پنج نکته ضروری برای مراقبت از پوست هنگام ورزش

کد خبر : ۲۶۰۸۶۹
پنج نکته ضروری برای مراقبت از پوست هنگام ورزش

همه می دانند که ورزش فواید روحی و جسمی زیادی دارد. اما در کنار آن چه اتفاقی برای پوستمان می افتد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرتاک نیوز، ورزش کردن در فضاهای بسته و همگانی مانند باشگاه های ورزشی که پر از میکروب و باکتری است، استفاده از دستگاه ها و وسایلی که روزانه توسط خیلی ها استفاده می شود و چندین ساعت فعالیت پرحرارت و عرق ریختن در محیطی این چنینی، قطعا پیامدهایی برای پوست صورت به همراه خواهد داشت.

رعایت کردن چند نکته به شما کمک می کند تا از عارضه های پوستی و آلودگی های بالقوه هنگام ورزش کردن به دور باشید:

به صورتتان دست نزنید. محیط باشگاه ها مملو از باکتری است و دستان شما در اثر تماس با وسایل همگانی مانند دمبل و دستگاه های بدنسازی آلوده به انواع میکروب است. پس تا حد امکان صورتتان را لمس نکنید.

آرایش نکنید. هنگام ورزش و در اثر بالارفتن دمای بدن، منافذ پوست باز می شوند زیرا پوست نیاز به نفس کشیدن دارد. مواد آرایشی این منافذ را مسدود می کنند و مانع تنفس آن می شوند. اگر نمی توانید بدون آرایش از خانه خارج شوید حتما بعد از رسیدن به باشگاه و پیش از شروع ورزش، با یک پد تونر آرایشتان را پاک کنید.

همیشه بعد از انجام ورزش، صورتتان را با آب خنک بشویید. این کار یکی از واجبات ورزش های باشگاهی است. آب، هم باکتری ها را از روی پوستتان می زداید و هم باعث خنک شدن آن می شود. غفلت کردن از این مورد، به مرور زمان چروک های دائمی پوست را به همراه خواهد داشت.

موهایتان را از روی صورت کنار بزنید. پیش از شروع ورزش، موها را کاملا ببندید یا با بافت های ریز یا درشت به سمت پشت سرتان جمع کنید. استفاده از هدبند می تواند مانع ریخته شدن موهای آزاد روی صورتتان شود. زیرا ریختن مو روی صورت، آلودگی های بیشتری را روی پوست می نشاند و چربی موها نیز منافذ پوست را می بندد.

برای رفع سرخی پوست از یخ استفاده کنید. اگر هنگام ورزش و تعریق، پوستتان به سرعت قرمز می شود یک قالب کوچک یخ را در دهان قرار دهید. سقف دهان شما به یک حسگر دمایی مجهز است که تغییر رنگ صورتتان را کنترل می کند. یخ باعث کاهش دمای پوست می شود و التهاب آن را برطرف می کند.

نظرات بینندگان