رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کشف لاشه ATR تایید نشد/شناسایی محدوده جدید و احتمالی سقوط هواپیما

عملیات شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج، در دومین روز از سر گرفته شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صبح روز گذشته هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد و به دلیل شرایط جوی منطقه، بارش شدید باران و برودت هوا، عملیات تجسس با مشکلاتی روبرو شد و تلاش‌ها برای یافتن لاشه این هواپیما طی شبانه روز گذشته نتیجه‌ای نداشت.

امروز و در دومین روز این حادثه، تلاش نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر جهت جستجوی لاشه یا ردی از هواپیمای حادثه دیده ATR از ساعات اولیه صبح آغاز شد.

۱۴:۲۱** هیچ لاشه‌ای از هواپیمای سانحه دیده پیدا نشده است

شرفی – مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی گفت: تاکنون هیچ لاشه‌ای از هواپیمای سانحه دیده پیدا نشده است.

وی افزود: اظهارنظر درباره پیدا شدن لاشه هواپیمای سانحه دیده فقط در حوزه هواپیمایی کشوری است.

۱۴:۱۹** گفت‌وگو با مسافر جامانده از پرواز یاسوج

یکی از متقاضیان پرواز صبح روز گذشته هواپیمای ATR۷۲ شرکت آسمان که با بیش از ۶۰ سرنشین فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و ۵۰ دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار محو شد، افزایش غیرقانونی قیمت بلیت این پرواز را علت تاخیر در خرید بلیت و در نهایت از دست دادن این پرواز ناتمام اعلام کرد.

۱۴:۱۷** بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، بالگرد اورژانس کشور جهت بازدید از نقطه‌ای که گفته می‌شود لاشه هواپیما رویت شده، پرواز اضطراری کرد اما هنوز رویت تکه‌های هواپیما مورد تایید نیست.

۱۴:۰۴** یک دقیقه سکوت در بازی استقلال و الهلال

بعد از درخواست استقلالی‌ها در جلسه هماهنگی مصاف این تیم با الهلال، موافقت شد که بازی استقلال و الهلال به احترام جانباختگان سانحه هوایی تهران – یاسوج با یک دقیقه سکوت آغاز شود.

۱۳:۵۶** حضور۴۰۰ نیروی پلیس برای تسریع عملیات امداد و نجات سقوط هواپیما

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اعزام نیروهای امدادی و ۴۰۰نیروی پلیس به منطقه جنوب شهرستان سمیرم برای پیدا کردن هواپیمای مسافربری “تهران-یاسوج” و اعمال محدودیت‌های انتظامی در این منطقه خبر داد.

۱۳:۵۲** احتمال دیده شدن لکه سیاه ناشی از سقوط هواپیما در منطقه دنا

بر طبق گفته یکی از اعضای هلال احمر، احتمالا یک لکه سیاه که می‌تواند ناشی از سقوط هواپیما باشد میان روستای نُقُل و دنگزو در منطقه دنا مشاهده شده است.

۱۳:۴۳** آمادگی کانادایی‌ها برای بررسی سقوط هواپیما/ فرانسوی‌ها امشب می‌رسند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در شرایطی که هیات هفت نفره فرانسوی امشب (دوشنبه) به ایران می رسند تا ابعاد مختلف این سانحه را بررسی کنند، کانادایی‌ها نیز به عنوان سازندگان موتور هواپیما اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت نیاز به ایران کمک کنند.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: پس از سقوط هواپیما مکاتباتی با فرانسوی‌ها برای بررسی علل ‌دقیق این حادثه وارد ایران شوند که از سوی آنها یک تیم هفت نفره نهایی شده است و امشب (دوشنبه) به ایران می رسند.

۱۳:۴۲** پهپاد محدوده احتمالی سقوط هواپیمای تهران یاسوج را شناسایی کرد

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نُقُل در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.

وی گفت: یکی از پهپادها محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نُقُل در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.

۱۳:۳۹** سوخت‌رسانی مورد نیاز هلیکوپترها جستجوگر هواپیمای حادثه دیده

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوخت رسانی مورد نیاز هلیکوپترهای مستقر در مکان حادثه دلخراش سقوط هواپیمای تهران – یاسوج انجام شد.

لطف اله مسعودی افزود: به هموطنان و مردم کهگیلویه و بویراحمد حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج را تسلیت می‌گویم.

۱۳:۳۸** کشف لاشه هواپیما مورد تایید نیست/ جستجو ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که اخبار مربوط به کشف لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج فعلا مورد تایید نیست و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

مرتضی سلیمی  درباره اخبار منتشر شده در خصوص کشف لاشه هواپیمای هواپیمایی آسمان در منطقه نُقُل اظهار کرد: ما الان در منطقه نوبل هستیم و جستجوها ادامه دارد. همچنان بالگردهای ما در حال پرواز هستند تا محل دقیق سقوط هواپیما را پیدا کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت “آسمان” نیز پیدا شدن لاشه هواپیما را تکذیب کرد.

