رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه بدن خود را برای ماه رمضان آماده کنیم؟

با حدود ۱۳ ساعت روزه داری روزانه به مدت ۳۰ روز، باید از نظر جسمی و روحی آماده باشیم؛ بنابراین آماده سازی بدن برای روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند تا با تغییرات ناگهانی که در نتیجه عادات سالمی که با بقیه ایام سال در ماه مبارک متفاوت است، سازگار شوید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، به همین مناسبت، گزارش زیر مجموعه‌ای از نکات مهم برای آماده سازی بدن برای روزه داری ماه مبارک رمضان را مرور می‌کند.

کاهش وعده‌های روزانه

به عنوان اولین قدم، توصیه می‌شود قبل از ماه رمضان، به تدریج وعده‌های غذایی روزانه را کاهش دهید، عادتی سالم که به بدن شما کمک می‌کند تا غذای کمتری مصرف کند و در نتیجه به آن یاد می‌دهد که با مقدار محدودی کالری در روز سازگار شود.

باید بدانید غذا‌هایی که به طور منظم می‌خوریم دارای سطوح بالایی از نمک و قند هستند؛ بنابراین باید سعی کنید روزانه به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف نمک و شکر را کاهش دهید، آن هم بدون اینکه بدن متوجه کاهش آن شوید، زیرا این تنها راه عادت کردن است.

توصیه می‌شود در طول روز به عادات تنقلاتی خود پایان دهید و عادت کنید فقط ۳ وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام را مصرف کنید. این اقدام عملکرد معده را تنظیم می‌کند تا مصرف غذا را در زمان‌های ثابت غذا بپذیرد.

در ماه رمضان وعده‌های غذایی اصلی فقط دو بار در روز یعنی سحری و افطار قابل خوردن است همچنین توصیه می‌شود تا قبل از ماه مبارک رمضان از خوردن فست فود خودداری شود.

مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین می‌تواند بسیار اعتیاد آور باشد و با کاهش میزان کافئین قبل از ماه رمضان می‌توان از تجربه علائم خسته کننده ترک کافئین در بدن جلوگیری کرد. علائم ترک اغلب تحریک پذیری، عصبانیت، بی حوصلگی، بی قراری و مشکلات تمرکز است که همگی می‌توانند بر سلامت و کار‌های روزانه تأثیر بگذارند.

اصلاح الگوی خواب

توصیه می‌شود الگوی خوابی را انتخاب کنید که بتوان با آن سازگار شد و دائماً آن را حفظ کرد. پیشنهاد می‌شود که فرد هر شب ۶ تا ۸ ساعت بخوابد.

با این کار بدن به طور کامل به انرژی کافی برای روز بعد مجهز می‌شود همچنین می‌توان خطرات مشکلات مزمن مانند بیماری قلبی و سکته را کاهش داد.

روزه گرفتن قبل از ماه رمضان

روزه گرفتن دو روز در هفته قبل از ماه مبارک رمضان باعث می‌شود بدن به روزه عادت کند، به خصوص که روزه سموم بدن را دفع می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.