کدام مواد غذایی باعث بهبود کیفیت خواب می شود

کد خبر : ۲۹۲۰۹۴
کدام مواد غذایی باعث بهبود کیفیت خواب می شود

مواد غذایی مصرفی شما می‌توانندنقش مهمی در کیفیت خواب شب داشته باشد. یک رژیم غذایی سالم به تجربه خوابی بهتر و آرام‌تر کمک می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ریمینو، اکثر مردم برای درمان بی خوابی به داروهای تجویزی روی می آورند، اما این ضروری نیست. زیرا می توانید به سادگی با تغییر رژیم غذایی مشکل را حل کنید. عوامل زیادی در بی خوابی نقش دارند، اما با ایجاد تغییرات خاصی در رژیم غذایی خود می توانید تا حدودی این مشکل را کاهش دهید. کافی است غذاهایی را که به شما کمک می کنند به خواب بروید را بشناسید و در رژیم غذایی خود بگنجانید:

۱. موز

موز حاوی مقدار زیادی منیزیم و پتاسیم است. دو ماده معدنی که نقش مهمی در آرامش اعصاب دارند. اگر منیزیم کافی دریافت نکنید، ممکن است در شب دچار سندرم پای بی قرار یا گرفتگی عضلات شوید. این شرایط می تواند کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود در طول روز احساس خستگی کنید. گنجاندن موز در برنامه غذایی روزانه به خواب بهتر در شب کمک می کند.

۲. ماهی

ماهی سرشار از یک ماده آرام بخش طبیعی به نام تریپتوفان است که به خواب آرام کمک می کند و سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد. این ماده در ماهی تن و میگو نیز یافت می شود. ماهی های چرب مانند سالمون به تنظیم سروتونین کمک می کند زیرا منبع خوبی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ است. سروتونین تا حد زیادی مسئول ایجاد یک ریتم خواب و بیداری پایدار است.

۳. اسفناج

اسفناج علاوه بر منیزیم و پتاسیم حاوی کلسیم نیز می باشد. بدن برای تولید هورمونی به نام ملاتونین و تنظیم ریتم شبانه روزی به کلسیم نیاز دارد.

۴. جو دوسر

جو دوسر تولید ملاتونین را افزایش می دهد و بدن و ذهن را آرام می کند. این غذا همچنین می تواند ترشح هورمون انسولین را افزایش داده و باعث خواب آلودگی شما شود.

۵. بادام

بادام سرشار از منیزیم است و ماهیچه ها را شل می کند و خواب را راحت می کند. بادام همچنین پروتئین کافی برای تثبیت سطح قند خون در هنگام خواب فراهم می کند. با تثبیت قند خون، بدن به راحتی می تواند به چرخه استراحت برسد.

۶. آلبالو

آلبالو حاوی ویتامین های C و A، منگنز، فیبر و سرشار از پتاسیم است. این میوه با کاهش اسید اوریک و افزایش ملاتونین در بدن به درمان بی خوابی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش حملات قلبی عروقی کمک می کند.

۷. لبنیات

هم شیر و هم ماست سرشار از تریپتوفان و سرشار از کلسیم هستند. کلسیم در کاهش استرس و تثبیت رشته های عصبی مغز نقش دارد. خوردن ماست قبل از خواب می تواند به آرامش اعصاب و خواب بهتر کمک کند.

۸. کیوی

کیوی سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی و ترکیبات تولید کننده سروتونین است. از این رو یکی از بهترین میوه ها برای خواب راحت شبانه محسوب می شود. سعی کنید کیوی را یک ساعت قبل از خواب در شب بخورید. خواهید دید که زودتر از شب های قبل به خواب می روید.

۹. کاهو

کاهو اثر آرام بخش و خواب آور خفیفی دارد و می تواند به درمان بی خوابی و بهبود خواب شبانه کمک کند. محققان بر این باورند که بیشتر اثرات آرامش بخش کاهو به دلیل وجود ترکیبی به نام لاکتوسین در این ماده غذایی است.

۱۰. عسل

عسل سطح انسولین را در بدن افزایش می دهد و به مغز کمک می کند ملاتونین تولید کند. شب قبل از خواب یک فنجان چای بابونه را با عسل شیرین کرده و بنوشید تا خواب بهتری داشته باشید. بابونه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که خاصیت آرام بخشی دارند.

نظرات بینندگان