۱۳:۲۱** خانواده قربانیان هواپیما بهت زده پای دنا به تماشا نشسته‌اند

خانواده قربانیان پای دنا بهت زده به تماشا نشسته اند، آنها نه کوهنوردند و نه قرار است کوه را فتح کنند، یک خبر ناگوار و یک سقوط آنها را به پای دنا کشانده است، هرچند هیچ کس نمی داند باید کجا را نظاره کند و کجا را بگردد، اما نگاه به دنا امروز نه تنها آرامشی نمی‌دهد بلکه اشک‌ها را جاری می‌کند و تن‌ها را می‌لرزاند.

۱۳:۲۱** انتقاد کواکبیان از مثمر ثمر نبودن تلاش‌های گروه‌های امدادی برای یافتن لاشه هواپیمای تهران یاسوج

مصطفی کواکبیان با انتقاد از پیدا نشدن لاشه هواپیمای تهران – یاسوج گفت: مسئولین مصاحبه می کنند و می‌گویند که تمام تلاشمان را کردیم ولی هنوز هیچ لاشه ای پیدا نشده است.

۱۳:۰۱** آغاز نمونه‌گیری ژنتیکی از خانواده سرنشینان هواپیمای تهران – یاسوج

دکتر مهرداد علی بخشی – مدیر بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از آغاز نمونه‌گیری ژنتیکی از خانواده مسافران هواپیمای تهران ـ یاسوج خبر داد.

وی در این باره گفت: اطلاعات مربوط به تمامی سرنشینان هواپیمای تهران – یاسوج که روز گذشته در ارتفاعات دنا سقوط کرد از سوی سازمان پزشکی قانونی دریافت شده و ما با خانواده این افراد تماس گرفته و از آنان برای اخذ نمونه ژنتیکی دعوت خواهیم کرد.

۱۲:۳۸** هواپیمای سقوط کرده از ایمن‌ترین هواپیماهای برد کوتاه جهان است

وزیر راه و شهرسازی گفت که هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که روز گذشته سقوط کرده، از ایمن‌ترین هواپیماهای برد کوتاه در جهان است.

عباس آخوندی که از سوی رییس جمهور، مامور بررسی علل سقوط هواپیمای ATR۷۲ شده است، با ارائه توضیحاتی درباره عملیات یافتن هواپیمای ATR۷۲ که صبح روز گذشته ۵۰ دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار محو شده و تاکنون لاشه آن پیدا نشده است، اظهار کرد: تمام نیروهای امداد از نیروهای امنیتی، ارتش، سپاه، هلال احمر و … در حال فعالیت و عملیات جست‌وجو هستند.

۱۲:۱۱ ** تحلیل رئیس کمیسیون عمران از دلیل سقوط هواپیمای آسمان

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تحلیل این کمیسیون ازحادثه سقوط هواپیمای آسمان گفت: براساس اطلاعات موجود فرضیه مان این است که هواپیما به طورمعمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده، مسیر را نپیموده است.

محمدرضا رضایی در حاشیه جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی خلبان هواپیما را به طور تلویحی اصلی ترین مقصر حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج دانست و افزود: هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع ۱۵ هزار پایی از روی قله دنا عبور کند چراکه ارتفاع این قله ۱۴ هزار پا است.

۱۱:۵۵** اعلام اسامی پزشکانی که مسافر پرواز “یاسوج” بودند

دکتر ایرج حریرچی گفت: در هواپیمای تهران _ یاسوج تعدادی از همکاران پزشک و پرستار نیز حضور داشتند که برای ارائه خدمت به یاسوج می‌رفتند.

وی اسامی پزشکان حاضر در این پرواز را اعلام کرد.

۱۱:۳۵** اثری از هواپیمای سقوط کرده در پنج نقطه پیش بینی شده نیست

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اثری از هواپیمای سقوط کرده یاسوج در پنج نقطه پیش بینی شده نیست.

جلال پوران فرد اظهار کرد: پنج نقطه که اطلاعات آن از قبل داده شد جستجو شد ولی هیچ اثری از سقوط هواپیما نبود.

۱۱:۰۹** اعزام ۹ گروه تخصصی امداد کوهستان از چهارمحال و بختیاری به منطقه سقوط هواپیما در سمیرم

سیداحمد مرتضوی‌فرد – مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از روز گذشته تاکنون ۹ گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان به منطقه سقوط هواپیما در سمیرم اعزام شدند. صبح امروز دو گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان و یک تیم از سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند.

** سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر برای تجسس به منطقه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج رسیدند.

۱۰:۲۸** بارش برف و باران در محدوده جست‌ وجوی لاشه هواپیما

احد وظیفه – مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در تشریح جزئیات آخرین وضعیت جوی محدوده جست و جوی لاشه هواپیما گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات دنا در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران با توجه به ارتفاع محل پیش بینی شده است.

