل‌های گوشی همراه
  • تضمین امنیت بالا برای وب‌سایت‌ها

خرید گواهی ssl چه مزیت هایی را دارد؟

نداشتن گواهینامه ssl یک وب‌سایت مخصوصاً سایت‌های فروشگاهی که کاربران قصد خرید محصولی را دارند، باعث عدم اعتماد مخاطبان و به سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها می‌شود. به دلیل وجود رقابت در دنیای کسب‌وکار و همچنین افزایش اعتمادسازی، با خرید اس اس ال، این گواهی امنیتی را برای وب‌سایت خود فعال کنید.

محافظت از داده‌ها و اطلاعات

وظیفه اصلی گواهی ssl محافظت از اطلاعات ردوبدل شده بین سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده است. این اطلاعات توسط وب سرور با کلید رمزگذاری و قفل می‌شوند و در برابر هکرها، خرابکاران اینترنتی در امان می‌مانند.

دریافت نماد اعتماد دوستاره

داشتن نماد اینماد و اعتماد لازمه هر کسب‌وکاری است. نداشتن این نماد اعتماد، منجر به عدم اطمینان کاربران به وبسایت شما خواهد شد. با پرداخت مبلغی می‌توانید نماد دوستاره را دریافت کنید. همچنین برای وب‌سایت‌هایی که لینک درگاه پرداخت دارند برای دریافت درگاه مستقیم باید نماد دوستاره را داشته باشند که لازمه دریافت این نماد، خرید گواهی ssl هست.

گواهیssl

بهبود رتبه و سئو سایت

با خرید ssl علاوه بر ایجاد امنیت، در مبحث ارتقای سئو و رتبه سایت نیز تأثیرگذار است. چراکه گوگل به این گواهی‌ها توجه ویژه دارد و تأکید کرده است اگر دو وب‌سایت از همه نظر باهم برابر باشند ولی یکی از وب‌سایت‌ها این گواهی را نداشته باشد، در نتایج جستجو اولویت با وب‌سایت دارنده این گواهی است. پس حتماً با خرید اس اس ال و نصب آن روی وب‌سایت خود از این امکان ویژه بهره لازم را ببرید.

خرید گواهینامه ssl معتبر

با خرید ssl دو نوع گواهی دیجیتال هم برای سمت سرور و هم سمت کلاینت فعال گردیده و فرایند رمزنگاری و رمزگشایی صورت می‌گیرد که باعث تبدیل پروتکل http به https می‌شود و عملیات انتقال داده‌ها با امنیت کامل انجام می‌شود. وظیفه CA (مرکز صدور گواهینامه‌ها) فرایند احراز هویت را بر اساس هویت طرفین، نشانی و حساب‌های بانکی و تاریخ انقضاء گواهینامه دارد. البته ذکر این نکته لازم است که چنانچه شما از دامنه ir . استفاده میکنید نمی توانید از هر گواهینامه ای استفاده کنید.

اولین قدم در فعال‌سازی گواهی ssl مشخص کردن نوع گواهینامه است، چراکه هرکدام از دامنه‌ها و زیر دامنه‌ها به ssl متفاوتی نیاز دارند.

همچنین ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ، ssl متناسب با نیاز وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها سرویس متنوعی را پیشنهاد می‌کنند و تفاوت این گواهی‌ها به میزان تضمین گواهی و پوشش دهی تعداد دامنه‌ها و زیر دامنه‌ها می باشد. هزینه خرید گواهی ssl متفاوت است و دراین‌بین گواهی‌های رایگان نیز وجود دارند که معمولاً گواهی‌های رایگان هر ۹۰ روز یک‌بار باید تمدید شوند، اما در خرید اس اس ال پولی، اعتبار گواهینامه‌ها یک یا دوساله هستند.

نکاتی درباره انتخاب گواهی ssl ارزان

شاید در خصوص خرید ssl این مسئله مطرح شود که آیا می‌شود این گواهینامه را به‌صورت رایگان نیز استفاده کرد. پاسخ بله است اما باید بدانید که گواهی ssl رایگان معمولا مدت زمان محدودی برای استفاده دارد. ولی به‌جای نوع رایگان یا گواهی ssl باقیمت بالا می‌توانید از گواهی اس اس ال ارزان‌قیمت استفاده کنید.

بزرگ‌ترین دلیل برای پرداخت هزینه گواهی SSL به‌جای استفاده از نسخه رایگان ، برخورداری از بیمه مسئولیت است. با خرید ssl، در صورت نقض اطلاعات وب‌سایتتان، شما بر اساس سطح بیمه‌ای که دریافت کرده‌اید از خدمات حفاظت و پشتیبانی بهره‌مند خواهید شد.

اهمیت استاندارد امنیتی در گواهی های اس اس ال

همچنین ذکر این نکته لازم است که این گواهی ssl درواقع از نوع استاندارد بوده و فقط شرکت ارائه‌دهنده آن را با قیمت پایین در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و از ویژگی‌های کامل یک گواهی ssl گران‌قیمت برخوردار است.

این گواهینامه را می‌توانید فقط برای دامنه اصلی و یک ساب دامنه خریداری کنید و اگر در پنل هاستینگ خود دامنه یا ساب دامنه‌های دیگری دارید باید برای هرکدام گواهی اس اس ال دیگری خریداری کنید.

گواهیssl

مدت زمان فعال سازی

خرید و فعال‌سازی گواهی ssl ارزان‌قیمت در کمترین زمان برای شما انجام می‌شود و نیازی به ارسال مدارک یا مستندات دیگر نیست. ازآنجاکه شما می‌توانید این گواهینامه را از شرکت هاستینگ خود تهیه کنید، پس بابت امن بودن آن خیالتان راحت باشد.

چرا باید گواهینامه ssl بگیریم؟

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای حفظ اطلاعات کاربران و همچنین امنیت خود وب‌سایت‌ها خرید گواهینامه ssl است. این موضوع بیانگر امنیت و اعتبار وب‌سایت‌ها از دید بازدیدکنندگان هست؛ بنابراین اگر هنوز برای وب‌سایت گواهی اس اس ال را فعال نکردید، با خرید ssl معتبر از سرویس‌دهندگان قابل‌اطمینان آن را در سرور خودتنظیم کنید تا هم ازنظر گوگل رتبه و سئو سایتتان بهبود یابد وازدید کاربران مورد اعتماد بیشتر واقع شوید . همچنین شما باید طبق نیاز خود، هر نوعی که قیمت ارزان و مقرون به صرفه است را انتخاب و فعال کنید.

جمع بندی

خرید ssl، به عنوان یک گواهی معتبر و با کیفیت برای وبسایت ها و سرویس های مختلف، با قیمت های مناسب و اقتصادی از شرکت های هاستینگ، امکان پذیر است.گواهی ssl امروزه نقش بسیار مهم و کلیدی در روند اعتماد سازی و افزایش امنیت اطلاعات یک سرویس تحت وب دارد و بهترین آنها را می توانید در کمترین زمان، تهیه و خریداری نمایید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.