رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پای بازی‌های ویدیویی به المپیک ۲۰۲۰ باز شد!

دو شب قبل شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بودیم. این مراسم که با یک سال تاخیر و در پی مشکلات متعدد ناشی از بحران جهانی حال حاضر برگزار می‌شود، یک غافلگیری جذاب داشت: چند ساعت از برنامه با موسیقی متن بزرگترین و مهم‌ترین بازی‌های ژاپن همراه شده بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیکالا، مراسم افتتاحیه‌ی المپیک توکیو ۲۰۲۰ را تماشا کردیم و به راحتی می‌توان گفت که اجراها در مقایسه با چند المپیک قبلی که دیده‌ایم، حرفی برای گفتن ندارد. البته تقصیری بر گردن ژاپن نیست. مطمئنا بسیاری از برنامه‌هایی که ژاپن برای این رویداد در ذهن داشته به ثمر ننشسته‌اند و همین که المپیک ۲۰۲۰ در وضع فعلی دنیا برگزار می‌شود، خودش حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشته است.

با این حال، بازی‌های ویدیویی بزرگترین بخش مراسم افتتاحیه را به خود اختصاص داده بودند. از چهار ساعت زمانی مراسم افتتاحیه طول کشید، حدود سه ساعت آن رژه‌ی ورزشکاران تمام کشورها بود و در تمام این مدت، موسیقی بازی‌های بزرگ ژاپنی در استادیوم نواخته می‌شد. ساده‌تر بگوییم، افتتاحیه‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو چیزی نبود جز سه ساعت گوش دادن به موسیقی‌های ناب بازی‌های ویدیویی کلاسیک.

شنیدن قطعات فاینال فانتزی و سونیک و مانستر هانتر برای ما که بیشترین خاطرات را با این موسیقی‌ها داریم، واقعا جذاب بود. ما هم سه ساعت تمام موسیقی بازی ویدیویی گوش کردیم.

لیست کامل قطعاتی که به هنگام ورود ورزشکاران پخش شدند، از این قرار هستند:

آهنگ Roto’s theme از سری بازی Dragon Quest

آهنگ Victory Fanfare از سری بازی Final Fantasy

آهنگ The Shepherd از سری بازی Tales of

آهنگ Proof of a Hero از سری بازی Monster Hunter

آهنگ Olympus Coliseum از سری بازی Kingdom Hearts

آهنگ Frog’s Theme از بازی Chrono Trigger

آهنگ First Flight از بازی Ace Combat

آهنگ Royal Capital Majestic Grandeur از سری بازی Tales of

آهنگ Wind of Departure از سری بازی Monster Hunter

آهنگ Star Light Zone از بازی Sonic

آهنگ eFootball Walk-on Theme از سری بازی Winning Eleven

آهنگ Main Theme از سری بازی Final Fantasy

آهنگ Guardians از بازی Phantasy Star Universe

آهنگ Hero’s Fanfare از سری بازی Kingdom Hearts

آهنگ Act I-1 از بازی Gradius

آهنگ Song of the Ancients از سری NieR

آهنگ The Minstrel’s Refrain از سری SaGa

آهنگ Brave New Stage of History از بازی SoulCalibur

تمام قطعات توسط ارکستر ژاپن دوباره نواخته شده بودند و آّهنگ‌های اصلی بازی‌ها نبودند. تمام موسیقی‌های پخش شده به هنگام ورود ورزشکاران از بازی بودند. جالب این جاست که خبری از بازی‌های نینتندو مثل ماریو و زلدا نبود. با این حال یک قطعه از سونیک شنیدیم.

گفتنی است که به هنگام ورود ورزشکاران ایران هم یکی از آهنگ‌های معروفی سری کینگدام هارتس پخش شد.

شاید بد نباشد نهایتا این را بگوییم که بازی‌های ویدیویی، بخش بزرگی از فرهنگ ژاپن هستند؛ طوری که گیمرهای این کشور سی چهل سالی است که سفت و سخت مشغول بازی کردن هستند. همین چند سال پیش و با تمام شدن عصر قبلی تاریخ ژاپن، نشریه‌ی ژاپنی فامیتسو یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین بازی عصر «هیسی» ژاپن برگزار کرد و جمعیت عظیمی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند پنجاه شصت سالشان بود.

خود بازی‌های ویدیویی به کنار، از همان دهه‌های هشتاد و نود میلادی، موسیقی بازی‌ها هم هم در ژاپن بسیار بزرگ بوده‌اند؛ طوری که آهنگسازهای بازی در ژاپن معروف هستند و چند ده سالی است که آلبوم موسیقی بازی‌ها، قدیم‌ترها روی نوار کاست و صفحه، به فروش می‌روند.

بدون شک بسیار از طراحان و کارگردانان مراسم، خودشان هم با بازی‌ها بزرگ شده‌اند و می‌دانستند که باید بازی را هم در افتتاحیه‌ی المپیک جای دهند. احتمالا اگر المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حال و روز بهتری برگزار می‌شد، حتی شاهد حضور گسترده‌تر بازی‌ها هم می‌بودیم؛ دقیقا مثل همان ویدیوی معرفی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در پنج شش سال پیش.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.