۱۰:۱۹** ۱۵ تیم عملیاتی از تیم کوهستان در جست و جوی هواپیمای حادثه دیده

محسن مومنی – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ۱۵ تیم عملیاتی و ۷۵ نفر از تیم کوهستان برای جست و جو از ساعت شش صبح وارد کوه شده اند، هم چنین امروز با توجه به وضعیت هوا امکان جست و جوی هوایی از طریق بالگرد نیز فراهم خواهد شد.

۱۰:۱۴** ۲هلی‌کوپتر هلال احمر در جستجوی لاشه هواپیما بر فراز دنا

رییس جمعیت هلال احمر از پرواز دو هلی‌کوپتر بر فراز رشته‌های کوه‌های دنا به منظور شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج خبر داد.

۱۰:۱۳** آخرین اخبار از جست‌وجو برای هواپیمای سقوط کرده تهران – یاسوج

رضا جعفرزاده _ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته محدوده جغرافیایی هواپیمای سقوط کرده مشخص شده و بررسی‌ها به سمت نزدیک شدن به محل سقوط این هواپیما ادامه دارد. متاسفانه با وجود تمام پیگیری‌هایی که در طول ساعات گذشته انجام شده هنوز هیچ یک از تیم‌های تجسس نتوانسته‌اند محل دقیق سقوط هواپیما را شناسایی کنند. از این‌رو فعالیت تمام تیم‌های حاضر در منطقه ادامه دارد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی به لاشه این هواپیما به وجود بیاید.

۱۰:۱۱** باید موضوع مدیریت حمل و نقل مورد بازنگری قرار گیرد

یک عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بر لزوم بازنگری در مدیریت حمل و نقل تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در زمینه سقوط هواپیمای ATR آسمان به مقصد یاسوج، سریعاً شفاف‌سازی کنند تا از فضای التهاب‌آمیز جامعه کاسته شود.

ابوالفضل سروش ، با ابراز تاسف از سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: به نظر می‌رسد مسئولان باید بحث مدیریت حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی را مورد بازنگری قرار دهند. ما نباید به‌ راحتی شاهد اینگونه حوادث دلخراش باشیم.

۹:۵۰** بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، با توجه به شرایط نامساعد جوی و فشار زیاد باد، عملیات بالگرد اعزامی اورژانس به محل احتمالی سقوط هواپیما به کندی پیش می‌رود و باد زیاد مانع حرکت درست بالگرد شده است.

۰۹:۳۷** امکان یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از طریق ماهواره وجود دارد

معاون سازمان فضایی کشور گفت: برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

مجتبی سرادقی اظهار کرد: تصاویر و ساعت دقیق سقوط هواپیما را نداشتیم، اما به ماهواره‌های برخی کشورها سفارش داده‌ایم که اگر از منطقه سقوط رد شدند به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اطلاع رسانی صحیح را انجام دهیم.

۰۹:۳۴** اعزام ۱۵۰ کوهنورد و پرواز بالگردها برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده

صبح نخستین روز پس از حادثه سانحه هوایی ۱۵۰ کوهنورد حرفه‌ای عازم ارتفاعات دنا شدند تا به جستجو برای یافتن محل هواپیمای سانحه دیده بپردازند.

نصرتی، فرماندار سمیرم در این زمینه توضیح داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه جلسات مختلفی تشکیل و تصمیمات گرفته شد و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و کوهنوردان به مناطق مختلفی که احتمال میرفت هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد، اعزام شدند اما به دلیل شرایط بد آب و هوا و بارش باران وبرف و مه غلیظ و وزش شدید باد در ارتفاعات امکان جستجو به طور کامل وجود نداشت.

۰۹:۱۱** ممنوعیت تردد در محور گرنه بیژن برای تسهیل در کار امدادی

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در محور گرنه بیژن برای تسهیل در کار امدادی به منظور یافتن محل وقوع برخورد هواپیمای سانحه دیده در مسیر پروازی تهران – یاسوج برای کلیه وسایل نقلیه شخصی و عمومی به جز نیروهای امدادی ممنوع است.

سرهنگ بهنام ویسی پور اظهار کرد: این تدابیر برای تسریع در امداد رسانی و عملیات جستجو اندیشیده شده است.

۰۹:۰۳*** آغاز عملیات تجسس در دومین روز حادثه

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، نیروهای اورژانس در قالب تیم‌های چند نفره از حدود ساعت ۵ صبح به محل احتمالی سقوط هواپیما اعزام شدند.

بالگردهای اورژانس نیز از صبح امروز بر فراز رشته‌های کوه‌های دنا به پرواز درآمده‌اند، اما توده‌های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده و عملیات جستجو همچنان با مشکل روبروست.

اورژانس کشور همچنین اعلام کرد که لحظه به لحظه بر توده‌های پرفشار ارتفاعات دنا افزوده می‌شود و شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.