چرا افراد میگرنی باید ماهی زیاد بخورند؟

متخصصان به افراد مبتلا به میگرن توصیه می‌کنند مصرف ماهی‌های چرب را در رژیم غذایی خود افزایش دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، میگرن یک بیماری عصبی است که به صورت سردرد‌های مزمن بروز می‌کند. دارو‌های مختلفی برای این بیماری تجویز می‌شود، اما به طور عمومی متخصصان برای کاهش خطر بروز حملات میگرنی به فرد توصیه می‌کنند رژیم‌های غذایی خاصی را نیز رعایت کند.

یکی از این توصیه‌های غذایی، افزایش مصرف اسید چرب امگا ۳ است. از منابع حیوانی غنی از امگا ۳ می‌توان به ساردین، ماهی آزاد، موتو ماهیان، ماهی خال دار و ماهی تن اشاره کرد. افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند هم می‌توانند از منابعی مانند دانه کتان آسیاب شده، دانه چیا و گردو برای تامین امگا ۳ بهره بگیرند.

از سوی دیگر، افراد مبتلا به میگرن در کنار باید‌های غذایی، به نباید‌های غذایی هم باید توجه داشته باشند. به طور معمول به این افراد توصیه می‌شود از مصرف غذا‌های سرخ کردنی، فرآوری شده، فست فودها و غذا‌هایی که دارای چربی‌های زیاد و اشباع شده هستند، اجتناب کنند. همچنین باید رژیم غذایی آن‌ها دارای سطح پایین روغن امگا ۶ باشد.

این افراد بهتر است در فرآیند پخت و پز از روغن‌هایی مانند روغن زیتون، آووکادو، نارگیل و کره استفاده کنند. این روغن‌ها سطح پایینی از امگا ۶ را نسبت به روغن‌های دیگر دارند. تحقیقات نشان داده است بیماران میگرنی باید به مصرف ۵ وعده میوه و سبزیجات در طول روز اهمیت ویژه‌ای بدهند.

یکی از متخصصان در این باره می‌گوید: میوه‌ها و سبزیجات دارای سطح بسیار پایینی از اسید چرب امگا ۶ هستند. از این رو، افراد مبتلا به میگرن می‌توانند بدون واهمه به مصرف این مواد غذایی اقدام کنند.

تحقیقات متعدد نشان داده است برخی مواد غذایی و ترکیبات می‌تواند باعث بروز حملات میگرنی و شدت سردرد در بیماران شود. غذا‌های سرخ کردنی، قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ و حتی نور زیاد در این مسئله تاثیر گذار هستند. افراد مبتلا به میگرن برای مدیریت بیماری خود باید در کنار مصرف دارو‌های تجویزی پزشک، رژیم غذایی و شرایط محیطی خود را کنترل کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.