رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیشگویی ۲۰۱۵ کریستیانو رونالدو درست بود یا غلط؟

۵ سال پیش کریستیانو رونالدو در مصاحبه‌ای چند بازیکن را ستاره‌های آینده دنیای فوتبال نامید که کمی پیشگویی‌اش درست از آب درآمده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، بازنشر مصاحبه‌های قدیمی بازیکنان بزرگ همیشه جذابیت‌های خودش را داشته است. اینکه آن بازیکن چه پیشگویی درباره آینده فوتبال و ستاره‌های مستطیل سبز داشته در نوع خود جالب است. کریستیانو رونالدو سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای از ادن آزار، نیمار، مارتین اودگارد، پل پوگبا و ممفیس دپای به عنوان ستاره‌های آینده فوتبال نام برد. بررسی عملکرد فعلی این بازیکنان به خوبی نشان خواهد داد کریس تا چه اندازه در پیشگویی‌اش درست عمل کرده است.

مارتین اودگارد

آن زمانی که کریس رونالدو از او تعریف کرد پدیده‌ای ۱۶ ساله در لباس تیم‌های پایه رئال‌مادرید بود. بازیکنی که توسط زیدان به تیم اصلی هم فراخوانده شد اما انگار تجربه حضور کنار بزرگان برای این بازیکن خیلی زود بود. مارتین اودگارد از نگاه کریس به عنوان سورپرایز آینده فوتبال نام برده شد اما مسیرش پیچیدگی‌های خود را داشت. او به طور قرضی به تیم‌های هلندی هیرنفین و ویتسه رفت. سال گذشته لباس سوسیه‌داد را پوشید و برای امسال به رئال‌مادرید بازگشت تا برای جایگاه جدیدش در ترکیب کهکشانی‌ها بجنگد.

ممفیس دپای

سال ۲۰۱۵ بود که در لباس پی‌اس‌وی آیندهوون درخشید و باعث شد منچستریونایتد برای خریدش دست به جیب شود. همان زمان بود که کریس به تمجید از ممفیس دپای پرداخت. دپای اما در یونایتد یا درگیر حواشی بود، یا مصدومیت یا ناآمادگی. دو سال در یونایتد بود که با آمدن مورینیو فهمید جایی در لیستش برای ادامه کار ندارد. مجبور شد به لیون برود تا در فرانسه خودش را احیا کند. حالا ممفیس مورد توجه بارسلونا قرار گرفته و لیون را به عنوان بهترین سکوی پرتاب خود انتخاب کرد. اگرچه دپای آن بازیکنی نشد که کریس مد نظر داشت اما هنوز جزو باکیفیت‌ها به حساب می‌آید.

پل پوگبا

بازیکنی که ستاره یوونتوس بود از زمانی که به یونایتد بازگشت هرگز نتوانست روی خوش را ببیند. پوگبا با یونایتد جام اتحادیه و لیگ اروپا را فتح کرد اما نه تنها لیگ برتر را فتح نکرده بلکه در لیگ قهرمانان اروپا هم توفیقی به دست نیاورده است. الان هم با حضور برونو فرناندس نقش پوگبا در میانه میدان کمرنگ شده است. پوگبا در این مدت با مورینیو سرمربی وقت یونایتد هم کم چالش نداشت. همه اینها مسیر اوج پوگبا در سال ۲۰۱۵ و فرودش در ۲۰۲۰ بود که پیش‌بینی‌های کریس را غلط از آب درآورد. البته قهرمانی در جام جهانی‌ ویترین افتخارات پوگبا را در جایگاه ملی زینت بخشید.

ادن آزار

در چلسی ستاره بود و الان برای سال دوم است که در رئال‌مادرید بازیکنی خنثی، مصدوم و ناآماده به حساب می‌آید. ادن آزار جایگاه پرآوازه‌ای در چلسی داشت و حتی از او به عنوان رقیب اصلی مسی و کریس رونالدو هم یاد شده بود. دوبار قهرمانی در لیگ برتر و لیگ اروپا در کارنامه این بازیکن دیده می‌شود. ادن آزار قبل از اینکه به رئال برود می‌توانست خودش را به عنوان بهترین بازیکن دهه لیگ برتر معرفی کند اما پول زیاد و امکانات بیشتر به همراه چالش گرفتن جای رونالدو باعث شد رئال را انتخاب کند. انتخابی که تا این لحظه خوب نبوده و پیش‌بینی کریس را هم خراب کرده است.

نیمار

در بین این اسامی نیمار امیدواری بیشتری به پیشگویی کریس داده است. مسیر نیمار از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن گره خورد ولی این گره برایش مثبت بود. نیمار بیشترین پول را دریافت می‌کند، به تیم ملی کشورش برزیل کمک می‌کند و کنار امباپه زوجی جدید در خط حمله پاری‌سن‌ژرمن تشکیل داده است که بهترین آمارها متعلق به آنها می‌باشد. می‌توان نیمار را نمونه درست پیش‌بینی رونالدو در سال ۲۰۱۵ عنوان کرد. کسی که اگر در بارسا می‌ماند شاید این تیم امسال به سرنوشت کوچ سوآرس یا ماندن اجباری مسی مواجه نمی‌شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.